Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gamifikace v psychologickém výzkumu
Dvořák, Jáchym ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Tato práce přehledně shrnuje dosavadní vědeckou literaturu zabývající se gamifikací; definuje tento fenomén, popisuje základní principy jeho fungování a propojuje jej s psychologickými teoriemi motivace. Zároveň se zabývá efektivitou gamifikace a popisuje jak behaviorální, tak psychologické proměnné, které gamifikace může ovlivňovat. Práce také přináší stručný přehled doporučení pro implementaci gamifikačních elementů do praxe a zkoumá využití gamifikace v psychologickém výzkumu. Dále plynuje navazuje návrhem výzkumného projektu, který má za cíl zmapovat míru návratnosti probandů v psychologickém výzkumu a možný vliv gamifikace na tuto proměnnou. V neposlední řadě shrnuje tato práce dosavadní kritiku tohoto konceptu.
Alkoholová myopie a rozhodování
Jandová, Tereza ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do dvou oddílů. Literárně přehledová část je zaměřena na dosud popsané teorie účinků alkoholu. Přede-vším pak shrnuje výsledky významných studií zabývajících se vý-skytem rizikového chování během intoxikace alkoholem. Návrh vý-zkumného projektu si klade za cíl vytvořit experiment zjišťující kore-laci mezi výskytem rizikového chování vysokoškolských studentů v oblastech agresivity, rizikového sexuálního chování, řízení automo-bilu a gamblingu s užíváním alkoholu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah mezi pozorností a vědomím
Čihák, Martin ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Bakalářská práce seznamuje se zjištěními experimentů zkoumajících vzájemný vztah vědomí a různých druhů pozornosti (automatické a volní; objektové, prostorové a k rysům) a shrnuje empirické i teoretické argumenty pro a proti disociaci pozornosti a vědomí. Práce dochází k závěru, že z literatury vyplývá, že pozornost je nutnou, avšak nikoliv postačující podmínkou vědomí. Ve druhé části práce je navrhována replikační experimentální studie, jejímž cílem je ověřit, zda interakce mezi pozorností a vědomím zjištěné v rámci zrakové modality platí i v modalitě sluchové. Klíčová slova: vědomí, pozornost, vnímání, experimentální psychologie
Explanační styl a optimismus ve vztahu ke zdraví
Neumannová, Karolína ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Cílem bakalářské práce je pojednat o optimismu jako explanačním stylu a jeho možném působení na zdraví člověka. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky z této oblasti s cílem utřídit dosavadní informace důležité pro orientaci v daném tématu. Nejdříve se práce věnuje konceptu explanačního stylu, jeho vývoji a charakteristikám. Dále je práce soustředěna na optimistický explanační styl, který je pojímán jako jeden z možných faktorů, který může pozitivně souviset s fyzickým i duševním zdravím člověka. Závěrečná část teoretické části práce poté shrnuje psychologické intervence, které mohou napomoci optimistický explanační styl rozvíjet. Výzkum, jehož návrh je součástí praktické části práce, se zaměřuje na populaci mladých dospělých. Jeho cílem je zjistit, zda aplikace pozitivně psychologické intervence zaměřené na rozvoj optimistického explanačního stylu může vést ke snížení depresivních symptomů a zda tedy optimistický explanační styl může představovat jeden z faktorů, který napomáhá udržení duševního zdraví.
Embodiment in social cognition and theory of mind
Takáčová, Bibiana ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
funkčný a neoodeliteľný celok. Miesto potreby mentálnych reprezentácií ponúka dynamický a interakčný model cirkulárnej výmeny s možné, aby interakcia a správanie organizmu nemuselo závisieť na zložitých výpočtoch, ktoré sú podľa tradičného modelu lokalizované v mozgu ale ako môže samotné telo a jeho uspôsobenie na tieto procesy postačovať. V a jej súčastnému širšiemu výkladovému rámcu otom, ako si tvoríme presvedčenia o stavoch iných ľudí, teda k teórii mysle. Na základe simulačnej teórie navrhuje výskum, ktorý si za cieľ dáva zistiť či nízkoúr ňové procesy ako empatia, budú konštruktívne aj pri riešení zložitejších -
Organické změny mozku a jejich působení na kognitivní schopnosti
Švarcová, Blanka ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Práce je zaměřena na organické změny mozku a jejich vliv na různé kognitivní schopnosti, které jsou lokalizované v jednotlivých částech mozku. Úvodní část práce je věnována základním popisným anatomickým údajům, včetně lokalizace důležitých center. V dalších částech se zaměřuji na vliv organických změn na jednotlivé kognitivní schopnosti a příklady poškození mozku, ať již v důsledku úrazu, nebo onemocnění. Praktická část práce je zaměřena na návrh výzkumu vlivu různých rehabilitačních metod na zlepšení stavu pacientů po prodělané cévní mozkové příhodě, s důrazem na porovnání výsledků dvou skupin pacientů s odlišným rozsahem rehabilitačních cvičení.
Psychologické aspekty neurodegenerativních onemocnění mozku
Janíková, Martina ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Neurodegenerativní onemocnění představují heterogenní skupinu nemocí, při nichž dochází k postupnému zániku jednotlivých skupin neuronů. V závislosti na postižení specifické oblasti se rozvíjejí konkrétní klinické projevy. Nejčastěji se vyskytují motorické poruchy nebo postupný deficit v kognitivní oblasti ústící v různý stupeň demence. Předložená práce je zaměřena na popis psychologických změn a neuropsychiatrických symptomů doprovázejících rozvoj Parkinsonovy choroby a demence s Lewyho tělísky. V empirické části je představen návrh vlastního výzkumu, jehož cílem je zmapovat neuropsychologický profil pacientů s Parkinsonovou nemocí, demencí při Parkinsonově nemoci a demencí s Lewyho tělísky. Klíčová slova Neurodegenerativní onemocnění, Parkinsonova choroba, demence s Lewyho tělísky, psychologické aspekty
The changes in relationships after brain injury
Biedková, Paula ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Po poranení mozgu sa vedľa fyzických následkov objavujú aj závažné psychické zmeny. Tieto zmeny zasahujú nie len samotného človeka po poranení mozgu ale aj jeho partnerov, rodinu. Cieľ tejto práce je preskúmať vplyv úrazu mozgu na partnerské vzťahy, zistiť aké zmeny v partnerskom vzťahu nastávajú a s akými problémami sa musia najčastejšie vysporiadať. Jadrom teoretickej časti mojej práce je zmapovanie najčastejších problémov v partnerských vzťahoch. Pozornosť venujem negatívnemu dopadu KCT na psychické aj fyzické zdravie partnerov osôb po úraze mozgu. Ďalej sa zaoberám stratégiám, ktoré si vytvárajú na udržanie ich vzťahu a najčastejšie zmieňovaným faktorom z prostredia, ktoré ovplyvňujú kvalitu ich vzťahu. Následne sa venujem aj problematike rozvodovosti po úraze mozgu. Práca obsahuje aj návrh výskumného šetrenia, ktorý tematicky nadväzuje na literárne prehľadovú časť. Jedná sa o kvantitatívny výskum, ktorého cieľom je zistiť vplyv komunikačného tréningu KCT Express na kvalitu partnerských vzťahov. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teorie PASS - od výzkumů k intervenci
Khánská, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vznik a obsah teorie PASS (plánování, pozornost, současné a postupné zpracovávání informací). Také je uvedena teorie Zpracovávání informací R. A. Luriji, ze které teorie PASS vychází. Práce se zabývá metodami CAS a CAS2 (Cognitive Assessment System), které umožňují procesy PASS diagnostikovat a jsou popsány možné intervence, které jsou na teorii PASS založeny. Je uvedeno množství výzkumů, které zkoumaly, jak je CAS schopen rozpoznávat specifické skupiny dětí (např. děti s ADHD, Downovým syndromem), a které ověřovaly, zda jsou intervence účinné. Návrh výzkumu zkoumá, jak se procesy PASS projevují ve školní činnosti, přičemž se zaměřuje na žáky prvního stupně základní školy. Výzkum by mohl být podkladem pro využití intervencí i v rámci běžné výuky, které by tak mohly napomáhat efektivnímu rozvoji PASS procesů. Klíčová slova: teorie PASS, plánování, pozornost, současné zpracovávání informací, postupné zpracovávání informací, Cognitive Assessment System, intervence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.