Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,419 záznamů.  začátekpředchozí6410 - 6419  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.37 vteřin. 

Náplň volného času českých dětí a mládeže z pohledu gender
MACKOVÁ, Lenka
Tato práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků základních škol a středoškoláků. Tyto aktivity byly posuzovány i podle pohlaví. Teoretická část je zaměřena na definici pojmů volný čas, dítě, mládež a gender. Dále pojednává o historii volného času, jeho funkcích, subjektech, které jej ovlivňují, problémech, činnostech ve volném čase, formách aktivit volného času a o institucích. Také se zabývá volným časem dětí a mládeže a zaměřuje se na význam sportu, pohybu a hry. V neposlední řadě se zaměřuje na problematikou gender ve volném čase. V praktické části byla použita metoda kvantitativního výzkumu, která byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořili žáci vybraných základních a středních škol v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit, jakými aktivitami se ve svém volném čase zabývají žáci 2. stupně základních škol v Českých Budějovicích a žáci 2. ročníků středních škol v Českých Budějovicích, a zda v náplni volného času dívek a chlapců existují nějaké patrné rozdíly. Z výsledků vyplývá, že volnočasové aktivity žáků základních a středních škol jsou velmi podobné. Odlišné je množství času věnovaného jednotlivým aktivitám. I přes tuto skutečnost byly ale zjištěny rozdíly v trávení volného času žáků základních škol a středoškoláků a také dívek a chlapců. Jelikož se v České republice příliš nehovoří o volném čase z pohledu gender, uvítala bych, kdyby se tato práce stala impulzem pro další diskuze a výzkumy týkající se této problematiky.

Komunitní plánování sociálních služeb pro děti a mládež
Barčík, Jakub ; Holda, Dalibor (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Resumé Děti a mládež se považují za sociální skupiny ohrožené sociálním vyloučením. Mladá generace představuje budoucnost každé společnosti. Socializace je proces sociálního zrání. Jejím cílem je integrace jedince do společnosti. Socializační činitelé jsou rodina, škola, vrstevnická skupina a masmédia. Činitelé mají pozitivní i negativní vliv. Děti a mládež si zaslouží sociální ochranu, protože čelí rizikům, se kterými se nedokáží sami vyrovnat. Sociální služby realizují sociální pomoc. Na úrovni obcí se sociální služby realizují komunitním plánováním. Komunitní plánování vychází z analýzy potřeb cílové skupiny. Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je služba sociální prevence. Ve výzkumné části jsou definovány potřeby mládeže.

Postoje k národnímu jazyku u žáků 2. stupně ZŠ
ŘÍHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje postojům specifické věkové skupiny (11-15 let) - žáků 2. stupně ZŠ k češtině, jako k národnímu jazyku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsáno rozdělení českého jazyka do jednotlivých útvarů, dále charakteristika postojů a poznatky o postojích českých mluvčích k českému národnímu jazyku z dostupné literatury. V části praktické jsou pomocí dotazníku zkoumány postoje žáků šestých a devátých tříd ze dvou základních škol. Cílem práce je postihnout typické postoje, s přihlédnutím k věku a pohlaví respondentů.


Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení
Zukalová, Jitka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci "Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení" se budu zabývat způsoby výuky učitele v hodinách anglického jazyka ve třídách, kde jsou integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Cílem práce je popsat jaké metody, styly práce a pomůcky jsou používány při výuce. V teoretické části své diplomové práce popíši definici SPU, příčiny a jednotlivé projevy poruch; legislativu vztahující se k žákům se SPU; prostředky a principy výuky anglického jazyka žáků se SPU a projevy jednotlivých poruch ve výuce anglického jazyka. V praktické části popíši výsledky svého šetření, které bude probíhat formou náslechů a následných rozhovorů s vyučujícími na 10 základních školách v Praze ve 4. a 8. třídě po dvou hodinách na jaře školního roku 2004/2005. ANNOTATION I will deal with educational methods used by teachers during the Engli

Možnosti psychologické diagnostiky a školní výkon u žáků se sluchovou poruchou
Šedivá, Zoja ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Opekarová, Olga (oponent)
Práce se zabývá možnostmi a potenciálem psychologické diagnostiky žáků se sluchovou poruchou. Je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části pracuje s popisem a diferenciací populace se sluchovou poruchou z audiologických, psychologických a sociálních hledisek. Dále se zabývá otázkami vzdělávání žáků se sluchovou poruchou v minulosti i současnosti. Další součástí jsou specifika psychologické diagnostiky sluchově postižených. V části výzkumné popisuje empirická východiska výzkumu, dále pak zdroje výzkumných dat. Samotný výzkum představuje sekundární analýzu longitudinálních dat z plošných psychologických vyšetření žáků dvou základních škol pro sluchově postižené. Data jsou zpracována kvantitativně formou průměrů výsledků jednotlivých vyšetření, dále jsou užity korelace pro zjištění vzájemných vztahů mezi vyšetřeními. Ve třetí části jsou přeskupena data podle úrovně výsledků do skupin A, B a C a jsou zjišťovány diagnostické profily probandů, které jsou ilustrovány kvalitativně několika kasuistikami. V závěru je potvrzena výzkumná hypotéza a interpretovány výsledky v souvislosti s odlišnými vzdělávacími potřebami rozdílných (výzkumem potvrzených) skupin žáků s odlišnými vzdělávacími potřebami.

Výukové multimediální technologie a jejich využití ve výchovně-vzdělávacím procesu na středních policejních školách
Zlámal, Jiří
Modern teaching in terms of creative work based on information used in mutual interaction between teachers and students requires intensive searching, finding and introducing rational forms, methods and didactic procedures and their implementation at schools. The process also requires creating adequate pedagogical environment. Andragogy and lifelong learning are priorities not only of the state education policy but also in training police officers and civilian employees within the Ministry of Interior. The high level of output experience and creation of the attitudes of the trainees are the backbone of the upcoming reform of the education program of the professional training of the police novices focused on professional and competent service. Learning for life, declared in materials of international institutions to be the essentials of the 21st century information society, brought into practice by means of behavioural, cognitive and, above all, constructive concept of training and education requires intensive work aimed at changing the existing paradigms of instructive execution of formal and informal education in accordance with Comenius' idea that " pupils should enjoy learning, being encouraged by their parents, school and the method." Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Pupil with handicap as seen by his classmates
Holúbková, Kristína ; Kucharská, Anna (oponent)
Nová forma inkluzívneho vzdelávania kladie dôraz na sociálně kontakty a vzájomnú komunikáciu medzi žiakmi. Předpokládáme existenciu určitých bariér, ktoré prirodzenému navazovaniu kontaktov v školskom prostředí bránia. V o výskume identifikujeme překážky, na ktoré poukazujú žiaci samotní. Hlavným výskumným zámerom práce je odhalit' rôzne odtiene vnímania přítomnosti žiaka s postihnutím očami jeho spolužiakov na 2. stupni ZŠ. Nosnou témou je vnímanie rozdielov. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sociální klima třídy
Rychetský, Miloslav
V teoretické části diplomové práce jsem se zaměřil na problematiku sociálního klimatu školní třídy, na sociální pozice žáka ve třídě a interakce mezi jedincem a skupinou. Výzkumná část je opřena o zjištění, jak žáci konkrétní 5.třídy ZŠ vnímají aktuální klima své třídy a jaká je struktura vzájemných vztahů mezi žáky. Dále pak o postavení konkrétního jedince ve třídě, jeho kasuistiku a aktivity zaměřené na posilování pozitivních tendencí ve vzájemných vztazích.

Financování základních uměleckých škol v ČR
Satrapová, Anna ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Mikušová, Pavla (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat hospodaření vybraných ZUŠ, zhodnotit využití finančních prostředků a navrhnout další možnosti získání finančních zdrojů. V teoretické části je charakterizován systém financování ZUŠ. Praktická část se zaměřuje na analýzu hospodaření dvou vybraných ZUŠ a to ZUŠ Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci a ZUŠ Na Popelce v Praze. V práci je použita analýza výnosů a nákladů za období let 2009-2013. Bakalářská práce navrhuje možnosti pro zvýšení objemu finančních prostředků a možnosti úspory nákladů ZUŠ. K porovnání hospodaření vybraných ZUŠ je použita metoda komparace.