Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd
Linger, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce na téma Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd se dělí do dvou částí. První část je teoretická, ve které autor podrobně definuje teoretické didaktické pojmy, které jsou následně použity ve druhé, praktické části diplomové práce. Tato část předkládá návrh didaktické jednotky, která se zabývá výukou výpočtu mzdy. Součástí je pracovní i metodický list, podrobná didaktická příprava i podrobná reflexe realizované didaktické jednotky v prezenční i distanční formě výuky. Díky opakovanému převedení této didaktické jednotky do praxe lze konstatovat, že navržená forma výuky je funkční a žáky dobře přijímaná. Přesahem nosného tématu jsou též osobnostně sociální dovednosti, matematické dovednosti i trénink kritického myšlení.
Storytelling a jeho využití ve výuce VO a OSZ
Schneider, Benjamin ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na témata narativity, vypravěčství a příběhů, a především na narativně-dramatickou metodu storytelling. Tato metoda má v práci ústřední místo a je zde zkoumán její didaktický potenciál ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ. Práce je rozdělena do dvou tematických částí, z nichž každá je zpracována v samostatné kapitole - do části filosofické a části didaktické. V první kapitole je věnován prostor narativitě jakožto antropologickému a filosofickému jevu a je nahlížena fenomenologickou perspektivou existenciálu spolubytí, řeči, porozumění a starosti. V této části práce je zdůrazněn nenahraditelný význam vyprávění a příběhů pro lidský pobyt ve světě, pro lidskou zkušenost a pro ontologické možnosti výchovy a vzdělávání. V druhé kapitole je naznačena pestrost narativních forem a uvedena metoda storytelling. V této části je představena její metodologie a popsán proces přípravy storytellingové inscenace a storytellingového představení. V návaznosti na to jsou zde zároveň analyticky odvozeny možnosti této metody, pokud jde o její možné využití ve výuce obecně. V této části práce je formulováno několik zásadních průsečíků mezi storytellingem a pedagogickou činností, na příkladech je v tematické oblasti demonstrována využitelnost...
Daseinsanalýza a filosofie Martina Heideggera
Mašková, Monika ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Práce se zabývá daseinsanalýzou jako psychoterapeutickým směrem, který vychází (mimo jiné) z filosofie. K tématu je přistupováno ve smyslu péče o duši, která se v evropské tradici objevuje již od Platóna, a právě přesah filosofie do psychologie umožnil vznik daseinsanalýzy. Tato práce se soustředí na vzájemné propojení psychologie a filosofie. Na základě probrané literatury je v práci sestaven základ daseinsanalýzy, který je stanoven z fenomenologie, filosofie Martina Heideggera a psychoanalýzy. Práce se zaobírá reflexí vzniku daseinsanalýzy a to konkrétně u Ludwig Binswangera a Medarda Bosse, jakožto zakladatelů daseinsanalýzy. U Ludwiga Bisnwangera je rozebíráno pojímání svobody, lásky a dalších témat, které byly převzaty a přetrvaly v daseinsanalýze. U Medarda Bosse je problematizován vztah s Martinem Heideggerem a jeho zaměření se na výklad snů, kterému se práce věnuje. Dále se v práci stanovují hlavní zásady daseinsanalýzy, které se vytvořily v průběhu let v propojení s jejich základy. Mezi hlavní zásady je řazeno umět pracovat s existenciály, pracovat se svobodou a respektující naslouchání a přijímání. To vše tvoří vzájemný vztah mezi pacientem a terapeutem. V neposlední řadě je v práci poukazováno na nedostatky a přednosti směru a možnosti, které přináší terapeutovi a klientovi v jejich...
Transdidaktika z pohledu začínajícího pedagoga
Pelán, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poměrně novým didaktickým postupem - transdidaktikou. Transdidaktika je zde popisována jako možná alternativa při podpoření snahy o sjednocování učiva pomocí mezipředmětových vztahů v rámci úžeji či šířeji pojaté abstrakce. První část diplomové práce je věnována popisu transdidaktického přístupu. Druhá kapitola obsahuje pohled začínajícího pedagoga na výuku s ohledem na transdidaktický přístup. Třetí kapitola ukazuje možné příklady, jak lze propojovat mezipředmětové vztahy na různých úrovních s ohledem na vyučovací předmět dějepis.
Feminismus a emancipace žen ve školách v Rokycanech
Šimáňová, Pavlína ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se ve své první části zabývá feminismem a jeho vývojem, názory, které se během let na toto téma vytvořily a které nejvíce ovlivnily emancipaci žen na celém světě i u nás. Druhá část práce se zaměřuje na praktickou část těchto názorů, a to především, jak se tyto teorie uplatňovaly na vzdělávání žen v západočeském městě Rokycany. Dále sleduje emancipaci žen na škole a vývoj vzdělávání žen v tomto městě. Shrnuje vznik a vývoj rokycanského gymnázia a zapojení žen do výuky na něm. Věnuje se také spolku Ludmila a jeho vlivu a snaze o emancipaci žen na škole v Rokycanech. V neposlední řadě představí první ženy, které měly možnost navštěvovat rokycanské gymnázium, jejich další studium a uplatnění v oborech. Na závěr zmíní ženy, které měly jako první možnost být součástí učitelského sboru. Jak se feministické teorie uplatňovaly na vzdělávání žen v Rokycanech? Jak probíhala emancipace žen do škol v Rokycanech? Klíčová slova: emancipace, gymnázium, Rokycany, vzdělávání, privatistky, feminismus
Základy právního vědomí u žáků jako východisko pro výuku výchovy k občanství
Dousková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na základy právního vědomí u žáků. Jejím cílem je prozkoumat dětská pojetí odpovědnosti a procesů s ní spojených u žáků na začátku 2. stupně, určit mezery a miskoncepty, se kterými žáci přicházejí do výuky, a navrhnout doporučení pro výuku. V teoretické části je představen pojem odpovědnosti hlavně z pohledu práva, dále jsou uvedeny psychologické základy dětských pojetí a výzkumy věnující se dětským pojetím oblasti práva. Praktickou část tvoří sonda do dětských pojetí odpovědnosti. Sonda je realizována u žáků před přechodem na 2. stupeň a u žáků 6. třídy. Základem sondy jsou dvě situace, se kterými by se žáci mohli setkat ve svém běžném životě. Situace se odehrávají ve dvou žákům známých prostředích - škole a parku. O těchto situacích byly s žáky vedeny polostrukturované rozhovory, které byly následně kvalitativně vyhodnoceny. Na základě sondy bylo zjištěno, že žáci na počátku 2. stupně rozumí pojmu odpovědnost, ale mají problém identifikovat pravidla, podle kterých je přisuzována, a nerozumí vztahům a pravomocím institucí s odpovědností spojených. Také si její vznik a vymáhání zatím nespojují se zákony a ukázalo se, že mají problém porozumět dosahu odpovědnosti ve spojení se zletilostí. Na základě informací zjištěných v sondě jsou zařazena doporučení pro výuku. KLÍČOVÁ...
Fast fashion jako aktuální téma Výchovy k občanství
Trojanová, Martina ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá vybranými globálními problémy a jejich zařazením do výchovy k občanství se zaměřením na téma fast fashion. Teoretická část představuje fenomén fast fashion a jeho negativní dopady na životní prostředí a lidské zdraví, přibližuje p světa práce a porušování lidských práv a svobod. Tyto globální problémy jsou promýšleny v kontextu vzdělávacích oblastí, průřezových témat a také jako součást globální výchovy. Druhou částí práce je návrh didaktického projektu vyučova námětem fast f Cílem práce je rozšířit povědomí o problematice fast fashion a uvědomění si, že jednotlivec může svým jednáním ovlivnit svět a naopak, jak podoba současného světa ovlivňuje život KLÍČOVÁ SLOVA fast fashion, slow fashion, greenwashing, životní prostředí, důstojná mzda
Spoření očima dětí základních škol
Awwadová, Mona ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá spořením očima dětí základních škol. Nahlíží na roli úspor v životech žáků druhého stupně základních škol. V teoretické části práce je představeno ekonomické téma úspor v těsné souvislosti s tématem spotřeby a investic. Dále jsou navrhnuty způsoby ukládání vytvořených úspor a představeny základní a nejznámější bankovní produkty, které jsou také vzájemně srovnány. Na základě tohoto srovnání jsou doporučeny postupy, jaké produkty využít k různým způsobům tvorby úspor. Praktická část práce je rozdělena na dva úseky. V prvním úseku jsou představeny předpoklady kvalitativního výzkumu. Pro kvalitativní výzkum byl stanoven výzkumný problém, který zní: Jaké jsou postoje žáků druhého stupně základních škol ke tvorbě úspor? Na základě realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů jsou představeny a interpretovány názory žáků druhého stupně základních škol na téma úspor. Získaná data jsou v závěru analyzována a shrnuta. Na realizovaný výzkum navazuje téma didaktického pojetí tématu úspor. Druhý úsek praktické části práce je zaměřen na finanční gramotnost jako na předmět zprostředkovávající téma finančního života ve školní výuce. Jsou představeny učebnice a metodiky, které napomáhají učitelům pracovat s těmito tématy. Na základě výsledků výzkumu jsou doporučeny dvě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.