Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj a struktura fonologických dovedností v raném předškolním věku
Kulhánková, Eliška ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Vývoj a struktura fonologických dovedností byly semi-longitudinálně posuzovány u intaktních dětí raného předškolního věku (n=127; průměrný věk v T1 46 měsíců, v T2 52,5 měsíců). Děti podstoupily tři zkoušky fonologického uvědomování (Rozpoznávání slabik, Skládání slabik, Rozpoznávání fonémů) a dva testy fonologických procesů (Opakování pseudoslov, Rychlé jmenování). Neparametrické statistické metody neukázaly na hladině významnosti 5% statisticky významný rozdíl mezi chlapci a dívkami v úrovni fonologických dovedností, jedinou výjimkou byl v mladším věku test Rozpoznávání hlásek, kdy byly dívky lepší. Struktura fonologických dovedností byla posuzována explorační faktorovou analýzou. Výsledkem pro mladší věk jsou dva faktory: (a) Rozpoznávání (Rozpoznávání slabik a Rozpoznávání fonémů) a (b) Syntéza a krátkodobá fonologická paměť (Skládání slabik a Opakování pseudoslov). Nicméně vlastní hodnota druhého faktoru leží na hranici akceptovatelnosti. Rychlé jmenování se ukázalo jako nezávislá dovednost. Pro starší věk přinesla faktorová analýza jeden faktor, pojmenovaný jako Fonologické uvědomování a krátkodobá fonologická paměť (obsahoval všechny zkoušky fonologického uvědomování i Opakování pseudoslov). Rychlé jmenování bylo opět nezávislé. Výsledky podporují dvojdimenzionální model fonologických...
Výuka etiky u předškolních dětí
Mojžíšová, Petra ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Liguš, Ján (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta Diplomová práce Výuka etiky u předškolních dětí Teaching of pre-school children in the ethics Vedoucí práce Autor práce Mgr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D. Ing. Petra Mojžíšová Praha 2012 2 ANOTACE Diplomová práce se zabývá tématem výuky etiky u dětí předškolního věku. Nejprve podává teoretický rámec s vymezením pojmů etiky, morálky a definice předškolního období z vývojového i psychologického pohledu. Přibližuje vybrané oblasti morálního vývoje u dětí a dává je do kontextu s vzdělávacími strategiemi tradičními i současnými. V jejich srovnání pak poukazuje na rozdíly a shody v jednotlivých pojetích. Praktická část se pak věnuje konkrétnímu projektu zaměřenému na etický apel vánočního času, který byl uskutečněn v minulém roce se skupinkou předškolních dětí ve vybrané mateřské škole. Zamýšlí se nad otázkou posílení mravní a etické výchovy v soudobém vzdělávacím systému předškolní výchovy a navrhuje cílené zintenzivnění diskusí pedagogů s dětmi o vybraných etických tématech. Klíčová slova: etika, morálka, předškolní děti, vývoj, výuka, vzdělávání, projekt ANNOTATION Diploma work aims on ethics education for pre-school children. First gives theoretical frame with specification of terms as etics, morality and definition pre-school period from development a...
Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním věku
Jedináková, Lucie ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce pod názvem Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním zařízení, se zabývá přípravou, realizací a zhodnocením projektu pro děti v předškolním zařízení. Projekt se týká zdraví a životního stylu dětí se zaměřením na pohybový režim, zdravotně orientovaná cvičení a pohybové aktivity. Projekt byl zrealizován v mateřské škole na konkrétní skupině předškolních dětí a jeho náplň se stala součástí školního vzdělávacího programu.
Pozornost u předškolních dětí
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
česky Bakalářská práce má za úkol zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku a možnosti jejího rozvoje vlivem procvičování. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popsání období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část se poté zabývá empirickým výzkumem s dětmi v mateřské škole, trvajícím po dobu jednoho školního roku. Dětem byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti a byl zjišťován jejich vývoj. Cílem bakalářské práce je zjištění aktuální úrovně výkonu v oblasti pozornosti, porovnání výkonu skupiny čtyřletých a pětiletých dětí a zjištění potencionálního vlivu procvičování na rozvoj pozornosti. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti
Stimulační program zaměřený na rozvoj komunikačních kompetencí před nástupem do školy
Görglová, Michala ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pacnerová, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikačních kompetencí v souvislosti s otázkou školní připravenosti. Obsahem teoretické části je objasnění základních pojmů v oblasti komunikace a dalších blízkých termínů, jakými jsou jazyk, řeč, verbální a neverbální komunikace atd. Dále pak otázka vlivu řeči na rozvoj myšlení na uspokojování základních potřeb dítěte. To, jaký vliv má sociální prostředí dítěte na rozvoj jeho komunikačních kompetencí se dočteme v třetí kapitole této práce. V dalších podkapitolách teoretické části čtenář nalezne informace týkající se školní připravenosti dítěte a Rámcového vzdělávacího programu, který definuje cíle a prostředky v oblasti rozvoje jedince v závislosti na institucionální výchově. Empirická část bakalářské práce si kladla za cíl navržení stimulačního programu pro rozvoj komunikačních kompetencí a jeho následnou realizaci při spolupráci s Mateřskou školou Petrklíč. Pro tento cíl byly vybrány děti, které byly na základě zvolených kritérií (věku a obtíží v oblasti komunikace) vhodnými adepty pro uskutečnění programu, a s jejichž pomocí došlo i ke komplexnímu zhodnocení efektivity a smysluplnosti programu.
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.
Atributy ovlivňovatele v propagaci a výchově
Juráková, Elena ; Linhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Libor, Libor (oponent)
Práce pojednává o účinnosti marketingových komunikačních nástrojů používaných při zacilování na předškolní děti. V práci jsou popsané způsoby zpracování podnětů mozkem v předškolním věku, chování, způsoby výchovy dětí a pohled marketingu na děti. V analytické časti je testována síla závislosti vztahů mezi faktory: rodič, dítě, podpora prodeje, audiovizuální reklama v televizi.
Děti v předškolním věku a volný čas
LOMOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou volného času dětí předškolního věku. Teoretická část práce charakterizuje děti předškolního věku z hlediska jejich vývoje, jak důležitá je rodina, mateřská škola a volný čas. Dále se věnuje volnému času, kde jsou nejprve vymezeny základní pojmy, dále funkce volného času, faktory, které ovlivňují trávení volného času a také specifiky volného času dětí. V neposlední řadě se zabývá činnostmi, které souvisejí s volným časem dětí předškolního věku. Hlavní činností je volná hra, mezi další patří práce a učení. Tyto činnosti většinou jsou spontánní a děti si ani neuvědomují, že se učí nebo pracují. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem. Na základě uskutečněných strukturovaných rozhovorů budou nalezeny kategorie charakteristické pro prožitek času volna u dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.