Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metod soft computingu jako podpory pro rozhodování při řízení podniku
Pekárek, Jan ; Jašek, Roman (oponent) ; Lenort, Radim (oponent) ; Zinecker, Marek (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Předložená disertační práce se zabývá problémem rozmístění nabíjecí infrastruktury pro elektromobily na území České republiky. Jádrem práce je matematický optimalizační model, který je implementován v jazyce výpočetního software MATLAB. Model je tvořen několika dílčími celky představující samostatné modely zkoumaných veličin. Jednotlivé kapitoly práce postupně popisují tyto dílčí modely. Dílčí modely jsou: model poptávky po nabíjecí službě, model nabídky nabíjecí služby, simulátor nabíjení, optimalizační model a metoda řešení modelu. Optimalizační model je zrychlen paralelizací na grafické kartě. Optimalizační metoda je navržena jako zvláštní implementace genetických algoritmů na populaci stromově strukturovaných jedinců. Závěrečná kapitola pojednává o ekonomických aspektech zkoumaného problému, o důsledcích zjištění a o roli, kterou optimalizační model v uvažovaném kontextu hraje. Hlavní přínos práce spočívá ve formulaci zkoumaného problému do podoby matematického modelu, doprovodných analýzách a zdůvodněních. Libovolný uživatel disponující aktuálními reálnými daty pak může tuto práci spolu s přiloženými skripty použít a pomocí nich nalézt odpovědi na otázky týkající se vztahu elektromobility a nabíjecí infrastruktury.
Bateriové systémy pro distribuční sítě
Filip, Robin ; Radil, Lukáš (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou bateriových úložišť v distribučních sítích. V práci jsou představeny způsoby akumulace elektrické energie s důrazem na technologie bateriových systémů. Následně jsou nastíněny možnosti využití těchto systému v síti. Práce také obsahuje přehled současných a plánovaných projektů a popis legislativního prostředí dané oblasti v České republice. Praktická část se věnuje návrhu kapacity bateriového úložiště s ohledem na vývoj spotřeby elektrické energie, elektromobility a rozšíření fotovoltaických elektráren.
Elektromobilita, současnost a vize
Valíček, Roman ; Kracík, Petr (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled o současném a předpokládaném budoucím stavu elektromobility v České republice a to včetně analýzy možných vlivů tohoto rozvíjejícího se oboru na další odvětví, zejména energetiku a ekologii. Práce je rozdělena do několika úseků. První část je rešeršního charakteru a zabývá se nejprve obecnými poznatky souvisejícími s elektromobilitou a poté přechází v analýzu aktuální situace na našem území, ve které je detailněji rozebírána především problematika dobíjení elektromobilu a podpora elektromobility. Druhá část práce se zaměřuje na vliv nárůstu elektromobility na elektrizační soustavu a na emisní stopu elektromobilu. Tyto kapitoly jsou podloženy vlastními výpočty a na jejich konci je provedeno vyhodnocení získaných výsledků. V závěru jsou shrnuty dosažené poznatky a je okomentován nadcházející vývoj elektromobility v budoucnosti.
Rozbor současného stupně rozvoje elektromobility v České republice
VOTRUBA, Michaela Hana
Bakalářskou práci jsem vypracovala na téma "Rozbor současného stupně rozvoje elektromobility v České republice". Cílem bakalářské práce bylo nejenom představit elektromobilitu a nejvýznamnější zástupce elektromobilů, ale také zjistit postoj veřejnosti k tomuto tématu. Jaké důvody odrazují od koupě elektromobilu? Jaké kolují mýty o elektromobilitě? Která demografická skupina je elektromobilitě nakloněna, a která ne? A další otázky jsou předmětem této práce. K získání odpovědí na tyto otázky bylo nutné v první řadě sestavit dotazník, následně jej rozšířit mezi veřejnost a postavit odpovědi na kvalitním reprezentativním vzorku populace. Z výsledků vyplynulo, že pro mnoho lidí je omezením vysoká pořizovací cena a také nedostatečně rozvinutá síť nabíjecích stanic. Nedostatečnou podporu státu například ve formě dotací nevidí lidé jako překážku.
Problematika rozvoje elektromobilů kategorie M1 v České republice
TUPÝ, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá přínosem elektromobility pro udržitelný rozvoj osobní automobilové dopravy. Jsou zde uvedeny základní technické systémy pro provoz elektricky poháněných automobilů a možnost náhrady klasických automobilů se spalovacími motory elektromobily. V práci jsou popsány a vysvětleny základní principy a myšlenky elektromobility jako jedné možnosti řešení ochrany životního prostředí v České republice a zajištění energetické soběstačnosti v automobilové dopravě.
Problematika rozvoje elektromobility vozidel kategorie M1 v České republice
ŠTĚCH, Jiří
Práce se zabývá problematikou spojenou s elektromobilitou. Pojednává o vývoji a provozu elektromobilů. V práci jsou vysvětleny základní pojmy v průběhu historického vývoje až po současnost. Hlavní zaměření bakalářské práce se týká stanovení faktorů, které mají vazbu na rozvoj a provoz elektromobilů v České republice, například připravenost distribuční sítě, dopravní infrastruktury a vhodného zázemí nabíjecích stanic. Je zde řešena problematika, co elektromobilita obnáší a jaké jsou hlavní důvody a vize úplného nahrazení dopravních zařízení se spalovacím motorem elektromobily. V první části práce je popisován historický vývoj elektromobility, od prvopočátků až do současnosti, kdy elektromobilita je hlavním motoristickým tématem pro udržitelný rozvoj automobilové dopravy. Ve druhé části je popisována kompletní konstrukce elektromobilů a její přednosti. Dále současný stav elektromobility v České republice a předpoklad budoucího vývoje. Závěrečná, třetí část je praktická. V ní jsou popisovány jednotlivé testované elektromobily z hlediska užitné hodnoty pro koncového spotřebitele a energetické náročnosti. Z naměřených hodnot vyplývá srovnání testovaných vozidel.
Perspektivy rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M1 v České republice
DĚDIČ, Matouš
V první části se práce zaměřuje na důvody proč se vlastně téma elektromobility rozvíjí a z jakého důvodu je snaha obměnit vozový park za vozidla poháněná alternativními palivy. Práce pokračuje částí, která se zabývá zdroji elektřiny. Jsou zde konstatovány různé způsoby výroby a prognóza, jakým směrem se tato oblast ubírá. V dalším kroku se práce zabývá problematikou nabíjení akumulátorů. Toto téma je jedním z faktorů, které brzdí rozvoj a spousta lidí to považuje za největší hrozbu. Práce ukáže, zda jsou obavy opodstatněné a jaké možnosti nabíjení existují. Úroveň elektromobility v České republice zatím není na nejvyšší úrovni, proto je potřeba se podívat na inspirativní fungující příklady z jiných zemí. Z jakého důvodu je v České Republice takový stav vysvětluje další téma s následným rozebráním negativních, ale i pozitivních faktorů působící na rozvoj elektromobility. V říjnu roku 2015 vydalo ministerstvo průmyslu a obchodu národní akční plán čisté mobility, ve kterém jsou směry, kam by se měla elektromobilita v dalších letech ubírat, rozebrány. V další části jsou uvedeny skutečné hodnoty, jak se elektromobily v České republice prodávají a jaký je vývoj prodeje. Dále je uveden postoj domácí automobilky k elektromobilitě. Na závěr se práce zaměřuje na názory různých odborníků a majitelů elektromobilů, proč si myslí, že rozvoj elektromobility není tak prudký jako v jiných zemích. V praktické části práce je představen elektromobil BMW i3S. Tento elektromobil byl za účely této práce zapůjčen ve firmě ACR auto a.s., a byly na něm testovány různé aspekty, které jsou u elektromobilů stěžejní.
Agent-Based Analysis of Market Potential for Electric Vehicles in the Czech Republic
Wojnarová, Renáta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Chorna, Olena (oponent)
Tato studie zkoumá ekonomické, ekologické a sociální dopady potenciálního vzrůstu počtu elektrických aut v České Republice. Pro tyto potřeby byla zvolena metodologie multi-agentního modelování a cost-benefit analýzy. Kon- krétně byl v programu NetLogo vytvořen multi-agentní model, který je poté kalibrován na české prostředí. Tento model nám také dovoluje prozkoumat efekty různých politik cílených na zvýšení tržního potenciálu elektrických aut. Výsledky cost-benefit analýzy ukazují, že za aktuálních českých podmínek produkují elektrická auta za svůj celý životní cyklus méně emisí CO2 v porovnání s klasickými auty se spalovacími motory, a jsou tedy i více eko- logická. Nicméně, s aktuální politikou bez jakýchkoliv finančních pobídek jsou náklady spojené s koupí, užíváním a údržbou elektrického auta pro průměrného českého spotřebitele vyšší než tytéž náklady na klasické auto. Pokud by česká vláda uvažovala o zřetelném navýšení počtu elektrických aut, je navrhováno zavedení pobídek jak finančních, tak také těch, které zjednodušují jejich každodenní užívání. Dle naší analýzy, nejefektivnější způsob, jak tohoto navýšení dosáhnout, jsou slevy na koupi vozidla a výhody v...
Elektromobilita ve vztahu k životnímu prostředí
Opletalová, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá elektromobilitou. Nejprve se práce zabývá vztahem elektromobilů k životnímu prostředí, historií, dále koncepcí elektromobilu a násle-duje praktická část, kde byly porovnány jednotlivé automobily s plně elektrickým pohonem, které se prodávají na trhu v České republice. Byly sepsány jednotlivé vybrané technické parametry, které byly následně porovnány metodou vícekriteri-álního rozhodování, a dále byla vyjádřena závislost vybraných parametrů.
Elektromobilita - trh a potenciál na území České republiky
Krausová, Liliana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Březina, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá elektromobilitou - trhem a potenciálem v České republice. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit situaci a vývoj elektromobility na našem území a to z hlediska potenciálních zákazníků, majitelů elektromobilů, provozovatelů dobíjecích stanic, distributorů elektrické energie, automobilových výrobců, ministerstev a na základě porovnání vývoje prodejů, infrastruktury a státních stimulů vedoucích států na trhu s elektromobilitou. Práce je členěna na dvě části, přičemž první teoretická část uvádí do problematiky inovací, elektromobility a klíčových faktorů jejího úspěchu. Druhá část popisuje údaje o jednotlivých státech, zabývá se vlastním dotazníkovým šetřením a uvádí odpovědi expertů z rozhovorů. Závěrem je představen kompletní přehled motivů a bariér ke koupi elektromobilu nebo budování dobíjecí stanice, SWOT analýza elektromobilu a jeho prostředí a časová osa predikce vývoje elektromobility na našem území do roku 2030 s doporučenými cílovými skupinami pro společnost Porsche Česká republika, s.r.o.. Bylo zjištěno, že situace elektromobility na našem území je uspokojivá a že faktor cena je hlavním motivem (úspora N) i bariérou (cena vozu) jejího rozvoje. Elektromobilita se v České republice bude rozvíjet dále a téměř všichni věří v její potenciál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.