Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití UX principů ve městě: Případová studie UX a UI při nákupu jízdného na MHD
Zdeňková, Lucie ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá nákupem jízdného na veřejnou dopravu z hlediska uživatelské přívětivosti a použitelnosti. Cílem je zmapovat oblast nákupu jízdného z hlediska teorie i praxe, včetně pohledu uživatelů. Teoretickým ukotvením jsou koncepty uživatelského prožitku, uživatelského rozhraní, teorie o interakci člověka a počítače, smart city, teorie města jako rozhraní. Důležitou součástí jsou také teoretické aspekty uživatelského prožitku v prostředí města. Rešerše aktuálních výzkumů na téma jízdného ve veřejné dopravě z pohledu uživatelské přívětivosti představuje současná témata v oblasti systémů pro nákup jízdného. Praktická část detailně mapuje nákup jízdného v Praze a v Kodani, možnosti, pravidla a specifika. Primární výzkum formou polostrukturovaných přináší vhled do uživatelského prožitku a odhaluje vnímané výhody a nevýhody tamních systémů.
Informační chování žáků 8. a 9. tříd ve vztahu k ochraně vlastního soukromí na sociálních sítích
Filipová, Helena ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá informačním chování žáků 8. a 9. tříd základních škol ochraně jejich vlastního soukromí na sociálních sítích Facebook a Instagram. - jak se žáci zajímají o problematiku ochrany svého soukromí na těchto sítích odkud čerpají tyto informace (rodiče, škola), - zda jsou si vědomi asociovaných rizik a jak je ve svém chování zohledňují, - jestli znají nástroje, které jsou jim na těchto sítích k dispozici, - jak výše uvedené ovlivňuje jejich vystupování na vybraných sociálních sítích Teoretická část práce se zabývá především charakteristikou vybraných sociálních sítí Instagram z hlediska možností ochrany soukromí vůči možným hrozbám. Praktická část prezent žáky 8. 9. tříd základních škol.
Možnosti a omezení metody VWI při monitoringu technologického a informačního zahlcení
Kovářová, Lenka ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit možnosti a omezení tzv. "Indexu virtuální váhy" (Virtual Weight Index, dále jen VWI) D. Sieberga. VWI definuje D. Sieberg jako ukazatel vyjadřující rozložení času uživatele mezi online prostorem a reálným světem. Z pohledu informační vědy pak může představovat jednu z pomocných metod stanovujících míru technologicko-informačního zahlcení jedince. Teoretická část práce je zaměřena na výklad základních pojmů a začlenění tématu do širšího kontextuálního rámce. V praktické části práce bude realizován kvalitativní výzkum, jehož základní část bude představovat otestování metody VWI D. Sieberga, doplněné o mj. "VWI-deník". Cílová skupina respondentů budou ženy ve věku mezi 30-40 lety. Celkový počet respondentů bude 8. Měření VWI bude probíhat po dobu 48 hodin. Výsledkem práce bude zhodnocení uvedené metodiky z hlediska jejich použitelnosti, silných stránek i omezení a vyhodnocení výstupů výzkumu u cílové skupiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Senioři a využívání plateb na internetu
Vojtěchovská, Petra ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem internetových plateb s následnou úhradou zbožíči služby osobami v seniorském věku. Teoretická část se nejprve věnuje problematice stáří, definuje zde klíčový pojem senior a současné využívání technologií osobami v seniorském věku. Dále se zabývá vzdělaností, znalostmi a bezpečností seniorů spojenýchs jejich aktivitami na internetu při online nákupech a platbách. V této části práce jsou rovněž popsány platební metody, využívané pro online platby na internetu, jejichpozitiva, negativa a míra rizikovosti. Je zde také věnovaná pozornost problematice podvodných online plateb a dalšího postupu v případě, že dojde k jejich zneužití. Výzkumná část práce je realizována formou kvalitativního výzkumu v podobě polostrukturovaných rozhovorů s respondenty ve věku 60-74 let s předchozí zkušeností s platbami přes internet. Cílem práce je zjistit, jaké znalosti o platbách přes internet senioři mají a to včetně jejich praktických zkušeností, a také zda znají jejich rizika a vědí, jak se v případě zneužití bránit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využívání informačních kiosků v muzeích: případová studie ve stálé expozici Česká lidová kultura v Národopisném muzeu Národního muzea v Praze
Čužnová, Dominika ; Wančová, Nina (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na používání kiosků v muzeích s důrazem na jejich uživatelské rozhraní a informační obsah. V úvodu práce jsou popsané informační kiosky, uživatelské rozhraní a obecná pravidla pro design těchto rozhraní. Dále se práce věnuje případové studii informačního kiosku ve stálé expozici Česká lidová kultura v Národopisném muzeu Národního muzea v Praze. Cílem této případové studie je porovnání obecných pravidel z teoretické části práce s jejich aplikací v konkrétním kiosku a zjištění přístupnosti daného kiosku. Závěr práce je věnován výsledkům případové studie, návrhům řešení zjištěných chyb a budoucímu výzkumu. Klíčová slova Informační kiosek, muzeum, uživatelské rozhraní, HCI, user experience, UX design, uživatelské testování
Self-Tracking v jezdectví
Doubková, Jitka ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá používáním konkrétního řešení self-trackingové aplikace, která je speciálně vyvinuta pro oblast jezdectví a na trhu je nabízena pod názvem Equilab. Cílem práce je zjistit, jestli používání aplikace ovlivní již stávající vztah člověka- jezdce a koně (případné změny budou zkoumány z reflexe člověka). V první polovině diplomové práce je věnována pozornost vztahům člověk-kůň v historii i současnosti, aplikaci Equilab, nositelné elektronice a možnostem jejího využití u zvířat. Druhá polovina práce se zabývá konkrétním kvalitativním výzkumem a prezentací výsledků. Výsledky byly zjišťovány na základě strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami.
Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Němcová, Marta ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Bakalářská práce pojednává o specifikách mezigeneračního učení mezi generací seniorů a generací mladých dospělých. Zaměřuje se na přenos digitálních schopností v rámci konkrétní náboženské komunity při práci s aplikací JW Library, se kterou tato komunita pravidelně pracuje. Teoretická část práce rozebírá specifika cílové skupiny a mezigeneračního učení. Co se týče praktické části, identifikuje předpoklady, úskalí a přínosy mezigenerační výměny dovedností v rámci společné zájmové skupiny. Výzkum proběhl na základě rozhovorů vedených s vybranými představiteli obou generací - seniory a mladými dospělými. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů.
Informační chování a informační potřeby zemědělců
Křížková, Eva ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat informační chování a informační potřeby zemědělců. Teoretická část popisuje tyto pojmy v souvislosti s oborem zemědělství a přidává popis informačních zdrojů, které mohou využít a využívají zemědělci pro svou praxi. Praktická část je zaměřena na formulaci a zodpovězení výzkumných otázek. Tyto otázky byly zodpovězeny prostřednictvím kvalitativního výzkumu, který byl proveden formou hloubkových rozhovorů. Výzkum probíhal v únoru a březnu roku 2020 mezi zemědělci na Benešovsku. Přinesl velké množství poznatků o informačních potřebách, využívaných informačních zdrojích a s tím souvisejícím informačním chováním respondentů. Tyto poznatky mohou posloužit jako základ pro další výzkumy v této oblasti. Klíčová slova: informační potřeby, informační chování, informační zdroje, zemědělci, farmáři, Benešovsko
Získávání znalostí z marketingových dat
Kazárová, Marie ; Ivánek, Jiří (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Data miningové techniky jsou v komerční sféře využívány za účelem získávání konkurenčních výhod. V oblasti marketingu v současnosti především v souvislosti s personalizací reklamy a udržení dlouhodobých vztahů se zákazníky. Vývoj v oblasti dobývání znalostí z databází, v kombinaci s trvalým růstem výpočetního výkonu a jeho dostupností, přináší nejen pozitivní dopady, ale i značná úskalí. V praktické aplikaci diplomové práce jsou s využitím data miningových technik ověřeny možnosti získávání znalostí z dat webové analytiky v kombinaci s transakčními daty e- commerce společností. Cílem experimentální aplikace je ověřit, zda existuje segment uživatelů, kteří reagují na marketingovou komunikaci častěji, než jiné segmenty, a nalézt případné souvislosti v databázi. Pomocí data miningové techniky shlukování je takový segment v datech nalezen. Součástí praktické aplikace je i klasifikační model na bázi rozhodovacích stromů, který s přesností 75% určí, zda uživatel provede transakci, či ne. Tento typ výstupu lze následně využít k optimalizaci marketingové a obchodní strategie.
Srovnávací studie státem podporovaných programů rozvoje informační gramotnosti seniorů v České republice a ve Velké Británii
Lažanská, Zuzana ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá programy pro rozvoj informační gramotnosti seniorů ve Velké Británii a České republice. Práce obsahuje teoretickou část, která zahrnuje definici klíčových pojmů (například pojmy senior, celoživotní vzdělávání, informační gramotnost, digitální propast). V této části práce je také popsán současný stav ve VB a ČR vzhledem k faktorům, které mají vliv na nabídku edukačních programů (například demografická struktura obyvatelstva nebo socioekonomická situace). V druhé části práce jsou popsány vybrané vzdělávací strategie a programy rozvoje informační gramotnosti ve VB a ČR. Poslední kapitola celkově srovnává podmínky ke vzdělávání, vybrané strategie, přístup a formu vzdělávání, podporu a financování programů či nabídku vzdělávacích kurzů z hlediska obsahu v obou daných zemích. Závěr práce shrnuje poznatky z poslední kapitoly a navrhuje, čím by se mohla ČR v oblasti informačního vzdělávání seniorů inspirovat od VB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.