Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Primární prevence šikany na druhém stupni ZŠ
Lancmanová, Martina ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Tématem této bakalářské práce je šikana a možnost její primární prevence na druhém stupni základních škol. V první, teoretické části jsou popsány projevy šikany, její stádia, vývoj. Teoretická část se také zabývá legislativou, tedy školským zákonem, metodickým pokynem MŠMT, školním řádem. Dále se práce zabývá prevencí a možnostmi, jak provádět primární prevenci šikany na druhém stupni základních škol. Druhá, praktická část této práce se zabývá získáváním informací o tom, jaké mají žáci a učitelé informace o šikaně, jaké mají informace učitelé o primární prevenci šikany a také, jak učitelé s žáky primární prevenci provádí. To vše je zjišťováno pomocí dotazníkového šetření, které je následně vyhodnoceno a jeho výsledky můžete nalézt právě v druhé části této práce. Klíčová slova Primární prevence, šikana.
Jan Uher (1891-1942)
Zemková, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce přibližuje životní příběh Jana Uhra (1891 - 1942), jeho pedagogické působení a myšlenkový odkaz. Zároveň sleduje, do jaké míry by tento odkaz mohl být pro dnešní dobu srozumitelný a podnětný a zda by i dnes dokázal inspirovat. Životopisná část je věnována popisu prostředí, ve kterém Jan Uher vyrůstal, období jeho středoškolských a vysokoškolských studií, následným učitelským začátkům a jeho působení ve společenských organizacích (Sokol, YMCA aj.). Zachycuje také jeho zahraniční cesty i další profesní činnost na univerzitách v Praze, v Brně a v Bratislavě. Neopomíná ani Uhrovo aktivní zapojení se do protinacistického odboje. Pedagogickým odkazem se hlouběji zabývá část druhá. Jsou v ní nastíněny situace československého školství v období první republiky a reformní snahy meziválečné generace pedagogů s důrazem na reformní návrhy Jana Uhra. Tato část je doplněna přehledem Uhrovy publikační činnosti do r. 1942 a přibližuje jeho díla: Problém kázně, Základy americké výchovy, Středoškolský student a jeho svět, Filosofie národní výchovy.
Pedagogické možnosti řešení životní situace dlouhodobě nezaměstnaných
Rainová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Beňák, David (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na řešení životní situace dlouhodobě nezaměstnaných osob pomocí dalšího vzdělávání. Vychází ze současného stavu aktivní politiky zaměstnanosti a průzkumu konkrétních možností vzdělávání dospělých v Královéhradeckém kraji. Vlastní výzkum bude uskutečněn formou dotazníkového šetření s uchazeči o zaměstnání v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem výzkumu je odpověď na otázku: Jaké vzdělávací formy jsou k dispozici nezaměstnaným lidem při řešení jejich životní situace? Dále odpovědi na dílčí otázky, zda jsou o těchto formách informováni a mají o ně zájem. V teoretické části práce se věnuji obecným tématům nezaměstnanosti a vzdělávání dospělých. Ve výzkumné části jsou zpracovány odpovědi na výzkumné otázky a tyto jsou použity k potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz a vyvození závěru v závěrečné části práce.
Pedagog v českém filmu
Majerová, Markéta ; Koťová, Magdalena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce má analyticko-interpretační charakter. Převažující analytická část obsahuje rozbor čtrnáct děl české kinematografie, v nichž se objevuje postava pedagoga a které byly natočeny v letech 1937-2010. Vybrané filmy jsem rozdělila podle data natočení a zároveň je roztřídila do tří klíčových skupin - filmová produkce do roku 1945, filmová produkce 1945- 1989 a filmová produkce po roce 1989. Interpretační část postihuje problematiku reprezentace pedagoga v českém filmu, zejména se zaměřuji na nápadné shody ve vyobrazení postavy učitele, atributy patřící k učitelské profesi a interakci učitele s žáky, popřípadě širším sociálním okolím. Klíčová slova pedagog, naratologie, film, reprezentace
Problematika výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech
Seltenhoferová, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech. Cílem práce je zjistit konkrétní činnost jednotlivých organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech a případně navrhnout zlepšení práce v těchto organizacích. Práce je členěna do dvou částí: Teoretická část vysvětluje historii a základní pojmy v oblasti pedagogiky volného času a předkládá návrhy trávení volného času u různých věkových skupin. Empirická část obsahuje přehled všech zařízení pro volnočasové aktivity v Klatovech a polostrukturované rozhovory se zástupci vybraných organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování. Zabývá se metodologií tohoto výzkumu.
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Hofmannová, Kateřina ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních dokumentů v kontextu celoživotního vzdělávání, rámcových vzdělávacích programů pro obor užitá malba a jeho vazeb k rámcovým vzdělávacím programům základní školy a základní umělecké školy. V metodické části je v hlavních charakteristikách popsán školní vzdělávací program realizovaný na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské Valašské Meziříčí, kde pracuji. Obsahuje návrhy základních učebních dokumentů, výběr témat a časových dotací pro profilové předměty Praktická cvičení a Technologie, uvádím také příklady realizovaných výukových vzdělávacích aktivit s důrazem na integrování obsahu společenskovědního základu s prvky přírodovědně-technického základu. Cílem metodické části je prezentovat, jak byly v mé pedagogické praxi využity teoretické znalosti, metody, formy a postupy vzdělávání, se zřetelem na oblast motivování a hodnocení žáků.
Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Doležalová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.
Vývoj školství na Svitavsku v letech 1918-1938
Pavlišová, Dana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v letech 1918 až 1938 v Československé republice na Svitavsku, kde žili obyvatelé české a německé národnosti. Pozornost je zaměřena na změny v původních školách i na vznik nových škol menšinových. Klíčová slova: obecná škola, měšťanská škola, reálná škola, mateřská škola, gymnázium, pokračovací škola, odborná škola, menšinová škola.
Využití techniky "360 stupňů zpětné vazby" k evaluaci kompetencí učitelů
Velechovská, Michaela ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Klíčová slova: 360řzpětná vazba, evaluace kompetencí učitelů, kompetence učitele Key words: 360řfeed back, evaluation teacher's competences, teacher's competences Abstrakt: Téma diplomové práce se orientuje na problematiku hodnocení kompetencí učitelů a ověřuje možnost použít metodu 360řzpětné vazby k tomu to hodnocení. Je zde popsaná metoda 360řzpětné vazby jako předmět výzkumu. Výzkumnými metodami použitými k ověření použitelnosti 360řzpětné vazby jsou dotazníky a rozhovory. Práce se zaměřuje na kompetence učitele 2. stupně základní školy. Abstract: The theme of diploma work is evaluation of teacher's competencies. Work verifies possibility to use method of 360ř feedback for this evaluation. Work further describes method of 360ř feedback as a subject of research. Research methods used for verification of usability of 360řfeedback, are questionnaires and interviews. Work focuses on middle school teachers' competencies.
Výuka OSV v prvních dvou ročnících školní docházky
Jirsáková, Monika ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce je teoreticko-praktického charakteru a zabývá se tématem výuky osobnostně sociální výchovy v prvním a druhém ročníku základní školy. První syntetizující část se zabývá obecnými teoretickými a konkrétní metodickými východisky OSV, a dále psychologickými specifiky mladšího školního věku a jejich souvislostmi s možnostmi výuky osobnostně sociálním kompetencím. Ve druhé, prakticky zaměřené části jsou zpracovány příklady tří konkrétních programů, předkládající možné cesty implementace témat OSV do výuky v prvním a druhém ročníku, které vycházejí z principů a poznatků popsaných v teoretické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Valenta, J.
16 Valenta, Jakub
23 Valenta, Jan
19 Valenta, Jaroslav
7 Valenta, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.