Název:
Elektromobilita - trh a potenciál na území České republiky
Překlad názvu:
Electromobility – market and potential in Czech Republic
Autoři:
Krausová, Liliana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Březina, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá elektromobilitou - trhem a potenciálem v České republice. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit situaci a vývoj elektromobility na našem území a to z hlediska potenciálních zákazníků, majitelů elektromobilů, provozovatelů dobíjecích stanic, distributorů elektrické energie, automobilových výrobců, ministerstev a na základě porovnání vývoje prodejů, infrastruktury a státních stimulů vedoucích států na trhu s elektromobilitou. Práce je členěna na dvě části, přičemž první teoretická část uvádí do problematiky inovací, elektromobility a klíčových faktorů jejího úspěchu. Druhá část popisuje údaje o jednotlivých státech, zabývá se vlastním dotazníkovým šetřením a uvádí odpovědi expertů z rozhovorů. Závěrem je představen kompletní přehled motivů a bariér ke koupi elektromobilu nebo budování dobíjecí stanice, SWOT analýza elektromobilu a jeho prostředí a časová osa predikce vývoje elektromobility na našem území do roku 2030 s doporučenými cílovými skupinami pro společnost Porsche Česká republika, s.r.o.. Bylo zjištěno, že situace elektromobility na našem území je uspokojivá a že faktor cena je hlavním motivem (úspora N) i bariérou (cena vozu) jejího rozvoje. Elektromobilita se v České republice bude rozvíjet dále a téměř všichni věří v její potenciál.This master thesis deals with electromobility - market and potential in Czech Republic. The objective is to evaluate the situation and development of electromobility in Czech Republic via qualitative and quantitative research. That includes potential customers as well as owners of electric cars, operators of charging points, distributors of electricity, car manufactures and ministries. The basis is the comparison with leading countries in electromobility, including sales of electric cars, infrastructure and state incentives. The thesis consists of two parts. The theoretical part introduces innovations and challenges in electromobility and key factors of its success. The second part is analyzing details about individual countries empirically and via personal interviews with experts. Finally a complete overview of reasons and barriers for buying an electric car are presented together with building charging stations, a SWOT for electric cars, its infrastructure and timeline of perspective for the development of electromobility in the Czech Republic until 2030 with a recommendation of target groups for Porsche Česká republika, s.r.o.. It was found, that the situation of electromobility in Czech Republic is satisfactory and that the price is the main motive (cost savings) and barrier (price of the car) for the short-term growth. Electromobility will be developing in Czech Republic and has a great potential.
Klíčová slova:
dotazníkové šetření; elektromobilita; infrastruktura; inovace; potenciál; electromobility; infrastructure; innovation; potential; survey
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70124