Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Smart Grid - pokročilé řízení energetických sítí
MAREŠ, Jan
Předmětem diplomové práce je charakterizace inteligentních sítí v energetice tzv. Smart grids a realizace testovacích scénářů v simulátoru elektrické sítě. Teoretická část mapuje základní specifikace inteligentních sítí, společně s architekturou a principy komunikace. Praktická část se věnuje simulaci elektrické sítě příměstské části města a vlivu elektromobility a zdrojů obnovitelné energie na stav sítě. Výstupem práce je posouzení stavu elektrické sítě a návrh kroků nutných k plošnému zavedení elektromobility a zdrojů obnovitelné energie.
Perspektivy rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M
BRABEC, Martin
Množství osobních automobilů se spalovacími motory, které se aktuálně pohybují po silničních komunikacích na celém světě, je alarmující. S ohledem na tento počet nelze přehlížet vedlejší důsledky, jež tímto provozem vznikají. Nejcitelnější dopad to má na naše životní prostředí, ve kterém máme žít. Ovzduší, především ve městech, už není, co bývalo. Se zřetelem na tyto závažné důsledky se začínají využívat alternativní pohony osobních automobilů, od nichž si slibujeme určité zlepšení. Jedním z několika řešení je provozování elektromobilů (EM). Zadání této práce zní: Perspektivy rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M. Hlavním cílem této práce se stalo stanovení faktorů působících na rozvoj elektromobility. Dále bylo důležité provést praktické ověření vybraných modelů elektromobilů (EM) na shodné dopravní trase a následné vyhodnocení údajů, které se získaly během měření. Byly ověřeny i ostatní provozní faktory související s touto problematikou.
How effective are subsidies for electric vehicles? An evaluation of Czech policy
Čekal, Jonáš ; Pleticha, Petr (vedoucí práce) ; Ščasný, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou českých opatření pro rozvoj elek- tromobility. První programy na podporu nákupu elektromobilů byly spuštěny dvěma českými ministerstvy v roce 2016, přičemž dotace byly k dispozici až do konce roku 2021. K odhadu vlivu českých pobídek na prodeje elektromobilů byla použita zobecněná konstrukce metody rozdílů v rozdílech zkoumaná po- mocí modelu fixních efektů jak časových, tak individuálních. Datové soubory s roční a měsíční frekvencí pozorování obsahovaly data z období mezi lety 2015 a 2021. Zahrnutí Estonska, Lotyšska, Litvy a Polska do analýzy pomohlo odlišit vliv zkoumaných opatření na české prodeje od ostatních vlivů. Jako závislé proměnné vystupovaly tržní podíl elektromobilů a počet nově registrovaných vozidel tohoto typu. Výsledky vlivu českých dotací na rozšiřování elektromo- bility jsou nejednoznačné a ke konečnému zhodnocení dopadu by byl zapotřebí podrobnější datový soubor. Klasifikace JEL O31, O38, R40, H25 Klíčová slova Elektromobilita, Pobídky, Dotace, Slevy, Vyhodnocení opatření Název práce Jak efektivní jsou dotace na pořízení elek- tromobilu? Vyhodnocení opatření v ČR
Výhledy elektromobility individuální přepravy
Skoupý, Martin ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
Dopad masivní elektromobility na Českou republiku
Řeha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dopadem masivního rozvoje elektromobility v České republice. Její důležitosti nahrává fakt, že se stále více hovoří o udržitelnosti rozvoje naší planety. Práce popisuje současný stav elektromobility, postoj státu k této problematice a predikce počtu těchto vozidel. Dále se věnuje analýze dopadu postupného nárůstu množství elektromobilů a dopadu užívání pouze elektrických vozidel, a to po stránce energetické, kde se očekává velký nárůst výroby a následně spotřeby elektrické energie, ekologické, kde je předpokládán pokles emisí, a ekonomické, ve které je odhadován nárůst investic a úbytek příjmů státního rozpočtu.
Design zahradního rideru s elektrickým pohonem
Krulová, Karolína ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design zahradního rideru s elektrickým pohonem. Hlavním cílem bylo navrhnout inovativní zahradní techniku, která bude brát ohled na požadavky soukromého uživatele tohoto typu zařízení. V rámci práce byl důkladně prozkoumán současný stav poznání a bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků tohoto šetření došlo ke zmenšení celkových rozměrů rideru, zjednodušení a odlehčení konstrukce žacího ústrojí, navržení sedadla, které by bylo více prodyšné a komfortní v letních měsících a nahrazení spalovacího motoru za elektrický. Výsledný produkt najde své uplatnění u soukromých vlastníků středně velkých a členitých zahrad s rozlohou do 1500 m2.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Elektromobil jako součást chytré domácnosti
Peichl, Ondřej ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled o technologiích, které můžou být součástí elektromobilu. Mezi tyto technologie patří Vehicle to Grid, Vehicle to Building, Vehicle to Home a další. U těchto technologií bude popsána jejich podstata, vlastnosti, možnosti rozvoje a integrace v České republice a ve světě. Druhá část práce se zabývá připojením elektromobilu k chytré domácnosti a jeho spolupráci s ostatními součástmi chytré domácnosti, mezi které patří například domácí fotovoltaická elektrárna, řídící systém nebo wallbox. V závěru práce je navržen konkrétní chytrý dům, u kterého byla spočítána spotřeba elektřiny za domácnost, za elektromobil a také to, jaké množství z této spotřeby dokáže pokrýt domácí fotovoltaická elektrárna.
Stanovení aktivních emisí elektromobilů
Kaštánek, Petr ; Bayer, Robert (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ekologií vozidel se spalovacími motory a elektromotory, a to jak z hlediska provozu, tak i z hlediska výroby daného paliva, případně elektřiny. Bližší zaměření je na aktivní a pasivní emise automobilů se spalovacím i elektrickým motorem. Jsou rozebrány zdroje emisí, jejich možnosti snižování a měřicí metody určené k jejich stanovení při výrobě automobilu WLTP a NEDC. Blíže jsou rozebrány emise z nevýfukových zdrojů. Dále je navržen měřicí přístroj založený na mikrokontroleru Arduino. Tento přístroj je posléze použit pro měření pevných částic z pneumatik a brzd při provozu vozidel se spalovacím motorem a elektromotorem.
Modelování energetických toků v obci s bateriovými systémy
Řehořek, Tomáš ; Krátký,, Milan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá bateriovými systémy a možnostmi jejich využití hlavně ve spojení s FVE pro domácí účely, částečně pak pro síťové účely. Dále se práce zabývá dopady zvýšeného počtu BEV na zatížení. Cílem práce je nasimulovat a zkoumat výkonové toky, v rámci vybrané sítě při zvýšeném počtu FVE ve spojení s bateriovými systémy. Výpočet výkonových toků je prováděn v programu OpenDSS a vstupní data pro simulace jsou vytvářena v programu Matlab. Teoretická část práce popisuje technologie bateriových systémů a způsob jejich provozu. Částečně se dotýká i využití bateriových systémů pro síťové využití. V praktické části je provedeno vyhodnocení simulací zkoumající možnosti bateriových systémů limitovat špičky přebytků generované energie. Zároveň je zkoumán dopad zvýšeného zatížení způsobeného dobíjením BEV a možnosti bateriových systémů na snížení tohoto zatížení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.