Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí132 - 141dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reforma Sněmovny lordů za vlády New Labour 1997-2010
Winterová, Kristýna ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut mezinárodních studií Kristýna Winterová Reforma Sněmovny lordů za vlády New Labour 1997 - 2010 Bakalářská práce Praha 2011 Autor práce: Kristýna Winterová Vedoucí práce: PhDr. Zuzana Kasáková Rok obhajoby: 2011 Bibliografický odkaz: Winterová, Kristýna. Reforma Sněmovny lordů za vlády New Labour 1997-2010. Praha, 2011, s. 57. Bakalářská práce (Bc.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut mezinárodních studií. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Zuzana Kasáková. Abstrakt Sněmovna lordů je se svou existencí dědičných lordů dlouhodobě považována za nedemokratickou a nelegitimní. Vláda New Labour v roce 1997 představila plán, podle kterého chtěla ukončit působení dědičných lordů a následně provést demokratickou reformu druhé komory. Tato práce se pokusí postihnout proměnu této instituce v době vlády New Labour v letech 1997 - 2010. Zejména se zaměří na změny, které se zásadně týkaly jejich formálních struktur jako složení, principu členství a pravomocí. Tato práce usiluje o poskytnutí kontextuálního porozumění povahy této instituce a jejich nedávných změn. Prostřednictvím analýzy oficiálních dokumentů a přijatých opatření v období 1997 - 2010 zjišťuje, zda se podařilo naplnit oficiální cíle New Labour na reformu druhé komory, které byly uvedeny...
Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden
Jelínková, Milena ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden bylo popsat, jaký mediální obraz o politické reprezentaci našeho státu časopis Týden vytvářel a zda se v něm vyskytuje nějaká názorová inklinace či politická orientace periodika. Současně s tím bylo cílem porovnat mediální obraz tří výše uvedených vlád mezi sebou navzájem. Teoretická část se zabývá problematikou objektivity a předpojatosti, konstrukcí, stereotypy a reprezentací, zvláštní část je věnována politické komunikaci. Analytická část diplomové práce obsahuje kvantitativní výzkum obsahu náhodně vybraných článků referujících o třech vládách, doplněný rozborem obsahu titulních stran periodika. Výsledky analýz poukazují na fakt, že ač byla vláda Jana Fischera hodnocena veřejností velmi kladně, její mediální obraz ve zvoleném periodiku je spíše negativní. Naopak časopis určitými atributy zvýznamňoval vládu Mirka Topolánka. Obecně Týden využívá pro zobrazení vlád stereotypy i negativitu, v žádném případě ale nejde při konstrukci zpráv o převládající postup. Prezentace vlád v daném periodiku se odehrává většinou přes osobnosti, tj. premiéry a ministry, a ne přes vládu jako instituci. Lze konstatovat, že časopis Týden se politicky orientuje spíše k pravici a pravicovým vládám.
Důvěra ústavním institucím v březnu 2017
Červenka, Jan
V reprezentativním šetření CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., byla v březnu 2017 vybraným občanům položena otázka, zda důvěřují základním ústavním institucím.
Hodnocení vlády Bohuslava Sobotky – únor 2017
Čadová, Naděžda
V únorovém výzkumu se Centrum pro výzkum veřejného mínění podrobněji zaměřilo na hodnocení vlády Bohuslava Sobotky. Oslovení občané měli za úkol prostřednictvím otázky zjišťující míru spokojenosti či nespokojenosti zhodnotit program vlády, její činnost, komunikaci s veřejností, personální složení a osobu jejího předsedy.
Otázky a interpelace v parlamentní proceduře: Studie č. 1.038
Syllová, Jindřiška
Kladení otázek ‑ question time ‑ forma otázky ‑ lhůta na odpověď - interpelace ‑ vyslovení nedůvěry – ve vybraných státech Evropy
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Důvěra ústavním institucím v září 2016
Červenka, Jan
V reprezentativním šetření CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., byla v září 2016 vybraným občanům položena otázka, zda důvěřují základním ústavním institucím.
Economic factors influencing government popularity in Slovakia
Bialko, Matúš ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaký vliv mají (hlavně) ekonomické faktory na popularitu vlády Slovenské republiky. Pro potřebu této práce byla použita data z období 2004-2016. Práce je rozdělená do dvou částí. V první části jsou popsané teoretické aspekty přístupu k popularitě vlády, včetně historického přehledu vlád na Slovensku. Druhá část je praktická, v které je vysvětlená metodika k modelování a rovněž samotné výsledky ekonometrické analýzy. V závěru práce se uvádí závěrečné shrnutí dosažených výsledků.
Analýza a návrh optimalizace podnikových procesů v oblasti spisové služby
Vosecký, Ondřej ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Hemala, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá optimalizací spisové služby Českého telekomunikačního úřadu. Práce definuje tři základní cíle. První cíl je popis aktuálního stavu spisové služby pomocí procesního modelování. Druhý cíl je identifikovat potenciál zlepšení v rámci dané procesní skupiny. To znamená stanovení priorit procesů, odhad aktuální a požadované úrovně zralosti procesů, stanovení klíčových aktivit, stanovení požadované úrovně popisu procesů a zpracování snímkovacích tabulek. Tyto činnosti jsou v úvodu práce metodicky podloženy teoretickým textem. V závěru práce je zhodnocení limitů, které vyplynuly z předchozích kapitol zjištění potenciálu zlepšení. Stěžejní cíl práce je návrh optimalizace celé procesní skupiny formou projektů.
Úprava výkonu mandátu za člena vlády (problematika klouzavého mandátu): Studie č. 1.145
Syllová, Jindřiška ; Pecháček, Štěpán
Výkon mandátu za člena vlády v parlamentarismu – studie ve vybraných státech západní, východní a střední Evropy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Projednávání státního rozpočtu v parlamentech vybraných zemí Evropské unie: Studie 1.162
Částek, Michal ; Palán, Josef
Studie se věnuje postupu projednávání rozpočtu v parlamentech deseti vybraných zemí Evropské unie s  parlamentní formou vlády. Cílem práce je zejména ukázat, zda mohou poslanci či jiné zainteresované subjekty předkládat ve sledovaných národních parlamentech pozměňovací návrhy k navrhovanému vládnímu rozpočtu (k výši jeho výdajů a příjmů, popř. ke změně jeho struktury) v jednotlivých fázích jeho projednávání. U států, u kterých se nám podařilo získat údaje, je v závěru uveden počet schválených pozměňovacích návrhů v závěrečném hlasování o státním rozpočtu a procentuální vyjádření podílu peněžního vyjádření schválených pozměňovacích návrhů poslanců na HDP dané země. Ze studie můžeme vysledovat, že „britsko-skandinávský model“ schvalování rozpočtu se opírá o silné pravomoci exekutivy, poslanci tak disponují omezenými možnostmi pozměňovat vládní předlohy rozpočtu. Navíc poslanci koaličních stran plně respektují vládní návrh rozpočtu a během jeho projednávání v parlamentu již nepředkládají pozměňovací návrhy. Na druhé straně v zemích jako Belgie, Estonsko a Slovensko mají poslanci větší možnosti i vůli ovlivňovat výdajovou stránku rozpočtu při schvalování státního rozpočtu, o čemž svědčí i fakt, že při schvalování rozpočtu na rok 2005 v jednotlivých parlamentech se finanční vyjádření pozměňovacích návrhů podílelo více než jedním promile na jejich HDP. Ve většině sledovaných zemí mohou pozměňovací návrhy předkládat jak skupiny poslanců, strany či jednotliví poslanci, pouze ve Švédsku může předkládat pozměňovací návrhy k vládnímu návrhu rozpočtu pouze skupina poslanců či politická strana, jednotliví poslanci pozměňovací návrhy podávat nemohou.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí132 - 141dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.