Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pathway to inclusion: attitudes towards inclusive education of intellectually disabled children in the Czech Republic
Soo, Suzana ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
A small-scale research involving a total of 39 special education teachers and parents was conducted in the city of Sumperk and Rakovnik, in the Czech Republic. Since the implementation of the Equal Education Act in 2004, the numbers of children in segregated special schools remained high and the largest number of children attending these segregated special schools are intellectually disabled. It is believed that the attitudes of special education teachers and parents are important factors in contributing to the current situation in special schools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnímání smrti u osob s mentálním postižením
Štaffová, Kristýna ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu věnovat osobám s mentálním postižením, které se ve svém životě setkaly se smrtí blízké osoby. Podrobně popíši jejich náhled na smrt, představy o smrti a pocity, které v nich toto téma vyvolává. Očekávám odlišná data od většinové populace. Na tyto rozdíly poukáži, vycházet přitom budu z obecné thanatologie. Cílem mé bakalářské práce je popsat, jak lidé s mentálním postižením reagují na smrt ve svém okolí. V práci uplatním obecně vědní metody analýzy, komparace a syntézy odborné literatury. Klíčová slova člověk s mentálním postižením, umírání, smrt, pozůstalý, zesnulý, thanatologie, truchlení, smutek
Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Holasová, Petra ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Latimier, Camille (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theory
Využití prvků arteterapie u žáků ve střední speciální škole (praktické)
Koubská, Patricie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Využití prvků arteterapie u žáků ve střední speciální škole (praktické) Tématem bakalářské práce je využití arteterapeutických postupů u žáků z praktické dvouleté školy. Cílem práce je posoudit možnosti využití prvků skupinové arteterapie k rozvoji sebepoznání, komunikace, k posílení prosociálních vazeb a zvýšení pocitu skupinové sounáležitosti. Arteterapie je zde pojímána v užším slova smyslu jako terapie výtvarným uměním. Teoretickými východisky práce budou metody arteterapie, jejich možnosti a postupy, vývojové aspekty dospívání, specifika dospívání u žáků se znevýhodněním (problematika mentální retardace, specifických poruch chování, problematika žáků se sociálním znevýhodněním, se zdravotním znevýhodněním). V praktické části práce popisuji využití těchto metod v hodinách výtvarné výchovy.
Myofunkční porucha u dětí
Říha, Ivo ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce "Myofunkční porucha u dětí" pojednává o myofunkční poruše se zaměřením na oblast logopedie a problematiky lidské řeči. Celá práce má však výrazně multidisciplinární charakter. V teoretické části práce je pozornost věnována orofaciálnímu komplexu v celé jeho šíři, problematice výživy v raném věku a souvisejících činností. Dále zde čtenář nalezne informace o ortodontických anomáliích, které s myofunkční poruchou bezprostředně souvisí. Velký prostor je pak věnován myofunkční poruše samotné - terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostice, prevenci a okrajově také terapii. V praktické části práce byl proveden výzkum na vzorku 15 dětí s diagnózou myofunkční porucha. Následně byl vzorek podroben kvalitativní analýze, kde výstupem byly 3 kazuistiky demonstrující 3 stupně závažnosti myofunkční poruchy. Doplňkově byla provedena také jednoduchá analýza kvantitativní, kde výstupem jsou přehledové tabulky. KLÍČOVÁ SLOVA Myofunkční porucha, orofaciální, jazyk, ortodontické anomálie, kojení, sání, žvýkání, polykání, řeč - artikulace.
Využití hiporehabilitace u dětí s poruchami chování a ADHD
Lukáš, Martin ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Hiporehabilitace se stává stále více oblíbenou terapeutickou metodou a nejrozšířenější formou animoterapie. Pojem hiporehabilitace je široký a zahrnuje v sobě čtyři základní podobory. Nejčastěji využívaným avšak nejméně popsaným je obor, který se do roku 2011 nazýval léčebné pedagogicko-psychologické ježdění a nyní je rozdělen na dva obory s názvy psychoterapie pomocí koní (PPK) a aktivity s využitím koní (AVK), které se však stále mísí a jsou realizovány souběžně. PPK a AVK se v případě dětí školního věku využívá především u poruch chování a ADHD. Diplomová práce má za cíl zhodnotit míru efektivity hiporehabilitačního programu u dětí s těmito diagnózami. Výzkum byl realizován ve Středisku hiporehabilitace Pirueta, které působí v rámci Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování pěti probandů v rámci jednoho uceleného hiporehabilitačního programu. Na začátku a na konci programu byla zadána vyučujícím pěti probandů posuzovací škála, která byla doplňující technikou výzkumu poskytující vstupní a výstupní diagnostiku z pohledu třídního učitele. Data z vlastního pozorování se přibližně z 90% shodovaly s výsledky, které poskytlo srovnání vstupních a výstupních posuzovacích škál. V průběhu programu všichni klienti dosáhli zlepšení v oblasti sebejistoty, dodržování...
Hodnocení kvality života osob s mentálním postižením z pohledu jejich rodičů v závislosti na nabídce sociálních služeb v Pardubicích
Trnková, Iveta ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Latimier, Camille (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám hodnocením kvality života osob s mentálním postižením ze strany jejich rodičů. V práci je užito kvantitativního pedagogického výzkumu, konkrétně dotazníkového šetření. V první části jsou shrnuty vybraná teoretická východiska týkající se problematiky mentálního postižení a kvality života osob s mentálním postižením. Ve druhé části diplomové práce je popsané výzkumné šetření, kterými metodami bylo zjišťováno, jaké strategie byly použity a které výzkumné položky byly zjišťovány. Získané výsledky jsou shrnuty v závěrečné části práce. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat, zda je nabídka sociálních služeb v Pardubicích podstatným ukazatelem kvality života osob s mentálním postižením z pohledu jejich rodičů. Z výsledků vyplývá, že tomu tak není.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Siska, Josef
8 Šiška, Jakub
4 Šiška, Jaroslav
2 Šiška, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.