Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk
Rigorózní práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga.
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole
Bártová, Ilona ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem práce je zmapovat jednu z personálních činností- vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Teoreticky vymezit pojmy vzdělávání a rozvoj. V teoretické části je popsána personální činnost obecně, historický vývoj personální práce, podrobněji se zaměřuje na řízení lidských zdrojů. V další části práce teoreticky vymezuje rozdíl mezi vzděláváním a rozvojem. Fáze vzdělávání a rozvoje jsou podrobněji analyzovány. Práce se v závěrečné části teoretického oddílu zabývá vzděláváním a rozvojem v kontextu pedagogických pracovníků. V empirické části je metodou dotazníkového šetření popsán a analyzován systém vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách v Praze. Jako doplňkové metody je použito interview s ředitelkami mateřských škol na téma vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole. Šetření je dále doplněno o analýzu dokumentů, které souvisejí se vzděláváním a rozvojem pedagogických pracovníků. Diplomová práce je dílčím krokem k poznání celé problematiky vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách. Výsledky výzkumu mohou sloužit managementu vzdělávání zpřehlednit personální činnost vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků, z pohledu pedagogických pracovníků, ale i z pohledu...
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Dostálková, Dana ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.