Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Beliefs and Consumption of Organic Food in Different Income Groups of Consumers
Kozánková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca je venovaná výskumu presvedčení o biopotravinách v piatich príjmových skupinách spotrebiteľov. Jej cieľom je odhalenie motivácií a bariér k nákupu biopotravín vyskytujúcich sa v jednotlivých príjmových skupinách, zistenie frekvencie ich nákupu a hľadanie možných súvislostí medzi týmito dvoma skúmanými javmi. Teoretická časť práce sa venuje spotrebným trendom na trhu biopotravín v Českej republike, ako aj najvýznamnejším identifikovaným demografickým a psychologickým determinantom spotreby biopotravín. Teoretickým východiskom práce je teória plánovaného chovania, ktorá kategorizuje determinanty chovania a vytyčuje pojem "informačné bázy," ktoré sú zároveň predmetom skúmania tejto práce. Empirická časť práce využíva kvantitatívnu výskumnú metódu a pracuje s dvoma hypotézami. Práca obsahuje aj exploračné prvky, ktorými odpovedá na výskumnú otázku aj mimo stanovených hypotéz. Výskum usiluje o vysvetlenie spotrebných trendov hľadaním súvislostí medzi výškou príjmu, frekvenciou nákupu biopotravín a intenzitou presvedčení o biopotravinách. Zistenia získané v empirickej časti sú aplikovateľné v praxi pri tvorbe marketingových a komunikačných stratégií. Poskytujú pohľad na individuálne požiadavky a potreby spotrebiteľov v rámci príjmových skupín, na ktoré je potrebné odpovedať v snahe...
Nové formy distribuce a prodeje potravin se zaměřením na využití možností internetového obchodování
JOKLOVÁ, Martina
Diplomová práce "Nové formy distribuce a prodeje potravin se zaměřením na využití možností internetového obchodování" si klade za cíl na základě analýzy trhu potravin doporučit reálné uplatnění nových forem prodeje potravin se zaměřením na využití internetu. První část je zaměřená na teoretické poznatky, které vysvětlují základní pojmy související s tématem. V druhé části jsem se zaměřila na dotazování a rozhovory. Cílem bylo zjistit, zdali zákazníci nakupují potraviny přes internet, zda by tuto formu prodeje a rozvozu potravin uvítali. A jaké výhody jim nákup přes internet přináší.
Uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje
NEUMAYEROVÁ, Eliška
Ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje byly zjišťovány dotazníkovou metodou informace o uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin a názory na možné zlepšení současného stavu. Od oslovených respondentů (vedoucí stravovacích zařízení, ředitelé) mateřských a základních škol bylo získáno a následně vyhodnoceno 35 kompletně vyplněných dotazníků. Na základě jejich hodnocení bylo zjištěno, že většina stravovacích zařízení má stálé dodavatele potravin, obvykle 2 - 3. Vedoucí kuchyní preferují dodavatele s nabídkou většího sortimentu (velkoobchody, supermarkety). 85 % jídelen uvedlo, že stálí dodavatelé jim poskytují slevy. Od zemědělců z regionu odebírá 35 - 45 % jídelen hlavní potraviny, maso, mléko a mléčné výrobky, méně ovoce a zeleninu. Nejčastěji kupovanou regionální potravinou jsou brambory, naopak ryby a luštěniny jsou převážně dovážené. Přibližně 80 % jídelen nezařazuje do jídelníčků biopotraviny. Jako hlavní důvod je uváděna jejich obtížná dostupnost a vyšší cena. To potvrzuje i zjištění, že čím častěji je dodavatelem místní zemědělec, tím méně jídelny využívají bioprodukty a kupují konvenční potraviny. Častým důvodem nevyužití regionálních potravin a biopotravin v jídelnách je nízká informovanost o jejich kvalitě, obava z vysoké ceny a omezený sortiment. Ze strany zemědělců je proto nutné zlepšení sortimentu nabídky, distribuce i marketingu. Zlepšit situaci mohou pravidelné semináře pro vedoucí pracovníky a předváděcí kurzy pro zaměstnance jídelen o tom, jak efektivně tyto potraviny využívat v jídelníčcích. Důležitá je i propagace těchto potravin, aby se dostaly do povědomí rodičů a dětí.
Spotřebitelské vnímání biopotravin a jejich značek
CRKALOVÁ, Zdeňka
Diplomová práce se zaměřuje na průzkum spotřebitelského vnímání biopotravin a jejich označení. Práce charakterizuje ekologické zemědělství, biopotraviny a proces jejich kontroly a označování. Cílem je zjistit, jaké je spotřebitelské chování s ohledem na věk a pohlaví. Dalším důležitým výstupem této práce je zjištění, zdali spotřebitelé shledávají biopotraviny jako kvalitnější než konvenční potraviny, a jestli spotřebitelé vnímají označení biopotravin při jejich nákupu. Předmětem práce je výzkum a data byla získána pomocí dotazníkového šetření.
Marketing biopotravin v Jihočeském kraji
NĚMEČKOVÁ, Lenka
V bakalářské práci na téma Marketing biopotravin v Jihočeském kraji je analyzován současný stav biopotravin v Jihočeském kraji z pohledu marketingu. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah zákazníků k biopotravinám, a jaké hlavní aspekty rozhodují při nákupu biopotravin. V první teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy: kdo je zákazník, typy chování zákazníků na trhu, marketing, marketingový mix. Dále je zde obsaženo vysvětlení pojmu "biopotravina" a jaké jsou legislativní požadavky pro certifikaci biopotravin, typy značení biopotravin, kontrola kvality, certifikační společnosti a situace na trhu biopotravin. V praktické části autor vyhodnocuje získaná data a informace z dotazníkového šetření. Analyzování dat je zásadní a určuje konečné řešení. Závěrem jsou autorem uvedena opatření a doporučení vyplývající z analýzy získaných informací.
Preference zákazníků při volbě vybraných produktů a environmetální aspekty jejich transportu
BEČKOVÁ, Veronika
Předmětem bakalářské práce je "Preference zákazníku při volbě vybraných produktů a environmentální aspekty jejich transportu". V teoretické části je popsáno ekologické zemědělství a jeho vývoj, současný stav v ČR a v EU, význam a zpracování bioproduktů, regionálních potravin, legislativní předpisy, certifikace a environmentální aspekty zemědělství. Následující část je věnována dotazníkovému šetření na téma ,,Analýza preferencí zákazníků při výběru potravin''. Dílčí část práce je pak věnována environmentálním aspektům vztažených k transportu potravin. V rámci výsledkové a diskusní části jsou hodnocena zpracovaná data a hlavní zjištění práce.
Možnosti a překážky zavádění biopotravin do školního stravování na Klatovsku
NEUMAYEROVÁ, Eliška
Ve své práci jsem se zaměřila na možnosti a překážky zavádění biopotravin do školních stravovacích zařízení a na zjištění spokojenosti strávníků. V teoretické části je popsán rozsah a struktura ekologického zemědělství, produkce, distribuce a užití bioproduktů v České republice a v regionu Klatovsko. Je kladen důraz na spotřebu biopotravin, způsoby jejich prodeje a na nabízený sortiment. Dále jsou zde zmíněny faktory a prostředky, které ovlivňují využití biopotravin ve stravovacích zařízeních. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření ve vybraných školních stravovacích zařízeních a školách na Klatovsku. Byly sledovány názory žáků základních škol a středních škol na stravovací zařízení, pestrost nabídky jídel, přístup zaměstnanců nebo na případné nedostatky, které by se měly zlepšit. U zaměstnanců stravovacích zařízení se zjišťovalo využití místní produkce, biopotravin a sezónních potravin v jídelníčcích.
Ceny biopotravin z pohledu maloobchodní marže
SÜTTÖOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá problematikou biopotravin, trhu s biopotravinami, jejich cenami a obchodními maržemi. Podstatnou část práce představuje průzkum cen zvolených biopotravin a to jak na úrovni producentů (nákupní ceny) tak i na úrovni obchodníků (prodejní ceny). Data jsou sbírána na různých prodejních místech obchodních řetězců, specializovaných prodejen a internetových obchodů v rámci Jihočeského kraje a dále prostřednictvím oslovování výrobců. Práce sleduje úroveň marží jednotlivých prodejních formátů za zvolené komodity a následně je vyhodnocuje z několika úhlů pohledu.
Chemie očima veřejnosti
Pospíšilová, Barbora ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá pohledem veřejnosti na chemii. Má dvě části: teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části stručně popisuji vývoj chemie v šesti epochách od doby nejstarší až po moderní období. Ve druhé kapitole se obecně věnuji tomu, jaké úlohy chemie v dnešní společnosti má. Třetí kapitola je zaměřena na názory veřejnosti na chemii. Mluvím zde o strachu veřejnosti z chemie či chemických produktů, o tom, jak si chemie stojí jako školní předmět, o snahách redukovat postavení chemie v některých průmyslových odvětvích (nahrazení standardních potravin biopotravinami a klasických plastů bioplasty) či o tom, kdo názory na chemii ovlivňuje. Ve čtvrté a zároveň poslední kapitole teoretické části se zabývám postoji a jejich vyhodnocováním. Postupuji od definice pojmu postoj, přes utváření, ovlivňování a měření postojů až k jejich vyhodnocování. Praktická část se odvíjí od dotazníkového šetření realizovaného pomocí elektronického dotazníku. Součástí vyhodnocení tohoto dotazníku jsou základní informace o respondentech a podrobnější analýza některých zjištěných odpovědí respondentů, kde vyšetřuji i korelace mezi jednotlivými odpověďmi. Klíčová slova: chemie, názor, postoj, chemofobie, dotazník, chemický průmysl, biopotraviny
Zájem o bio potraviny v České republice a jejich spotřeba – červen 2017
Pilecká, Jarmila ; Černá, Lucie
V rámci bloku otázek týkajících se spotřebního chování dotázaných a plýtvání potravinami zařazeného do červnového šetření CVVM bylo respondentům předloženo i několik otázek týkajících se bio potravin. Byl zjišťován nejprve zájem respondentů o informace spojené s bio potravinami. Dále pak, zda lidé bio potraviny sami nakupují, jak často a z jakých důvodů to dělají. Položena byla rovněž otázka, jak často lidé dávají přednost potravinám s označením „bio“ před těmi, které toto označení nemají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.