Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost klientů hmotné nouze
MIKLOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na finanční gramotnost klientů hmotné nouze. Práce vychází z teoretických východisek, která vysvětlují pojem peněz, finanční gramotnosti a její struktury, a dále je poukázáno na důležitost finančního vzdělávání, jehož úroveň stanovují pro základní a střední školy Standardy finanční gramotnosti. Druhá kapitola této práce se věnuje půjčkám (obzvláště od nebankovních institucí), dluhům a i nejkrajnějšímu řešení při neplnění závazků - exekuci majetku. Následující část se zabývá zařazením oblasti hmotné nouze do Systému sociálního zabezpečení ČR, charakteristikou cílové skupiny, deskripcí jednotlivých dávek pomoci v hmotné nouzi a výčtem stavů, podle kterých lze prohlásit osobu v hmotné nouzi. V závěru práce jsou interpretována data výzkumu, který má za cíl zjistit, jakým způsobem oslovení respondenti vnímají finanční gramotnost, jaký mají vztah k penězům a jak s nimi nakládají. Výzkumným souborem jsou klienti Úřadu práce z oddělení hmotné nouze ve Žďáře nad Sázavou.
Analýza písemně zpracovaných příprav na hodinu CLIL
Procházková, Lenka ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Klečková, Gabriela (oponent)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) je pedagogický přístup, kdy se cizí jazyk používá jako nástroj pro vyučování nejazykového předmětu, resp. jeho části. Přestože existují nejrůznější podoby implementace CLIL, je možné v publikovaných zdrojích vysledovat společné prvky vyučování a plánování CLIL. Tento výzkum předkládá obsahovou analýzu 56 písemně zpracovaných příprav na CLIL hodinu finanční matematiky/gramotnosti. Cílem tohoto výzkumu bylo stanovit, jestli tyto přípravy odpovídají publikovaným didaktickým přístupům CLIL, resp. do jaké míry jejich autoři vnímají tyto principy jako prvky plánování hodin CLIL a jak jejich vlastní přípravy jejich teoretická tvrzení odrážejí. Práce sledovala také rozdíly mezi učiteli s aprobací pro cizí jazyk a bez ní. V rámci dizertační práce byl vytvořen původní nástroj pro analýzu příprav na hodinu v kontextu CLIL (LPAT), který byl využit jednak jako podklad pro kvantitativní dotazník, jednak jako rámec pro obsahovou analýzu písemně zpracovaných příprav na hodinu. V rámci tohoto nástroje bylo identifikováno osm klíčových didaktických prvků CLIL pozorovatelných v písemně zpracovaných přípravách. Ve zkoumaném vzorku učitelé kombinovali klíčové prvky s dalšími položkami LPAT jak v dotazníku, tak v samotných přípravách. Můžeme tak shrnout, že prvky, které...
Problematika oddlužení žen ve výkonu trestu odnětí svobody
KŘÍŽOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zabývá problematikou oddlužování žen ve výkonu trestu odnětí svobody v České republice. Téma oddlužení je v současné době velmi aktuální. U vězněných osob se však vyskytují další překážky a problémy, které tento proces komplikují. Teoretická část popisuje vývoj a aktuální situaci zadlužování obyvatel v České republice, vymezuje některé pojmy, např. finanční gramotnost, exekuce, osobní bankrot, dále seznamuje s novelou insolvenčního zákona. Obsahem dalších kapitol je deskripce problému zadlužování žen ve výkonu trestu odnětí svobody. Zde řadíme například nízké vzdělání a rodinné zázemí těchto žen, které je většinou patologické. Dále jsou v této práci mapovány příklady z praxe, spolupráce věznic s mimovězeňskými specializovanými pracovišti. Zde jsou rovněž podrobněji popsány tři neziskové organizace. Cílem práce je deskripce problémů a obtíží spojených se zadlužováním žen vězněných v České republice a rovněž zmapování systému odborné pomoci při oddlužování. Navržení některých východisek, které by napomohly při řešení tohoto problému. Hlavní metodou sběru dat bylo vedle pozorování, kvalitativní dotazování pomocí techniky strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Počet respondentů byl stanoven na deset odsouzených žen, pět zaměstnanců věznic a pět pracovníků neziskových organizací. Sestavila jsem tedy tři okruhy otázek, které jsem pro přehlednost seskupila do tabulek. Práce může být užitečná vězeňským pracovníkům i pracovníkům dalších organizací, dále institucím spolupracujících s Vězeňskou službou ČR na řešení problematiky oddlužení vězněných žen. Popsaná problematika se jeví jako velmi obsáhlá. Z výzkumu vzešly následující problémy, které respondenti specifikovali: všechny tři skupiny oslovených respondentů uvedly jako problém nízkou mzdu odsouzených, dále nízkou časovou dotaci určenou k řešení oddlužení, malý počet a přetěžování pracovníků Vězeňské služby a také jejich nedostatečné odborné vzdělání. Na základě těchto vyřčených a popsaných problémů jsem navrhla několik optimalizačních opatření: K oddlužení ve smyslu insolvence by bylo žádoucí výrazné navýšení mzdy odsouzených. Dále zavedení domácího vězení, které by pracovníkům ve vězeňství ulevilo a zároveň by přispělo k možnosti oddlužení. V dalších oblastech je dle mého názoru nutné specializované proškolování příslušných zaměstnanců věznic, s tím související razantní navýšení kapacit těchto odborníků a také spolupráce s odborníky mimo vězeňství. Dále navrhuji vybudování finančně i místně dostupné postpenitenciární péče, která bude aktivně navazovat na činnosti vykonávané ve věznicích, toto vidím jako klíčové, neboť bez této následné pomoci vychází snaha pracovníků vězeňství převážně nazmar.
Výuka finanční matematiky na SŠ z hlediska praxe
Vohradská, Martina ; Tůmová, Veronika (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Práce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o publikacích, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a posléze určit na základě rozhovorů s odborníky z praxe případné návrhy na zlepšení výuky. Teoretická část se zabývá analýzou učebních materiálů a určením typových příkladů. Praktická část je věnována rozhovorům s odborníky z praxe. Ti posuzují dnešní znalost finanční gramotnosti klientů a také výukové materiály na SŠ.
Distraint in the Czech Republic
Košťál, Daniel ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Malovaná, Simona (oponent)
Zabavení majetku z důvodu exekuce je problém, kterému může v některém bodě svého života čelit každý. Navzdory menším snahám o změnu situace Česká republika neustále téměř každoročně zaznamenává nárůst exekučních příkazů vůči osobám, které nesplácejí dluhy. Tato práce zkoumá možné faktory na meso-úrovni, které by mohly ovlivnit počet těchto vydaných příkazů. S využitím údajů o 76 okresech a hlavním městě Praze se odhaduje celkový vliv kriminální činnosti, nezaměstnanosti a finanční gramotnosti. Toho je dosaženo použitím metody regrese nejmenších čtverců, stejně jako dvou dalších modelů s individuálními efekty. Empirické analýza pak mluví ve prospěch modelu náhodných efektů. Výsledky potvrzují hlavní hypotézy, že kriminalita a nezaměstnanost jsou rizikovými faktory pro exekuce a že finanční gramotnost pomáhá snižovat tato rizika. Doprovodná data také naznačují určitou míru korelace mezi zadlužením dluhů a přistěhovalectvím, což by vyžadovalo hlubší analýzu. Klíčová slova Exekuce, kriminalita, nezaměstnanost, nadměrná zadluženost, finanční gramotnost Email autora práce: dkostal@gmail.com Email vedoucího práce: cahlik@fsv.cuni.cz
Současné trendy výuky finanční gramotnosti na ZŠ
HELLER, Šimon
Výstupem diplomové práce je učební materiál pro výuku finanční gramotnosti na 2. stupni ZŠ. Obsah učebního materiálu je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" a jež jsou implementovány do RVP pro ZŠ. Učební materiály se skládají z teoretického základu, souboru příkladů k procvičení a návrhu vhodné výukové metody.
Využití vybraných úloh z učiva geometrie s finanční tématikou ve výuce matematiky na gymnáziích
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je využití vybraných úloh, které jsem vytvořila v bakalářské práci, ve výuce matematiky na gymnáziích. Jedná se o problémové slovní úlohy z učiva geometrie s finanční tématikou. Cílem práce je zjistit, jaký mají úlohy vliv na motivaci žáků ve vyučování. V teoretické části je popsána problematika motivace a žákovské motivace k učení. Dále se věnuji problematice slovních úloh, vymezení pojmu a jejich typologii. Praktická část je zaměřena na zpracování experimentu, jehož cílem bylo zjistit využití vybraných úloh ve výuce matematiky na gymnáziu. V rámci experimentu jsem primárně zjišt'ovala, jestli úlohy žáky motivují, jak jsou žáci úspěšní při jejich řešení a vliv finanční tématiky ve vybraných úlohách. V práci jsou uvedeny dvě verze každé z úloh. Jedna verze neobsa- huje finanční tématiku. Statistická data jsem zpracovávala kvantitativně i kvalitativně. Ke sběru statistických dat jsem použila dotazníkovou metodu a pozorování. Ve vyhodnocení experimentu jsou uvedeny statistiky týkající se motivace žáků při řešení úloh a úspěšnosti žáků v řešení úlohy. Podle výsledků výzkumu byly žáci úlohami motivováni. Obtížnost úloh je přiměřená úrovni...
Finanční gramotnost obyvatel
LOUDOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je zmapování finanční gramotnosti a postojů ke vzdělávání v této oblasti v různých sociálních skupinách a vrstvách obyvatel v České republice. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy finanční gramotnosti, faktory, které ji ovlivňují, i příčiny, proč se lidé dostávají do finančních problémů. Charakterizuje obecné přístupy a motivy k řešení, sleduje roli státu v podpoře dalšího vzdělávání. Teoretická část práce popisuje, jaké typické rysy vykazuje vzdělávání žáků v této problematice na školách v České republice. Cílem praktické části práce je zjistit, jaká je finanční gramotnost v konkrétních skupinách obyvatel, a analyzovat problémy související se vzděláváním v této oblasti, případně poskytnout doporučení pro vzdělávací postupy. Jako základní metoda šetření je použito dotazníkové šetření. Průzkum byl proveden u žáků druhého stupně základní školy.
Autismus a finanční gramotnost v primárním vzdělávání
Kokrhounová, Jana ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem mé diplomové práce Autismus a finanční gramotnost je porovnání rozdílů ve vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Dále si zmapovat přehled o finanční gramotnosti u autistů. Diplomové práce je rozdělena na dvě části. První část teoretická, obsahuje informace o autismu, popisuje možné příčiny jeho vzniku, výčet autistických poruch, metody a možnosti vzdělávání dětí s autismem. V praktické části popisuji rozdíly vzdělávání dětí s autismem v základní škole speciální a v inkluzi na základní škole. Vlastní výzkum se zabývá přehledem a porovnáním znalostí finanční gramotnosti u autisty v inkluzi na základní škole a jeho zdravých spolužáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.