Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 135 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza interiéru vybraných gastronomických zařízeních
Kobza, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá zpracováním analýzy interiéru dvou různých gastronomických provozů. V práci je zmíněna historie pohostinství, dále rozebírá jednotlivé druhy gastronomických zařízení, charakterizuje jednotlivé funkce personálu v pohostinství, uvádí různé druhy osvětlení, řeší typologii nábytku v pohostinství a jeho provázanost s interiérem. Dále se v práci rozebírají druhy komunikačních zón v interiéru, a veškeré vybavení baru a zápultí, včetně nástrojů a spotřebičů, které barman potřebuje ke své práci. Všechny tyto zmíněné aspekty jsou v práci popsány a rozebrány, jsou zde uvedené I jednotlivé návaznosti a spojitosti mezi nimi, které ve výsledku vytvářejí celkový funkční interiér. S ohledem na tyto poznatky je v práci provedena analýza dvou gastronomických subjektů s celkovým zhodnocením funkčnosti a vybavenosti interiéru. Dále jsou zde zpracované návrhy na vytvoření změn a úprav v interiéru ke zlepšení funkčnosti interiéru a ergonomie práce.
Faktory ovlivňující kvalitu vnitřního pobytového prostředí z hlediska zatížení interiéru těkavými organickými látkami (VOCs)
Málková, Andrea
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce obsahující šest kapitol je psána formou literární rešerše. V těchto kapitolách jsou postupně charakterizovány znaky kvality vnitřního prostředí a ovzduší související s těkavými organickými látkami (VOCs) a jejich zdroji. Dále se teoretická část zabývá vlivy VOCs na lidské zdraví a možnostmi, jak se těmto vlivům v bytě vyvarovat. Mimo jiné se také literární přehled práce zabývá ovzduším venkovním, a to v lokalitě měřených obytných jednotek, jakožto jedním z faktorů, který ovlivňuje vnitřní kvalitu prostředí. Poslední kapitola je věnována legislativě, která souvisí s řešeným tématem. Stěžejní praktická část diplomové práce se člení do pěti kapitol. Zabývá se měřením VOCs ve čtyřech různých bytech v časovém úseku tří ročních období (podzim, zima, jaro). V těchto kapitolách jsou popsány posuzované objekty a příslušná metodika měření s použitými přístroji, kterými bylo uskutečněno měření a následná analýza zatížení interiéru VOCs. Závěrem se praktická část věnuje výsledkům měření a jejich slovní interpretaci.
Starý obchodní dům Breda
Mlýnková, Petra ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá, jak už sám název napovídá, bývalým obchodním domem, nyní zvaným „Stará/ý Breda“, který byl vybudován v roce 1927-28 v tehdejším hlavním městě rakouského Slezska, tedy v Opavě. Obchodní dům je architektonickým skvostem, jiný obchodní dům tohoto typu v celém bývalém Československu budete hledat jen stěží. Již v roce 1972 byl prohlášen za kulturní památku. My ho dnes můžeme chápat jako vcelku přesné svědectví o tom, čím město Opava bylo před sto lety, jak se postupně měnilo a čím je dnes. Budova a její osud je také pro samotné Opavany aktuálně velmi řešeným tématem, jelikož se každému ve spojitosti s domem vybaví příjemné pocity a vzpomínky na zážitek nakupování v jeho prostorách. Lidmi často skloňovaným je pak v této souvislosti centrální prostor pod kopulí prosvětlený sklobetonovými tvárnicemi. Spolu s vitrážemi, nasvícenými vitrínami a s vrzajícími dřevěnými stupni velkého schodiště nabízí návštěvníkům opravdu jedinečnou atmosféru a zážitek. Důvod, proč v každém člověku budova samotná zanechá silnou stopu nostalgie je zcela zjevný a nesporný. Jedná se o stavbu nesmírné architektonické kvality, kterou zde slezský rodák z Krnova, známý jako vídeňský architekt Leopold Bauer, zdejším lidem skrze jeho tvorbu dopřává. Ačkoliv není pochyb, že byl Bauer ve svém oboru géniem, o čemž jsem se mohla v rámci své práce a výzkumu stále znova přesvědčovat, nesmíme opomenout fakt, že realizace byla možná jen a pouze díky bohatství a iniciativě Davida Weinsteina, obchodníkovi a majiteli společnosti Breda&Weinstein. Ten si však budovu a její slávu moc dlouho neužil, když vezmeme v potaz místo, kontext, dobu a fakt, že byl Weinstein židovského původu. Krutý osud tak postihl jeho rodinu, stejně tak jako tehdy téměř všechny Židy (nejen) v Opavě. V roce 1945 pak Opava při Ostravsko-opavské operaci téměř celá lehla popelem a po válce zde zase byli přítěží Němci, kteří měli být úplně odsunuti z Československa. V tu dobu byl dům označen za německý, protože Breda s Weinsteinem přeci mluvili německy. Následovala tak privatizace a s tím spjaté další změny v majetkových, ale i dispozičních záležitostech budovy. V roce 1994 ke všemu tomu neštěstí budovu získal „v akci“ místní podnikal Kolek, což pro Bredu znamenalo cestu do úplné záhuby, postupně se stala tržnicí a skladištěm levného zboží, byla svědkem různých absurdit spojených s 90. léty a začátkem nového tisíciletí. Dokonce zde vznikl i požár, kvůli kterému jinak světlý beton kopule zčernal. Od roku 2012, kdy byl dům uzavřen a odstaven mimo provoz, už jen chátral. Také se ocitl v insolvenčním řízení. V očích a srdcích hrdých Opavanů však budova stále zanechává silné uznání a pocity, které nedovolily nechat budovu ladem, lidé vytvářeli dlouho takový nátlak na politiky z města, až se během mé předdiplomové práce, v prosinci 2021 schválilo odkoupení budovy na zasedání zastupitelstva. Tento krok však otevřel další a další otázky a problémy. Nikdo totiž neví, co teď. Chybí záměr. Jen je jasné, že rekonstrukce bude velmi finančně náročná. Svou prací založenou na analýzách z minulého semestru a na prostudování podkladů dostupných výzkumů, se snažím městu ukázat, jak by s budovou mohlo naložit.
Nábytek, design, funkce a výtvarné umění
Grocholová, Magdaléna ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Grendelová, Erika (oponent)
ANOTACE: Ve své práci se věnuji problematice nábytku od dob jeho počátečního utváření až po současnost. Zaměřuji se na charakteristické rysy v jednotlivých historických obdobích a jeho vývoj v určitých společenských vrstvách. V textu se dotýkám tématu restaurování, oprav a zamýšlím se nad využitím starožitného nábytku v dnešní době. Neopomíjím ani moderní způsoby projevu návrhářů či designérů a uspořádání domácnosti dle učení Feng shui. V části mé bakalářské práce se také věnuji zobrazení nábytku ve výtvarném umění od 16. do 19. století. Didaktická část práce je zaměřena na výtvarnou výchovu jako předmět na prvním stupni základní školy. V této didaktické části se mimo jiné objevuje mé vlastní vyjádření námětu pro hodinu výtvarné výchovy. Cílem práce je vytvořit souhrn obecných poznatků z oblasti nábytku se zaměřením na jeho historii. Ale i pohled do nitra nábytkářství z výtvarné perspektivy. Klíčová slova: Nábytek, historický sloh, interiér, design, dřevo, výtvarné umění, výtvarná výchova
Věčné jinošství Jiřího Karáska ze Lvovic
Kolařík, Karel ; Vojtěch, Daniel (vedoucí práce) ; Lishaugen, Roar (oponent) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Cílem disertační práce je přiblížit život a dílo Jiřího Karáska ze Lvovic prostřednictvím rozboru jeho životního stylu, tj. způsobu, jakým organizoval svůj život, estetizoval jej a individualizoval. Karásek se dlouhodobě snažil formovat svou existenci - v souladu s inspirativními pojetími soudobých i předcházejících myslitelů a umělců (mj. Oscar Wilde, Walter Pater, Maurice Maeterlinck) - jako umělecké dílo. Zdůrazňoval jeho integritu a orientaci ke kráse. Ve shodě se svým estetickým zaměřením (a uměleckým dílem) podmiňoval krásu smutkem a bolestí a snažil se i v obrazu svého života zdůraznit melancholickou krásu, jednotu v nejednotě. Za tím účelem pak akcentoval především rozkladné, krizové prvky a navozoval dojem neúspěšného, sebezničujícího úsilí dosáhnout vysokého životního ideálu, což odpovídalo jeho tragickému pojetí umělce, obětujícího se vlastnímu dílu. Karáskovu životnímu stylu se přibližuji prostřednictvím pojmů jinocha a (věčného) jinošství, jichž Karásek ve svém díle využil jako symbolů bolestně krásné krizové existence. Jinocha v souladu s jeho romantickým a symbolistním výkladem charakterizuji jako postavu vymezující se vůči skutečnosti (dobovým pravdám, zvykům, pravidlům), osamocenou, jedinečnou a snažící se utvořit nový svět - jen ze sebe sama, z vlastní imaginace a touhy. Věčné...
Židle
Pečenka, Petr ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
PEČENKA P. Židle /diplomová práce/, Praha 2011. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy 89 stran Tato práce rámcově mapuje vývoj designu židle, tak jak se vyvíjel od svých počátků do současnosti. Zaměřuje se na vlivy materiálů, technologií, společenských, morálních a dalších vlivů na výslednou podobu a postupnou diferenciaci jednotlivých funkčních typů židlí. Zvláštní pozornost v tomto ohledu věnuje současnému designu a jeho ovlivňování novými netradičními materiály. Zahrnuje vlastní design židle a využití daného tématu v hodinách výtvarné výchovy. Klíčová slova: Design, židle, materiál, současný design, vývoj
Projekce japonské inspirace v secesních interiérech
Vránová, Veronika ; Šmied, Miroslav (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Projekce japonské inspirace v secesních interiérech Bakalářská práce přibližuje vliv a projekci japonských motivů v bytovém interiérovém designu na přelomu 19. a 20. století. V počátku se zaměřuje na otevření hranic mezi Japonskem a Evropou v polovině 19. století. Návrháři se inspirovali především japonskými dřevořezy, asymetrií, plošností a novými motivy, které západní svět znal jen nepatrně. Průkopníkem se stalo Estetické hnutí, které v 60. a 70. letech 19. století jako první začalo užívat japonských prvků, které se především promítly do designu interiérů a dekorativních předmětů. Důraz v bakalářské práci je kladen na nejdůležitější odvětví užitého umění v bytové architektuře - nábytek, sklo, keramiku a textil a to v období 1890-1910. Jelikož jsou tato odvětví v mé práci hlavním tématem, zabývala jsem se jimi podrobně a analyzovala je na konkrétních příkladech. Klíčová slova Design, interiér, secese, užité umění, ornament, Japonsko, japonismus
Postmodern interior design in 1970s and 1980s: Differences and Parallels between Czechoslovakia and Italy
Komarova, Sofya ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postmoderním designovým nábytkem a interiéry 80. - 90. let 20. století v Itálii a Československé republice. Prozkoumá, jak italské řemeslo změnilo svět designu nábytku, zejména jak se odráželo v Československém nábytkovém designu v letech 1970 až 1980 na příkladech výstav z obou zemí. Klíčová slova Design, postmodernismus, nábytek, interiér, 70. - 80. léta 20. století, Itálie, Československo, výstava.
Design minikaravanu
Lob, Dominik ; Paliatka, Peter (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá designem exteriéru a interiéru minikaravanu. Výsledný návrh je vytvořen s ohledem na poznatky z designérské a technické analýzy a přináší osobitý designérský přístup k řešení problematiky. Hlavním cílem práce bylo vyřešit ergonomické a tvarové problémy a zpopularizovat minikaravan na evropském trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 135 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.