|
Úloha certifikovaných systémů řízení ve stavebnictví
Eger, Pavel Antonín ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Šplíchalová, Monika (oponent)
Hlavním cílem práce je zjistit primární důvody pro zavádění normativních systémů řízení (kvality, environmentu a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) ve stavebních společnostech podnikajících v České republice. Dílčími cíli jsou pak zhodnocení přínosu těchto systémů a jejich vypovídací schopnosti. Dále práce popisuje historická východiska daných podoblastí managementu, subjekty, které v této oblasti působí, legislativní a normativní rámec, kterým se tyto systémy řídí a stručně nastiňuje teoretické aspekty, tedy principy a zásady, těchto systémů řízení. Záměrem práce je zasazení problematiky těchto systémů řízení do širších souvislostí a otevření diskuse na téma vypovídací schopnosti certifikátů o shodě s požadavky relevantních norem.
|
| |
| |
| |
| |
|
Certifikace managementu jakosti a její přínosy
Řepová, Helena ; Janoušková, Alena (vedoucí práce) ; Žiaková, Jaroslava (oponent)
Práce pojednává o zavedeném systému kvality ve firmě a jeho vyhodnocení z hlediska přínosů. V teoretické části je vysvětlen pojem kvalita, řízení kvality, koncepce systému ISO a přístupy ekonomiky kvality. Praktická část v úvodu popisuje firmu a odvětví, ve kterém působí. Dále jsou popsány prvky normy, následuje finanční analýza, přínosy po zavedení firmy a práce je zakončena pojednáním o výzkumu v závodě.
|
|
Návrh příručky kvality a některých souvisejících směrnic pro zkušební laboratoř
Černý, Ondřej ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Zelenka, Karel (oponent)
Diplomová práce vznikla na základě spolupráce autora se zkušební laboratoří Policie ČR s působností na území hlavního města Prahy. Cílem práce je zpracovat této laboratoři na míru pro její vlastní potřebu příručku kvality tak, aby byla použitelná v každodenní praxi. Aby byla příručka kvality jako taková schválena příslušným akreditačním orgánem, je koncipována tak, aby splňovala všechny náležitosti a požadavky normy ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 ? Posuzování shody ? Všeobecné požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří.
|
|
Využití postupů managementu kvality v incomingové cestovní kanceláři
Baumruková, Martina ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Diplomová práce v teoretické části přibližuje teorii řízení jakosti, vymezuje specifika kvality služeb a možné postupy řízení jakosti služeb. Dále popisuje změny v cestovním ruchu a vývoj příjezdového cestovního ruchu v ČR. V praktické části popisuje specifika pojetí kvality v cestovním ruchu a rozpracovává model dvojí úrovně kvality. Pokračuje rozsáhlou analýzou stavu kvality v referenční cestovní kanceláři a to prostřednictvím analýzy SWOT, požadavků ISO 9001:2000 a kriterií kvality služby. Práce je završena návrhem klíčových postupů zavedení řízení jakosti v referenční společnosti. Práce doporučuje prioritní zaměření na plánování jakosti, řízení a rozvoj lidských zdrojů a orientaci na zákazníka.
|
| |
|
Management kvality ve veřejné správě - Model CAF
Volný, Jiří ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Alena (oponent)
Práce se snaží reagovat na posun ve vnímání fungování veřejné správy. Tím je zejména přechod od nařizovací správy k chápání správy jako službě veřejnosti. Jednou z možností modernizace a zlepšení práce veřejné správy je aplikace metod managementu kvality. V práci se poukazuje na rozdílnost veřejné správy a celého veřejného sektoru oproti soukromému. Ze soukromé sféry jsou zdůrazněny metody, které mohou být aplikovatelné i ve veřejné správě. Větší část práce je pak věnována Modelu CAF (Common Assessment Framework), který byl speciálně navržen pro implementaci ve veřejném sektoru. Pro jeho snazší zavedení jsou uvedeny i upravené praktické příklady ze starších projektů.
|