Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí151 - 160dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti žáků 2. stupně vybrané ZŠ o menstruačním cyklu
Nováková, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá gramotností žáků na vybrané ZŠ na téma menstruační cyklus. Zaměřena je pře- devším na základní informace o menstruaci a na to, jak vybraným respondentům toto téma více osvětlit. Cílem práce je zjistit, jaké je povědomí žáků na toto téma, upřesnit nesrovnalosti a případně vyvrátit nepravdivé informace. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V části teoretické se věnuje vymezení pojmů - menstruace, historický kontext menstruačního cyklu, anatomie vnitřních a vnějších po- hlavních orgánů, charakteristika poruch menstruačního cyklu. Praktická část se zabývá ověřením znalostí žáků na vybrané škole. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány v podobě tabulek. Analýza dat, získaná pomocí dvojího dotazníkového šetření, ukazuje, že prvotně bylo 50,5 % odpovědí správných a po druhém šetření se úspěšnost zvýšila na 77,6 %. Dále analýza prokázala, že znalosti napříč ročníky 2. stupně ZŠ jsou podobné. Ani mezi 6. a 9. ročníky nejsou velké znalostní rozdíly V 6. ročnících byl prvotní počet správných odpovědí průměrně 13 a napodruhé se správnost zvýšila na 20; u devátých ročníků nejprve bylo průměrně 14 dobrých odpovědí a...
Edukační program zaměřený na základy správné výživy u dětí v mateřské škole
Kohoutková, Pavla ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
V práci je pozornost zaměřena na téma zdravého životního stylu předškolních dětí a jeho podpory ze strany vzdělávacího zařízení, do něhož dítě dochází. Z tohoto důvodu jsou v teoretické části představeny koncepty zdraví a jeho determinanty, ontogeneze vývoje dítěte a dospívajícího, jednotlivé oblasti zdravého životního stylu a jejich podpora u předškolního dítěte. Dále je v práci věnován prostor českému vzdělávacímu systému a jeho kurikulu zaměřujícímu se na zdraví žáka, jehož edukace probíhá v mateřské škole. Text je doplněn o výzkumy související se zahraničními snahami o implementaci programu podpory zdravého životního stylu do zařízení předškolní výchovy a vzdělávání. Zmíněn je též pojem inkluze ve vzdělávání. V praktické části je představen navržený edukační program zaměřený na základy správné výživy u dětí v mateřské škole a jeho evaluace.
Didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole
Matějíčková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl stanovit didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole a tím poskytnout oporu efektivní výuce tohoto tématu. Předkládá informace o zkoumané problematice a prostřednictvím kvantitativního anonymního dotazníkového šetření mezi žáky osmého ročníku tří vybraných základních škol zjišťuje, jaké jsou jejich znalosti a postoje k tématu HIV/AIDS. Na základě výsledků provedeného pre- testového výzkumu prezentuje návrh vyučovací jednotky, která je následně realizována v cílové skupině. Prostřednictvím post-testového šetření je posléze ověřováno, nakolik je navržená vyučovací jednotka efektivní, a do jaké míry přispívá ke zvýšení znalosti respondentů. Realizace učební jednotky zvýšila znalosti respondentů o 37,5% (z původních 54,2% správných odpovědí na znalostní otázky na 91,7%) a lze ji tedy považovat za efektivní. Hlavními tématy učební jednotky byly diagnostika HIV pozitivity, otázka léčitelnosti HIV/AIDS, vývoj epidemiologické situace, rozdíl mezi pojmy HIV a AIDS a způsoby přenosu HIV viru. Přínosem této práce je popis učební jednotky zaměřené na téma HIV/AIDS včetně metodických pokynů pro učitele a pracovního materiálu pro žáky. Učební jednotku mohou realizovat učitelé výchovy ke zdraví, občanské výchovy či přírodopisu v rámci své...
Zdravotní gramotnost žáků druhého stupně základní školy praktické
Voláková, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaká je zdravotní gramotnost žáků s mentálním postižením, navštěvující druhý stupeň základní školy. Teoretická část je věnována pojmům zdraví, zdravotní gramotnost, zdravotní výchova. Seznamuje s determinanty ovlivňující zdraví a zabývá se zdravotní prevencí. Dále charakterizuje, definuje, vymezuje a klasifikuje mentální postižení a popisuje edukační a osobnostní specifika žáků s lehkým mentálním postižením. Blíže popisuje vzdělávací obor výchova ke zdraví. Praktická část seznamuje s cíli diplomové práce, obsahuje výzkumné šetření, kterým ověřuje teoretické i praktické znalosti žáků ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Výzkumem se potvrdilo že více jak polovina žáků má teoretické znalosti a zároveň je uplatňuje v praktickém životě. Výzkumné šetření probíhalo formou interview. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Lehké mentální postižení, zdravotní gramotnost, výchova ke zdraví, základní škola, vzdělávací oblast člověk a zdraví, 2. stupeň
Zdraví a kvalita života pedagogů na ZŠ
Ščamburová, Lenka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá zdravím a kvalitou života učitelů na ZŠ. Cílem této práce je poskytnout informace o vybraných aspektech zdraví a kvality života učitelů. Práce je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou. Pro sběr dat výzkumné části byla použita metoda dotazníku. Dotazník ověřuje předpoklady, které byly sestaveny na základě praktických zkušeností z práce učitele. Některé předpoklady se potvrdily, jiné ne. V závěru výzkumu jsou uvedeny návrhy pro praxi reagující na výsledky šetření. Výsledky této práce mohou posloužit jako inspirace či počáteční podklady ke hlubšímu zkoumání uvedených fenoménů učitelské praxe. klíčová slova: učitel, zdraví, kvalita života, pitný režim, hluk ve škole, učitelský stres, nemoci učitelů, postavení učitele ve společnosti, syndrom vyhoření, komunikace s rodiči
Integrace cizinců z pohledu dobrovolnické práce
Končitíková, Alžběta ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
NÁZEV: Integrace cizinců z pohledu dobrovolnické práce AUTOR: Alžběta Končitíková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce pojednává o problematice integrace cizinců z pohledu dobrovolnické práce. Cílem práce bylo na základě vlastního výzkumu získat zkušenosti k sestavení letáku, který bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá dobrovolnickou činnosti, její historií v Čechách, motivy dobrovolnické činnosti, překážky a problémy dobrovolnické činnosti, nábor a výběr dobrovolnické činnosti dobrovolníků, přehled a aktivity nevládních organizací. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečné názory na problematiku integrace cizinců z vybrané organizace META. Pozorování jsem realizovala pomocí rozhovoru. Metodou práce byl rozhovor s dobrovolníky. Jelikož vybraní dobrovolníci vykonávají činnost i jinde, zajímal mě jejich pohled na danou problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o problematice integrace, které byly podkladem pro vlastní informační leták pro zájemce o dobrovolnictví na Pedagogické fakultě. KLÍČOVÁ SLOVA: Integrace, individuální přístup, cizinci v ČR, dobrovolnická práce.
Kybergrooming na druhém stupni základních škol
Heber, Roman ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
pohybu žáků v leduji množství nejrůznějších specifi ých jevů primárně mohou být pro děti potenciálně zmatečná či nebezpečn jež děti přímo ohrozit. Sleduji také činnost samotných dětí, jak nakládají se svými osobními údaji a jak dbají na vlastní bezpečnost. Speciální pozornost věnuji sociálním sítím a patologiím na nich se online šikaně a nejvyšší pozornost kladu mém šetření se ukazuje, že profil na některé ze sociálních sítí má naprostá většina žáků na druhém stupni ZŠ, přičemž někteří jsou mladší, než je oficiální věková hranice na těchto sítích. Své osobní údaje sdílí přibližně devět dětí z % dětí se dopouští výrazně % se již setkalo s kyberšikanou a 42 % dětí dopouštějících se nějakého rizikového chování si nemyslí, že by se ve virtuálním světě měly chovat opatrněji.
Analýza vybrané učebnice výchovy ke zdraví
Koťátková, Eliška ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zhodnotit vybranou učebnici z pohledu pedagogů, kteří s danou knihou pracují v hodinách Výchovy ke zdraví. V teoretické části je nastíněna problematika učebnic a také různé faktory ovlivňující výběr a posouzení jejich kvality. Praktická část obsahuje zhodnocení vybrané učebnice jak analýzou didaktické vybavenosti, tak i na základě praktických zkušeností učitelů. V praktické části práce bylo zjištěno, že reálné zkušenosti učitelů se příliš neliší od výsledků didaktické analýzy. V obou částech šetření se projevila nezvyklá koncepce učebnice. Tato práce by měla soužit zejména začínajícím učitelům výchovy ke zdraví při rozhodování, zda s touto učebnicí pracovat, případně jak. KLÍČOVÁ SLOVA analýza učebnice, didaktické prostředky, učebnice, funkce a struktura učebnice, hodnocení učebnic.
Problematika implementace vzdělávacího oboru výchova ke zdraví do přírodopisu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice implementace Výchovy ke zdraví do předmětu Přírodopis na vybrané základní škole. Cílem práce bylo na základě vlastních zkušeností a vlastního výzkumu ověřit funkčnost implementace vzdělávacích obsahů na vybrané základní škole a navrhnout vhodný model implementace vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví do oboru přírodopis pro vybranou základní školu. Práce je rozdělená do tří částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou situace v oblasti vzdělávání v České republice, Rámcovým vzdělávacím plánem a s ním spojenými dalšími důležitými pojmy, Školním vzdělávacím programem, vzdělávacími oblastmi a obory, které souvisí s daným tématem. Ve výzkumné části jsem se zabývala skutečným stavem integrace výchovy ke zdraví do přírodopisu na vybrané základní škole, kde pracuji. Výzkum jsem realizovala v osmých a devátých třídách, kde se již výchova ke zdraví vyučuje. Metodou výzkumu byl znalostní dotazník. Praktická část přinesla souhrn zjištěných informací o problematice implementace daných oborů, které jsem využila pro vlastní projekt, který bude určen učitelům pro jmenovanou cílovou skupinu. Klíčová slova: implementace, přírodopis, výchova ke zdraví, žák, učitel, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, vzdělávací oblast, vzdělávací obor,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí151 - 160dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.