Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Péče o duši jako základ sebevýchovy
Stříbrská, Lenka ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce podává základní vyložení tématu péče o duši doplněné o úvahy spadající do filosofie výchovy. V úvodu textu jsou autorkou vytyčeny tři výchozí otázky: Co je péče o duši a co do sebe tato starost zahrnuje? Jaké jsou možnosti návratu k této koncepci v současné době a je tento návrat ještě možný? Jakou roli hraje dnes v rámci "starání se" škola a jaká je úloha učitele? Samotná práce je rozdělena do tří oddílů, jež jsou věnovány srovnání vnímání duše v období antiky, novověku, Patočkovu pojetí dějin a životních pohybů a tázání, dialogu a objevování vlastního počátku jako náležitostí, bez nichž se vzestupný duševní pohyb nemůže uskutečnit. Péče o duši souvisí též s fenoménem svobody jako svobody k něčemu, co nás zakládá. Postupně se vyjevuje nezbytnost aktualizace pečování o duši v současné době, v níž hraje velice důležitou roli škola jako hlavní participant v procesu výchovy.
Rozvoj čtenáře na 2.stupni ZŠ: Základní čtenářské strategie
Lavičková, Marie ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá rozvojem čtenáře na druhém stupni základní školy se zaměřením na základní čtenářské strategie. Vyjasňuje pojmy funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Na základě mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS zkoumá stav čtenářství českých žáků. Sleduje, jaké je zastoupení čtenářských strategií v RVP-ZV a pohlíží na některé řady učebnic, zda podporují čtenářství a podněcují k využívání strategií. Práce zkoumá, co je základními čtenářskými strategiemi, jaké je jejich uplatnění ve výuce, co žádá tato výuka po učiteli a jaká jsou její možná úskalí. Teoretické poznatky jsou ověřeny modelovými hodinami navržených výukových lekcí.
Popularita sportu u veřejnosti ve srovnání s jeho prezentací v televizi
Trnková, Lucie ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Popularita sportu u veřejnosti ve srovnání s jeho prezentací v televizi Cíle: Cílem této práce je určit popularitu sportu u veřejnosti a srovnat ji s jeho prezentací v televizi. Popularita a sledovanost sportu je zjišťována pomocí dotazování veřejnosti. Rozhovory s odborníky na vysílání sportu v televizi objasňují pohled na sportovní zpravodajství na veřejnoprávní a komerční televizi. Celkové výsledky byly srovnány s výsledky pozorování prezentace sportu ve sportovním zpravodajství v bakalářské práci Trnkové (2014) a umožnily navrhnout doporučení pro využití v marketingu, ve sportovních a mediálních organizacích. Výsledky s sebou nesou i jistý vědecký přínos. Metody: Marketingový výzkum se skládá z kvantitativních i kvalitativních metod. Dotazování veřejnosti probíhalo pomocí elektronického dotazníku zveřejněného na serveru Vyplňto.cz. Rozhovory byly realizované hloubkovým individuálním interview a elektronickým dotazováním pomocí e-mailové korespondence. Teoretická část práce vychází z analýzy dokumentů. Výsledky: Sport je u české populace velice populární, a to v jeho aktivní i pasivní podobě. Pravidelně se o sport zajímají více muži než ženy, ale aktivnějšími sportovci jsou ženy. Nejvyhledávanějším médiem za účelem sledování sportu je televize, ačkoliv internet je také oblíbený. Sporty...
Olympiáda dětí a mládeže jako motivace ke kariéře sportovců
Svobodová, Petra ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent)
Název: Olympiáda dětí a mládeže jako motivace ke kariéře sportovců Cíle: Cílem práce je zhodnotit faktory motivace sportovců k účasti na ODM a vnímaný image akce. Zařazení účastníků ODM a sportovců bez účasti do výzkumu umožňuje porovnání vnímaného image mezi těmito dvěma skupinami respondentů. Metody: V práci jsou využity metody kvantitativní a kvalitativní. Stěžejní metodou bylo elektronické dotazování účastníků ODM a členů sportovních svazů bez účasti na ODM. Dotazníky byly sestaveny podle vzoru zahraničních výzkumů. Elektronické dotazování bylo následně doplněno hloubkovým rozhovorem s marketingovým odborníkem. Výsledky: Dosažené výsledky ukazují, že ODM v očích účastníků naplňuje své hlavní poselství. Přináší účastníkům nejen sportovní zkušenosti, ale především zábavu, zážitky a nová přátelství. ODM je motivační akcí, která motivuje nejen k rekreačnímu, ale i vrcholovému sportu. Pozitivní je, že mediální tlak v průběhu konání akce není značný, aby účastníkům zkazil pozitivní vztah ke sportu. Image ODM je pozitivně vnímán jak u účastníků, tak i u nezúčastněných sportovců. Zároveň výzkum ukázal, že osobní zkušenost s akcí a prožité emoce mají pozitivní vliv na hodnocení image akce. Můžeme říct, že pokud je image vnímán pozitivně, pak i spokojenost s organizací je hodnocena kladně a záměr v...
Popularita olympijských her u studentů středních a vysokých škol
Svobodová, Petra ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Popularita olympijských her u studentů středních a vysokých škol Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit znalosti studentů o olympijských hrách. Získané výsledky jsou dále porovnány podle druhu a oboru studia respondentů. Metody: Ke splnění hlavního cíle bakalářské práce byl potřeba sběr primárních dat. Marketingový výzkum využíval kvantitativní metodu, dotazování. Znalosti studentů byly zkoumány pomocí elektronického dotazníku vytvořeném na serveru Survio.com. Výzkumný soubor obsahoval 206 respondentů. Výsledky: Znalosti českých studentů o olympijských hrách můžeme považovat za průměrné. Ze závěrečné komparace dosažených výsledků můžeme konstatovat, že rozdíly mezi jednotlivými druhy a obory studií jsou značné. Studenti bakalářských studií se svými znalostmi převýšili studenty středních škol a navazujících oborů zejména v otázkách týkajících se historie, minulých i budoucích ročníků her. Mezi studijními obory dominovali studenti sportovního oboru, kteří znají sporty i ročník prvních her téměř dokonale. Klíčová slova: Dotazování, olympijské hry, popularita, marketingový výzkum, znalost, respondent
Popularita esportu u studentů UK
Houda, Adam ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název práce: Popularita esportu u studentů UK Cíle práce: Cílem bakalářské práce je zjistit popularitu esportu mezi studenty Univerzity Karlovy. Práce dále zkoumá, zda by studenti jevili zájem o návštěvu většího esportového turnaje konaného na území České republiky. Dále se práce zaměřuje na povědomí občanů o českých a zahraničních esportových týmech a hráčích. Metody: V bakalářské práci byla použita kvantitativní metoda dotazování. Nástrojem práce byl elektronický dotazník, vytvořený přímo pro účely této práce. Výsledky: Výsledky ukazují, že esport stále více proniká do povědomí mladších lidí. Studenti, kteří esport aktivně sledují, by ve valné většině byli ochotni navštívit velký esportový turnaj konaný v České republice. Respondenti projevili solidní znalosti v oblasti světového i českého esportu. Klíčová slova: Dotazování, Videohry, Turnaje
Popularita esportu v České republice
Houda, Adam ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název práce: Popularita esportu v České republice Cíle práce: Cílem bakalářské práce je zjistit popularitu esportu v České republice. Práce primárně zkoumá, zda by veřejnost v České republice jevila zájem o návštěvu většího esportového turnaje konaného na území České republiky. Dále se práce zaměřuje na povědomí občanů o českých a zahraničních esportových týmech a hráčích. Metody: Výzkum byl prováděn pomocí dotazování. Nástrojem práce byl elektronický dotazník vytvořený přímo pro účely této práce Výsledky: Výsledky ukazují, že esport stále více proniká do povědomí obyvatel České republiky. Respondenti, kteří esport aktivně sledují, by ve valné většině byli ochotni navštívit velký esportový turnaj konaný v České republice. Respondenti projevili solidní znalosti v oblasti světového i českého esportu. Klíčová slova: Dotazování, Videohry, Turnaje
Rozvoj čtenáře na 2.stupni ZŠ: Základní čtenářské strategie
Lavičková, Marie ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá rozvojem čtenáře na druhém stupni základní školy se zaměřením na základní čtenářské strategie. Vyjasňuje pojmy funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Na základě mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS zkoumá stav čtenářství českých žáků. Sleduje, jaké je zastoupení čtenářských strategií v RVP-ZV a pohlíží na některé řady učebnic, zda podporují čtenářství a podněcují k využívání strategií. Práce zkoumá, co je základními čtenářskými strategiemi, jaké je jejich uplatnění ve výuce, co žádá tato výuka po učiteli a jaká jsou její možná úskalí. Teoretické poznatky jsou ověřeny modelovými hodinami navržených výukových lekcí.
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Kopecká, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté hodnocení žákova pokroku. První část diplomové práce se věnuje školnímu hodnocení a charakterizuje jeho různé typy, formy i prostředky. Po zasazení formativního hodnocení do kontextu hodnocení školního se práce zabývá vymezením tohoto pojmu a blíže vysvětluje jeho historii, různá pojetí a zejména pak specifikuje využití formativního hodnocení ve školní praxi. Část textu týkající se strategií formativního hodnocení blíže objasňuje pojmy jako například zpětná vazba, práce s chybou, dotazování či vrstevnické hodnocení. Velká část práce je věnována technikám sloužícím formativním účelům, které mohou plnit funkci zásobníku cenných nápadů a rad pro učitele, jak v hodině s žáky pracovat, jak hodnotit. Druhá část diplomové práce je věnována empirickému výzkumu hodnocení dvou učitelek vlastivědy a českého jazyka, literatury na prvním stupni vybrané základní školy. Prostřednictvím případové studie je zkoumáno, jakým způsobem učitelé na prvním stupni základní školy hodnotí, zda a jak uplatňují formativní hodnocení a jak se liší reflektování hodnocení ve třídě učiteli a žáky. Klíčová slova: školní...
Popularita sportu u veřejnosti ve srovnání s jeho prezentací v televizi
Trnková, Lucie ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Popularita sportu u veřejnosti ve srovnání s jeho prezentací v televizi Cíle: Cílem této práce je určit popularitu sportu u veřejnosti a srovnat ji s jeho prezentací v televizi. Popularita a sledovanost sportu je zjišťována pomocí dotazování veřejnosti. Rozhovory s odborníky na vysílání sportu v televizi objasňují pohled na sportovní zpravodajství na veřejnoprávní a komerční televizi. Celkové výsledky byly srovnány s výsledky pozorování prezentace sportu ve sportovním zpravodajství v bakalářské práci Trnkové (2014) a umožnily navrhnout doporučení pro využití v marketingu, ve sportovních a mediálních organizacích. Výsledky s sebou nesou i jistý vědecký přínos. Metody: Marketingový výzkum se skládá z kvantitativních i kvalitativních metod. Dotazování veřejnosti probíhalo pomocí elektronického dotazníku zveřejněného na serveru Vyplňto.cz. Rozhovory byly realizované hloubkovým individuálním interview a elektronickým dotazováním pomocí e-mailové korespondence. Teoretická část práce vychází z analýzy dokumentů. Výsledky: Sport je u české populace velice populární, a to v jeho aktivní i pasivní podobě. Pravidelně se o sport zajímají více muži než ženy, ale aktivnějšími sportovci jsou ženy. Nejvyhledávanějším médiem za účelem sledování sportu je televize, ačkoliv internet je také oblíbený. Sporty...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.