Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,033 záznamů.  začátekpředchozí9024 - 9033  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.30 vteřin. 

ŠKOLA OČIMA PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
ŠONKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na školu takovou, jakou si ji představují předškolní děti. Teoretická část charakterizuje předškolní období a jeho specifika. Dále se zaměřuje na popis vývoje poznávacích procesů, jeho zvláštnosti a typické vlastnosti objevující se u dětí předškolního věku. Zahrnuté jsou zde také dětské představy, fantazie a způsob, jakým je dětem přetvářená skutečnost. Pozornost je věnována emočnímu a sociálnímu vývoji, který je důležitý pro rozvoj osobnosti dítěte. Kresbě, která slouží jako výpověď o psychickém světě dítěte. V neposlední řadě je zde popsána škola, jako nové prostředí, které s sebou přináší více povinností a nároků na dítě a jeho rodiče. Praktická část se zabývá výzkumnými otázkami, které měly zjistit, jakou si děti představují svoji budoucí školu, kam nastoupí do první třídy a paní učitelku. Co se podle nich dělá ve škole, jak si vysvětlují pojem učení, na co se nejvíce těší. Zda si uvědomují změnu, se kterou přichází nástup do základní školy. Jak si představují trávení času po škole, po vyučování a jaký je dle dětí důvod docházky do školy. Výsledky rozhovorů jsou porovnány s výsledky dospělých, kteří odpovídali na stejné otázky. V této části jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a kresba.

Úrověň poskytování první pomoci v mateřských školách
Tajovská, Iva ; Marsová, Jana (vedoucí práce) ; Kubátová-Šafránková, Iva (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Úroveň poskytování první pomoci v mateřských školách" se zaměřuje na problematiku poskytování první pomoci učitelkami mateřských škol. Cílem práce je zjistit rozsah znalostí a dovedností učitelek v poskytování první pomoci při nejčastějších úrazech, život ohrožujících stavech a neúrazových stavech u dětí předškolního věku, které mateřské školy navštěvují. V práci jsem použila metodu kvantitativního výzkumu (dotazník) a kvalitativního výzkumu (experiment).

Kouření a jeho odraz v postojích české společnosti
Štěpánková, Michaela ; Černá, Milena (vedoucí práce)
Kouření se stává závažným problémem zdravotnickým, ale i celospolečenským nejen u nás, ale i ve světě. Podle odhadů WHO tvoří kuřáci asi jednu třetinu dospělé populace, zvyšuje se prevalence kuřáctví v mladších věkových skupinách u obou pohlaví. Významný je i rostoucí počet kuřaček v mladších věkových skupinách. Vysoká je prevalence kuřáků především v populaci dospívajících a mladých dospělých do 24 let. Úroveň ochrany nekuřáků před tabákovým kouřem v prostředí je nízká, zejména u dětí předškolního a školního věku. Vysoká je prevalence fatálních i nefatálních následků kouření, vyšší úroveň úmrtnosti na nádory související s kouřením v porovnání s ostatními státy. Prevalence kuřáctví mezi dospělými od poloviny 90. let stagnuje, mírný je pokles u mužů. Důsledky kuřáctví lze prokázat nejen v kontextu objektivních zdravotních důsledků, ale také v rovině subjektivního vnímání zdravotního stavu (u nekuřáků příznivější ukazatelé kvality života). Podle výzkumu v roce 2009 v ČR je 29,2% občanů ve věku 15-64 let označeno jako pravidelní kuřáci. Z dlouhodobého hlediska nelze říci, že by docházelo ke snížení počtu kuřáků v populaci a to znamená, že by dosud přijatá protikuřácká opatření přispěla ke snížení počtu kuřáků. Z hlediska věku je zaznamenán nejvyšší podíl kuřáků ve věkové kategorii 15-24 let a to 36,7%....

Asociačná štúdia s génom ADA a detailná charakterizácia dvoch chromozomálnych prestavieb u autizmu
Vážna, Alžběta ; Sedláček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Ferák, Vladimír (oponent) ; Korabečná, Marie (oponent)
Autizmus postihuje až 1/150 detí a predstavuje tak závažný spoločenský problém. Je to komplexné ochorenie s jasne preukázaným genetickým komponentom, ale doteraz neobjasnenou etiológiou, na ktorú sa v súčasnosti sústreďuje intenzívny výskum. V oblasti genetiky sa skúmajú génové a chromozomálne defekty a ďalšie mechanizmy vrátane epigenetických, ktoré by mohli hrať úlohu v patogenéze. V našej práci sme sa pokúsili zreplikovať nájdenú asociáciu rizikovej alely ADA*2 s autizmom na súbore 385 českých detí. Ten bol väčší ako boli súbory pôvodne publikované. Zamerali sme sa aj na jednotlivé endofenotypy (typy autizmu, stupne mentálnej retardácie a komorbidity). Naše výsledky asociáciu autizmu s alelou ADA*2 nepotvrdili ani v kompletnom súbore, ani v žiadnej jeho podmnožine. Ďalším nálezom u autistov sú chromozomálne zmeny. Previedli sme analýzy kruhového chromozómu 17 a delécie chromozómu X u dvoch pacientok. Naše štúdie predstavujú pred nedávnom nemysliteľné prepojenie klasickej cytogenetiky s molekulárnou genetikou na úrovni sekvencie DNA. Ako prví na svete sme popísali štruktúru ľudského kruhového chromozómu. Charakterizácia defektov nám umožnila špekulovať o vplyve zúčastnených génov na fenotyp pacientov. Obidve tieto pilotné analýzy sa sústredili na veľké aberácie postihujúce desiatky génov, čo nám...

Vliv míčkové facilitace na dětské astma
Semelová, Anna ; Hošková, Blanka (oponent) ; Heller, Jan (vedoucí práce)
9 Abstrakt Název: Vliv míčkové facilitace na dětské astma Title: Effect of foamball massage therapy on childhood asthma Cíle práce: Posouzení vlivu metody míčkové facilitace na dětské astmatiky - předškoláky. Porovnání parametrů FVC, FEV1, PEF před a po terapii. Zhodnocení obtížnosti a dostupnosti metody míčkové facilitace jako terapeutické intervence při dechových potížích. Metoda: Výzkumný soubor tvořily děti předškolního věku, které absolvovaly 4-6 týdenní pobyt v Olivově dětské léčebně o. p. s. Pro porovnání sloužila kontrolní skupina stejně starých dětí, u kterých se tato metoda neprováděla. K objektivnímu zhodnocení posloužily výsledky spirometrického vyšetření provedeného před a po absolvování léčebného pobytu. Metoda míčkové facilitace byla doplňkově posouzena dotazníkovou metodou. Výsledky: Ve všech sledovaných parametrech došlo ve skupině míčkovaných dětí ke zlepšení - FVC se zlepšila o 3,54%, FEV1 o 4,16% a PEF o 3,53%. Jelikož nebyly k dispozici výsledky druhého spirometrického vyšetření kontrolní skupiny, nedalo se za daných podmínek objektivně zhodnotit, jaký vliv měla na zlepšení právě míčková facilitace. Tato metoda byla rodiči shledána jako snadná, časově nenáročná, pro dětské pacienty pak jako příjemná. Klíčová slova: metoda míčkové facilitace, astma bronchiale u dětí, spirometrické...

Využití plaveckých pomůcek v etapě předplavecké a základní plavecké výuky
Hlavatá, Jana ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem práce je vyhledat bazény s hlubokou a mělkou vodou, ve kterých probíhá přípravná a základní plavecká výuka dětí předškolního a mladšího školního věku, a získat informace o používaných pomůckách. Analýzou veškerých dostupných informací (literární, elektronické zdroje, zkušenosti) a prostřednictvím hypotéz vytvořit jasnou vlastní představu o správném a účelném používání plaveckých pomůcek. Výzkumnými metodami (dotazník,interwiev, pozorování) zjistit skutečný stav dané problematiky. Klíčová slova: plavání, přípravná (předplavecká) etapa plavecké výuky, základní etapa plavecké výuky, základní plavecké dovednosti - plavecké dýchání, vznášení a splývání, potápění a orientace ve vodě, pády a skoky do vody, vnímání vody, plavecké pomůcky, metodika

Držení těla ve vztahu k asymetrii zatížení dolních končetin. Porovnání výsledků klinického vyšetření s vyšetřením na "Balance Master"
Mrkousová, Pavla ; Ocmanová, Renata (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Cílem práce bylo zhodnotit závislost asymetrického zatížení dolních končetin na držení těla. Dále objektivizovat asymetrické zatížení dolních končetin a asymetrickou délku kroků při chůzi pomocí systému "Balance Master" a celkově zhodnotit možnosti použití systému "Balance Master" při testování motorických funkcí dětí v předškolním věku. Práce se dále zabývá pojmy optimální držení těla, vadné držení těla a tělová asymetrie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Způsoby hodnocení rodiči a jejich vliv na vnímanou osobní účinnost předškolního dítěte
Müllerová, Lucie ; Mertin, Václav (oponent) ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zabývá teoretickými základy vnímané osobní účinnosti. Následující část pojednává o vývojových charakteristikách předškolního období se zaměřením na souvislost s hodnocením rodičů. Poslední část je zaměřena na hodnocení z hlediska celkového přístupu k dítěti, z hlediska odměn a trestů a z hlediska hodnocení jako formujícího činitele při utváření základů vnímané osobní účinnosti. Empirická část představuje výzkum způsobů hodnocení matek vůči úspěchům a neúspěchům dětí při plnění specifického úkolu. Kvantitativní analýza zjišťuje výskyt způsobů hodnocení a jejich vliv na vnímanou osobní účinnost dítěte. Kvalitativní část se zaměřovala především na nehodnotící reakce matek vůči dítěti při plnění specifického úkolu.

Využití animačních programů v cestovním ruchu
Kim, Zhanna ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Straková, Ivana (oponent)
Daná diplomová práce se zabývá problematikou využití animačních programů v cestovním ruchu. Věnuje se popisu animačních programů a procesu jejich realizace. Postupně jsou charakterizovány různé druhy animačních činností -- sportovní, kulturní a společenské, činnosti se zaměřením na děti a mládež, alternativní činnosti. Značná pozornost je věnována organizačním, ekonomickým, personálním aspektům animace.

Diagnostika Aspergerova syndromu: ověřovací studie české verze ASSQ a ASAS
Krejčířová, Helena ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Drlíková, Eva (oponent)
V teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...