Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulační program zaměřený na rozvoj komunikačních kompetencí před nástupem do školy
Görglová, Michala ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pacnerová, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikačních kompetencí v souvislosti s otázkou školní připravenosti. Obsahem teoretické části je objasnění základních pojmů v oblasti komunikace a dalších blízkých termínů, jakými jsou jazyk, řeč, verbální a neverbální komunikace atd. Dále pak otázka vlivu řeči na rozvoj myšlení na uspokojování základních potřeb dítěte. To, jaký vliv má sociální prostředí dítěte na rozvoj jeho komunikačních kompetencí se dočteme v třetí kapitole této práce. V dalších podkapitolách teoretické části čtenář nalezne informace týkající se školní připravenosti dítěte a Rámcového vzdělávacího programu, který definuje cíle a prostředky v oblasti rozvoje jedince v závislosti na institucionální výchově. Empirická část bakalářské práce si kladla za cíl navržení stimulačního programu pro rozvoj komunikačních kompetencí a jeho následnou realizaci při spolupráci s Mateřskou školou Petrklíč. Pro tento cíl byly vybrány děti, které byly na základě zvolených kritérií (věku a obtíží v oblasti komunikace) vhodnými adepty pro uskutečnění programu, a s jejichž pomocí došlo i ke komplexnímu zhodnocení efektivity a smysluplnosti programu.
Sourozenecký vztah v mladším školním věku
Pacnerová, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zaměřuje na mapování sourozeneckého vztahu u dětí v mladším školním věku. Za svůj cíl si klade nalézt specifická témata, která v tomto vztahu v mladším školním věku vystupují. Odpověď hledá v odborné literatuře a kvalitativním výzkumu, který má za cíl uskutečnit sondu do prožívání sourozeneckého vztahu u osmi až desetiletých dětí. Na základě výsledků výzkumu se práce orientuje na rozbor dvou stěžejních témat, kterými jsou hry a konťliktní situace dětí. V jejich analýze se zobrazuje zcela konkrétní prožitek sourozeneckého vztahu dětí. Nalezneme zde informace o tom, jak své sourozence, sourozenecký vztah a sebe sama v rámci vztahu reflektují děti v mladším školním věku. Práce zachycuje společné a rozdílné rysy vztahu u dětí stejného a opačného pohlaví, nahlíží na vztah očima dětí dvou základních sourozeneckých pozic a zvýrazňuje obraz vztahu typický pro jednotlivé sourozenecké konstelace. Díky poznatkům několika autorů, kteří se sourozeneckými vztahy zabývají, jsou výsledky výzkumu vysvětleny v souvislosti s dynamickými ději vztahu, jako je ambivalence, rivalita, identifikace a deidentifikace.
Stimulační program zaměřený na rozvoj komunikačních kompetencí před nástupem do školy
Görglová, Michala ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pacnerová, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikačních kompetencí v souvislosti s otázkou školní připravenosti. Obsahem teoretické části je objasnění základních pojmů v oblasti komunikace a dalších blízkých termínů, jakými jsou jazyk, řeč, verbální a neverbální komunikace atd. Dále pak otázka vlivu řeči na rozvoj myšlení na uspokojování základních potřeb dítěte. To, jaký vliv má sociální prostředí dítěte na rozvoj jeho komunikačních kompetencí se dočteme v třetí kapitole této práce. V dalších podkapitolách teoretické části čtenář nalezne informace týkající se školní připravenosti dítěte a Rámcového vzdělávacího programu, který definuje cíle a prostředky v oblasti rozvoje jedince v závislosti na institucionální výchově. Empirická část bakalářské práce si kladla za cíl navržení stimulačního programu pro rozvoj komunikačních kompetencí a jeho následnou realizaci při spolupráci s Mateřskou školou Petrklíč. Pro tento cíl byly vybrány děti, které byly na základě zvolených kritérií (věku a obtíží v oblasti komunikace) vhodnými adepty pro uskutečnění programu, a s jejichž pomocí došlo i ke komplexnímu zhodnocení efektivity a smysluplnosti programu.
Sourozenecký vztah v mladším školním věku
Pacnerová, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zaměřuje na mapování sourozeneckého vztahu u dětí v mladším školním věku. Za svůj cíl si klade nalézt specifická témata, která v tomto vztahu v mladším školním věku vystupují. Odpověď hledá v odborné literatuře a kvalitativním výzkumu, který má za cíl uskutečnit sondu do prožívání sourozeneckého vztahu u osmi až desetiletých dětí. Na základě výsledků výzkumu se práce orientuje na rozbor dvou stěžejních témat, kterými jsou hry a konťliktní situace dětí. V jejich analýze se zobrazuje zcela konkrétní prožitek sourozeneckého vztahu dětí. Nalezneme zde informace o tom, jak své sourozence, sourozenecký vztah a sebe sama v rámci vztahu reflektují děti v mladším školním věku. Práce zachycuje společné a rozdílné rysy vztahu u dětí stejného a opačného pohlaví, nahlíží na vztah očima dětí dvou základních sourozeneckých pozic a zvýrazňuje obraz vztahu typický pro jednotlivé sourozenecké konstelace. Díky poznatkům několika autorů, kteří se sourozeneckými vztahy zabývají, jsou výsledky výzkumu vysvětleny v souvislosti s dynamickými ději vztahu, jako je ambivalence, rivalita, identifikace a deidentifikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.