Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hydrodynamická ložiska šestiválcového vznětového motoru
Hruška, Miroslav ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje hydrodynamickým kluzným ložiskám hnacího ústrojí řadového šestiválcového vznětového traktorového motoru. V úvodní části je sestaven přehled soudobě používaných ložiskových materiálů a konstrukčních řešení ložiskových pánví. Dále je uvedena obecná Reynoldsova rovnice hydrodynamického mazání. Stěžejní část diplomové práce je věnována vytvoření virtuálního modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS/Engine. Tuhá kliková hřídel je v tomto modelu nahrazena pružnou klikovou hřídelí, která je připravena v MKP programu ANSYS a následně exportována. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky simulací a jejich zhodnocení.
Inovace skládané klikové hřídele pro minibikové motory
Doležal, Lukáš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Hanuš, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá inovací skládaného klikového hřídele minibiků společnosti Blata. Minibike je označení pro malý motocykl osazený dvoudobým spalovacím motorem o obsahu 40 nebo 50 cm3. Stroj je určený pro závodní okruhy a nejen pro mladé jezdce, ale i seniory. Inovace spočívá v návrhu a ověření lisovaného spoje v oblasti uložení hlavních čepů v ramenech klikového hřídele. Lisovaný spoj je navržen na základě silového rozboru na klikovém hřídeli při maximálních otáčkách motoru. Navrhovaná řešení jsou ověřena pomocí MKP výpočtů. Na základě výsledků je vybrána nejvhodnější varianta. Pro vybranou variantu je zjišťován vliv silového působení při maximálním výkonu stroje. Na základě všech těchto skutečností je na závěr proveden konstrukční, technologický a ekonomický rozbor realizovatelnosti nové technologie výroby.
Klikový mechanismus plynového vidlicového šestnáctiválce
Čep, David ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou klikového mechanismu plynového vidlicového šestnástiválcového motoru. Je proveden rozbor kinematiky a vyvážení klikového mechanismu, jsou stanoveny parametry dynamického modelu, výpočítány vlastní frekvence torzního systému, navrženy parametry spojky a je proveden rozbor torzního problému s připojeným generátorem elektrického proudu.
Modální vlastnosti klikového ústrojí čtyřválcového traktorového motoru
Ehrenberger, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje z části souhrn obecných informací o torzním kmitání klikové hřídele. Hlavním úkolem je příprava pružného modelu klikové hřídele v MKP programu ANSYS a následný export do multi body systému ADAMS/Engine. Zde je podle zadaných parametrů vytvořen výpočtový model čtyřválcového řadového traktorového motoru s pružnou klikovou hřídelí. Klikový mechanismus je podroben analýze pro zjištění vlastních frekvencí a vlastních tvarů. Výsledky jsou na závěr zhodnoceny a porovnány s analytickým výpočtem.
Hydrodynamická ložiska vznětového traktorového motoru
Petr, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hydrodynamickými kluznými ložisky traktorového vznětového motoru. V první části práce se blíže seznámíme s hydrodynamickým ložiskem, jeho principem a použitými materiály. Dále se práce věnuje multibody systému adams-engine. Hlavní částí práce je vymodelovaní klikového mechanizmu a jeho uložení v hydrodynamických ložiscích v MBS programu a následná simulace za různých provozních podmínek.
Dvoudobý motor pro malý motocykl
Hlaváč, Štěpán ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje konstrukční návrh dvoudobého motoru pro malý motocykl. V první části byla provedena rešerše těchto motorů. Byli stanoveny hlavní rozměry motoru a výpočet sil působících v klikovém mechanismu. Dále byl proveden kontrolní pevnostní výpočet ojnice a také výpočet metodou konečných prvků. Práce také obsahuje virtuální 3D modely všech navrhovaných dílů a příčný řez motoru.
Dvoudobý motor pro malou mechanizaci
Böhm, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje postup konstrukčního návrhu dvoudobého motoru pro malou mechanizaci, s použitím moderních nástrojů konstruování s počítačovou podporou. V první části je uvedeno krátké shrnutí současných typů malé mechanizace s dvoudobými motory. Následuje část věnovaná koncepčnímu návrhu s výpočtem hlavních rozměrů válcové jednotky motoru. Po stanovení silového namáhání klikového mechanizmu, je provedena pevnostní kontrola ojnice, jejíž návrh a modelování je součástí práce, jak pomocí analytických vztahů z příslušné literatury tak metodou konečných prvků. Poslední částí této práce je zhodnocení výsledků s uvedením parametrů, jež ovlivňují výkony dvoudobých motorů malé mechanizace.
Pístní a ojniční skupina vznětového motoru
Řehůřek, Lukáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem pístní a ojniční skupiny vybraného vznětového motoru. Před samotným návrhem je vytvořena stručná rešerše pístů a ojnic vznětového motoru. Dále je proveden rozbor klikového ústrojí, který je využit při pevnostní kontrole pístu a ojnice. Práce také obsahuje výkresovou dokumentaci.
Nekonvenční konstrukce spalovacích motorů
Konečný, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je prozkoumání možnosti nahrazení tradičního uspořádání klikového a rozvodového mechanismu spalovacích motorů. Cílem bakalářské práce je navržení výchozích parametrů motoru pro zvolený výkon. Po navržení výchozích parametrů jsou navrženy a vytvořeny CAD modely základních součástí motoru. Následně vypracován základní přehled alternativních koncepcí spalovacích motorů a vypracována základní dostupná analýza navržené konstrukce. V závěru práce je zhodnocení výsledků.
Převodovka přímočarého pneumotoru
Bedeč, Csaba ; Mazal, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a návrhem mechanismu pro převádění přímočarého pohybu na rotační kývavý pohyb užitý jako pohon dveří v autobusech. V první části je obsažen rozbor a aplikace použitelných druhů mechanismu. V druhé části je analýza a návrh mechanismu vačkového typu. V poslední části je analýza výsledků navržené varianty a výběr optimálních parametrů navrženého mechanismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.