Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vtip na základní škole
Pejchalová, Michaela ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá problematikou vtipů u dětí na základní škole. Jejím cílem je zmapovat, na jakém principu dětský vtip funguje a jak se vyvíjí napříč ročníky základní školy. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu s transverzálním přesahem. Data byla získána pomocí kvalitativních metod, a to skupinovým rozhovorem a analýzou artefaktů (vtipů). Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pracují s konceptem Sigmunda Freuda, Marthy Wolfenstein, kognitivních psychologů a lingvistů. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce je kategorizační schéma způsobů konstrukce pointy dětského vtipu, podané do souvislosti s vývojovými tendencemi a genderovými rozdíly napříč ročníky základní školy. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je odhalení specifik dětského vtipu z hlediska jeho formální stránky, a to konkrétně v prostředí české základní školy. Druhým ziskem je vytvoření komplexního pohledu na vývoj mechanismu dětského vtipu průřezově skrz celou školní docházku.
Psychologické aspekty života v azylovém domě
Čepelák, Roman ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
NÁZEV: Psychologické aspekty života v azylovém domě. AUTOR: PhDr. Roman Čepelák KATEDRA (ÚSTAV) Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce analytickým způsobem zkoumá život klientů v azylovém domě pro rodiny s dětmi. Popisuje konkrétní azylový dům v Praze - Horních Počernicích a všímá si jeho specifik v kontextu ostatních azylových domů. Mapuje cílovou skupinu uživatelů, což jsou z velké většiny romští klienti. Zaměřuje se na jejich motivaci bydlet v azylovém domě, vyrovnávání se s nastavenými pravidly a jejich přizpůsobování svým potřebám. Všímá si jejich rozdílného fungování v komunitě klientů, detailněji popisuje jejich interakce se sociálními pracovníky i mezi sebou navzájem. Jedna z kapitol se věnuje dětem, jakožto nejmladším uživatelům azylového domu, jejich vyrovnávání se s tímto prostředím a možnostem, které se jim zde nabízí. Poslední kapitola naznačuje určitou podobnost v myšlení klientů azylového domu s myšlením lidí žijících v orální kultuře. Celou prací se pak prolíná téma účelnosti azylového domu jakožto tréninku vlastního bydlení, neboť opakované návraty klientů zpět "domů" svědčí o něčem jiném. KLÍČOVÁ SLOVA: azylový dům, gádžové, Romové, sociální pracovník
Biblické příběhy v hagioterapii a pastoraci.
Kynclová, Dana ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
KYNCLOVÁ, Dana. Biblické příběhy v hagioterapii a pastoraci. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce M. Kučera. Klíčová slova: pastorace, hagioterapie, křesťanství, integrovaný přístup, psychologie, teologie, spiritualita, náboženství, psychoterapie, Bible, biblické příběhy, exegeze, existenciální psychoterapie Diplomová práce se zabývá vztahem hagioterapie a pastorace na základě jejich přístupu k práci s motivy biblických příběhů. Teoretickým rámcem práce jsou různé poznatky o vztahu psychologie a teologie a jejich aplikačních disciplín psychoterapie a pastorace od jasného vymezení hranic obou disciplín až k jejich integraci. Vzhledem k výchozímu předpokladu, že osobnost je tvořena bio-psycho-sociálně-spirituálními potřebami, má integrativní model potenciál k uspokojení potřeb člověka v této celistvosti. Hagioterapie jako směr existenciální psychoterapie používající za terapeutický nástroj biblické příběhy, je pastoraci blízká a tato skutečnost dala vzniknout výzkumnému záměru. Cílem výzkumu je zjištění jak hagioterapie a pastorace pracuje s motivy biblických příběhů a zda je možné ve stylu jejich práce nalézt podobnost, která by integrace obou přístupů umožňovala.
Význam pohádky o Červené karkulce pro děti školního věku
Čechová, Vlasta ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Pohádka o Červené Karkulce má zvláštní postavení. Ve sbírce bratří Grimmů nenalezneme jinou pohádku, která by obsahovala další verzi pohádky, jakýsi druhý, ' ' 27 závěrečný díl. V našem souboru má také zvláštní místo vzhledem k počtu autorů, kteří si ji vybrali pro svou interpretaci. Ale proč ji označujeme za fenomén, není jen počtem jí oslovených posluchačů, čtenářů či vypravěčů. Jde také o její postavení na pomyslném psychickém vývojovém žebříčku. Žádná pohádka neukazuje tak naléhavě potíže spojené s oidipskými touhami, které jsou natolik nezvladatelné, že zavedou svého hrdinu do záhuby. Mocný konflikt mezi nevědomým přáním milovat a být milován a mezi vědomou touhou zachovat se správně se neodehrává na poli boje s legálním netvorem, jehož překonáním by se splnila hrdinova touha žít šťastně až do smrti. Naopak zde dítě bojuje samo se sebou a proti sobě, když chce odstranit svou matku, a zůstat navždy po boku milovaného otce. Veškerá energie hrdiny je směřována proti sobě samému, vstříc vlastní záhubě, o níž teprve musí zjistit, že je vlastně očistcem před novým životem. Že musí být Karkulka zachráněna dospělým, reálným a racionálním mužem odkazuje na neschopnost dostat se ze zničující situace vlastními silami a nezralost pro činy, s nimiž se do takového dobrodružství pustila. Niterný oidipský konflikt,...
Plánování budoucnosti
Müllerová, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika plánování budoucnosti, respektive volby další vzdělávací dráhy a budoucího povolání u žáků devátého ročníku základní školy. Pozornost je zaměřena na žáky, kteří disponují již na základní škole specifickým zaměřením, konkrétně orientací na výtvarnou výchovu. V práci byl použit kvalitativní přístup ke zpracování dat. Jako hlavní metody práce byly zvoleny dotazníky a písemná vyprávění žáků celé třídy, dále rozhovory s vybranými žáky a jejich analýza. Cílem práce je dospět k nejdůležitějším činitelům, které ovlivňují a determinují volbu střední školy a tím i oblasti budoucího uplatnění. Výstupem práce je formulování hlavních vlivů, motivů a strategií, které se účastní procesu rozhodování a určitých charakteristických rysů žáků se specifickým zaměřením ve vztahu k volbě střední školy.
Škola ve vyprávění rodičů dětem
Šplíchalová, Markéta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Škola ve vyprávění rodičů dětem" se zaměřuje na oblast orální historie rodiny ve vztahu ke škole. Teoretická část shrnuje, jak důležitou roli hraje vyprávění v lidském životě. Ukazuje příběh jako zdroj důležitých hodnot, historie společnosti, jako možnost formování osobní identity. Představuje vzájemné působení rodiny a školy, i vliv školy při utváření rodinných příběhů. Empirická část práce popisuje výzkum, jehož cílem je objasnit z jakého důvodu rodiče vypráví dětem příběhy o škole. Výsledky ukazují, že ve většině rodin sledovaného vzorku hraje škola důležitou roli, je zdrojem tradičních hodnot a norem, proto o ní rodiče hovoří. Působí jako konzervativní instituce poskytující rodině stabilitu a jistotu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 KUČERA, Matěj
46 KUČERA, Michal
15 KUČERA, Milan
9 Kučera, Marek
1 Kučera, Mario
42 Kučera, Martin
10 Kučera, Matěj
4 Kučera, Michael
46 Kučera, Michal
15 Kučera, Milan
12 Kučera, Miroslav
1 Kučera, Mojmír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.