Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 437 záznamů.  začátekpředchozí428 - 437  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

LINKA DŮVĚRY - SLUŽBA SOCIÁLNÍ PREVENCE Z POHLEDU DOBROVOLNÉHO PRACOVNÍKA
HONZÍKOVÁ, Eva
Abstrakt Téma bakalářské práce {\clqq}Linka důvěry-služba sociální prevence z pohledu dobrovolného pracovníka`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky, která je sama dobrovolníkem na lince důvěry. Smyslem linky důvěry je podpora klienta v krizi, která je v dnešní hektické době velice zanedbávána. Proto se jedná o velice aktuální téma. Linka není schopna plně fungovat bez pomoci dobrovolníků, tato činnost je však velice specifická, klade na dobrovolníky značné nároky a odpovědnost. Práce se zaměřuje na telefonní krizovou intervenci, výhody, nevýhody, fáze a techniky hovoru. Nedílnou součást práce tvoří dobrovolníci, kterým je věnována celá polovina práce. Je v něm popisováno především smysl dobrovolnictví, motivace, okolnosti rozhodnutí, vztah s pracovníky, výcvik dobrovolníků a odměna za práci. Okrajově je v práci zmíněna povinnost absolvovat supervize. Je důležité zjistit, jak dobrovolníci linku vnímají. Cíle práce jsou zmapovat okolnosti zapojení dobrovolníků do činností na lince důvěry. Upřesnit, co od dobrovolné činnosti očekávají a co jim přináší. Zjistit jak dobrovolnictví ovlivňuje jejich soukromý život a je samé. Zmapovat používané techniky, a čím se dobrovolníci řídí při pomoci klientovi. Objasnit čeho se dobrovolníci na lince důvěry obávají. Pro tuto práci byl vybrán kvalitativní výzkum. Jako technika sběru dat byl použit polostandardizovaný rozhovor. Pro zapisování byl použit záznamový arch. Rozhovor tvořilo 6 stanovených okruhů. Okruhy se zabývaly identifikačními údaji, dobrovolnictvím, okolnostmi stát se dobrovolníkem, využití odborných znalostí, pravidly linky důvěry a podporou okolí. Výzkumný soubor tvořil 10 dobrovolníků z linky důvěry v Písku, kterou poskytuje pedagogicko-psychologická poradna Arkáda. Výzkum byl prováděn na půdě Arkády nebo v domácím prostředí dobrovolníků. Probíhal v rozmezí dva a půl měsíce, od začátku února do poloviny dubna. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující hypotézy: Dobrovolníci na lince důvěry preferují skupinovou supervizi před individuální, Začátečníci upřednostňují při hovorech techniky naučené v kurzu telefonní krizové intervence, problém se vztahy s pracovníky organizace mají služebně mladší dobrovolníci. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující linky důvěry. Sloužila by k většímu pochopení dobrovolníků. Dala by se využít v předmětu Dobrovolnictví, eventuelně v předmětu Teorie a metody sociální práce.

Služebná v pražské mešťanské domácnosti na přelomu 19. a 20. století. Identita, sociální mobilita a životní styl
Machková Prajzová, Naděžda ; Kubů, Eduard (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent) ; Macková, Marie (oponent)
Předložená práce se zabývá sociální skupinou služebných v pražských měšťanských domácnostech na přelomu 19. a 20. století s přesahem do let dvacátých. Služebnictvo tvořilo až do dob nedávno minulých neoddělitelnou součást domácností. Vyskytovalo se v různých podobách, v různých rolích v různých prostředích. Bylo znakem sociálního postavení, prestiže dané rodiny. Důvody vedoucí k držení služebnictva však mohly být pro řadu méně movitějších domácností otázkou pragmatickou, související s nutností zaměstnání všech dospělých členů rodiny v rodinné živnosti, v hospodaření. Druhá polovina devatenáctého století je pro tuto sociální skupinu dobou největších proměn. S postupující industrializací a s ní spojenou modernizací a urbanizací, dochází s rozpadem tradiční soběstačné domácnosti k omezení pracovního zatížení ženy, ale také menší potřebě personálu. Poptávka po služebnictvu začala být více než dříve podmíněna spíše sociálně než ekonomicky. Tato poptávka definuje služku v domácnosti a klade na ni nové nároky. V Praze existovala asi 1/3 českých domácností a asi německých domácností, které kolem roku 1900 zaměstnávaly služebnou. Struktura služebnictva odpovídala středoevropské "normě" sociální skladby velkoměstských rodin a domácností. Sociální statut této skupiny byl vzhledem k charakteru vykonávané práce,...

Pracovní podmínky sester na akutních lůžkách.
ŠVECOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce nese název "Pracovní podmínky sester na akutních lůžkách". Jako objekt zkoumání byla vybrána oblast zdravotnictví, intenzivní medicína, která se prolíná do všech oborů a stala se velmi zajímavým multidisciplinárním odvětvím medicíny. Pro diplomovou práci je dále objektem zájmu nelékařský zdravotnický personál, neboť nároky kladené na tento personál intenzivních jednotek jsou vysoké. Diplomová práce nejprve mapuje obor intenzivní medicína a vnáší jej do souvislosti s ošetřovatelstvím. Dále popisuje roli sester, zmiňuje se o systému jejich vzdělávání, změnách, kterými systém prošel a o zvláštnostech pro intenzivní medicínu. Pro pochopení širších souvislostí a empirické části práce je rozpracován také chod II. interní kliniky Všeobecné fakultní nemocnice v Praze z pohledu ošetřovatelské péče, včetně souvisejících interních a právních předpisů. S ohledem na to, že koronární jednotka je svým vybavením a potřebami na hranici mezi poskytovatelem resuscitační a vyšší intenzivní péče, byla v práci podrobně sledována i specifika ošetřovatelské péče právě pro tuto jednotku. Jednotlivé faktory ztěžující pracovní výkon jsou měnitelné, zčásti jsou však ovlivněny lidským faktorem a mají své limity, jejichž překročení či změna může být problémem. Diplomová práce se vydala cestou zkoumání pracovních podmínek sester na akutních lůžkách, neboť ty lze pro celý tým pozitivně a samozřejmě i negativně ovlivňovat a jedná se o hodnotitelnou veličinu. K získání údajů bylo použito kvalitativního šetření formou nestandardizovaného rozhovoru. Osloveno bylo celkem patnáct sester pracujících na akutních lůžkách Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Charakteristika výzkumného souboru lehce nastiňuje osobní situaci dotazovaných, ale dále je již zachována linie směrem ke splnění cílů práce. Těmi bylo určeno zjištění názorů sester pracujících na akutních lůžkách na jejich pracovní podmínky; zjištění, které faktory ztěžují jejich pracovní podmínky; způsob jak tyto faktory eliminovat a jak zkvalitnit ošetřovatelskou péči. Deset výzkumných otázek bylo formulováno tak, aby rozhovory s respondenty mohly být kategorizovány a souhrnně vyhodnoceny. Jednotlivé cíle jsou naplňovány společně podle okruhů témat výzkumných otázek (materiální vybavení, personální vybavení, komunikace s managementem), neboť tak je vyhodnocení přehlednější. Závěrem je zjištění, že při poskytování ošetřovatelské péče na akutních lůžkách je v oblasti pracovních podmínek stále možné zlepšení. Většina navrhovaných řešení není realizovatelná bez podpory managementu, nebo na něm zcela závisí. I v současné době je však poskytovaná ošetřovatelská péče na výborné úrovni.

Práva akcionářů v akciové společnosti
Čížková, Jana ; Kříž, Radim (vedoucí práce) ; Hásová, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá právy akcionářů v akciové společnosti v současné a budoucí právní úpravě, účinné od 1. 1. 2014. Práva jsou rozdělena do 4 skupin. První skupina práv je zaměřena na práva spojená s pozicí akcionáře ve společnosti a s nároky na informace v souvislosti s účastí na řízení společnosti. Další části jsou věnovány právům, která úzce souvisí s účastí na valné hromadě a nárokem na podíl jak na likvidačním zůstatku, tak na zisku. Práce se zabývá i právy menšinových akcionářů, kteří mají ve společnosti specifickou pozici a práva. Práce využívá obchodní a nový občanský zákoník a zákon o obchodních korporacích.

Management kvality v systému řízení ve vybraném podniku
CHADIMOVÁ, Iva
Anotace Dnešní doba s sebou přináší s rozvojem podnikatelského a tržního prostředí, kde nabídka převyšuje poptávku, i vyšší nároky zákazníka. Ten již není ochoten dělat jakékoliv ústupky či tolerovat chyby na straně dodavatele, ale vyžaduje určitou kvalitu. Podniky jsou vystaveny velké konkurenci a hledají možnosti jak se na trhu udržet. Jednou z těchto možností je právě vysoká jakost výrobků a služeb. O rostoucím významu jakosti vypovídá i množství podniků, které mají certifikáty nebo jiná osvědčení jakosti, jež se stávají v dnešní době téměř samozřejmostí. Jakost výrobků a služeb se stala významným konkurenčním faktorem, často rovnocenným, ne-li důležitějším než cena. Diplomová práce se zabývá oblastí managementu kvality jako nástroje zvyšování výkonnosti podniku, zlepšováním efektivnosti managementu jakosti s cílem získání a dosažení vyšší spokojenosti zákazníka. Cílem diplomové práce je zhodnotit stávající stav řízení jakosti a navrhnout rámcové změny v řízení kvality směřující k vytvoření systému jakosti vedoucí k získání certifikátu sytému jakosti. K dosažení cíle práce byla vypracována analýza současného stavu řízení v konkrétní firmě. Na základě této analýzy byly podle vybraných prvků normy CSN EN ISO 9001:2000 navrženy rámcové změny v řízení jakosti firmy. Výsledek práce ukazuje, že ve firmě je potřeba podniknout ještě mnoho kroků k dosažení řízení systému jakosti odpovídající normě ISO 9001:2001.

Řízení vztahů se zákazníky
Kovshevnaya, Valentina ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Předkladaná diplomová práce se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Cílem této diplomové práce je především teoreticky prozkoumat CRM, tj. objasnit podstatu, zásady a cíle řízení vztahů se zákzníky, rozebrat podnikové procesy CRM a jejích průběh v jednotlivých fázích řízení vztahů, přiblížit technologický aspekt CRM poukázat, že zavedení CRM klade také nároky na lidské zdroje firmy. Cíl je dosážen propracováním teoreticky uceleného pohledu na problaematiku CRM za využítí metody studia odborné literatury. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány pro zkoumání a zhodnocení CRM ve společnosti Allstar Group s.r.o. V současné době se efektivní využítí CRM systému stává pro organizaci klíčem k získání konkurenční výhody. Předkládaná diplomová práce obsahuje úvod, pět hlavních kapitol, závěr, seznam použité literatury a zdrojů a přílohu.

Modernizace zkušebního zařízení
Kintr, Michal ; Marada, Tomáš (oponent) ; Zuth, Daniel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a realizace modernizace zkušebního pracoviště pro firmu Strojírenský zkušební ústav, s.p.. Jedná se o pracoviště pro zkoušky krbů a kamen na tuhá paliva určených k vytápění. Toto pracoviště je certifikováno, a proto musí splňovat nároky na přesnost měření, spolehlivost a dodatečné zpracování naměřených dat. Modernizace má spočívat v automatizaci celého průběhu zkoušky a následném vyhodnocení naměřených dat, až po tisk výsledného protokolu, který je záznamem o proběhlém měření.

Studium ochranné vrstvy na bázi AlSi po degradaci
Vítková, Gabriela ; Řičánková, Veronika (oponent) ; Hutařová, Simona (vedoucí práce)
Materiály, které se používají pro vysokoteplotní aplikace, pracují ve velmi agresivním prostředí (oxidace, vysokoteplotní koroze, eroze, únava, creep). Nároky na použité materiály jsou tak vysoké. Určitou stálost prokazují superslitiny na bázi niklu. Zlepšení odolnosti vůči oxidaci a vysokoteplotní korozi může být dosaženo použitím ochranných vrstev, např. difúzních bariér. Tato bakalářská práce se zaměřuje na změny struktury a vlastností AlSi vrstvy aplikované metodou „slurry“ na niklovou superlistinu Inconel 713LC, a to vlivem dlouhodobé tepelné expozice při teplotách 800, 900 a 1000 °C.

MS Project a jeho alternativy
Leitermann, Petr ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
V posledních letech je patrný rostoucí zájem o využívání projektového řízení ve společnostech různého charakteru. Je aplikován převážně v případě významných firemních přeměn, inovací, realizaci cílů ale najdou se i společnosti využívající projektového řízení pro většinu svých činností. Vývoj v oblasti projektového managementu ale s sebou přináší i zvyšující se nároky na informace s projekty související, což se pochopitelně promítá i do požadavků na nástroje pro jeho podporu. Mimo rostoucích nároků na rozvoj existujících funkcí se stále častěji můžeme setkat s požadavkem na interakci s dalším firemním softwarem, což zapříčiňuje hlavně nastolený trend zvyšování komplexity informačních systémů v organizacích. Tato práce se zaměřuje nejen na hledání nejvhodnějších alternativ na podporu správy individuálních projektů, ale také na poskytnutí přehledu o aktuálním stavu trhu s těmito nástroji. Ohodnocením vybraných nástrojů v rámci několika kritérií jsou v práci ilustrovány možnosti a kvality nabízeného softwaru, na základě kterých by měl být uživatel schopen vybrat pro jeho potřeby nejvhodnější produkt, a to minimálně co se výběru typu aplikace, ze kterého poté bude zvolen pořizovaný nástroj, týká.

Psychologická intervence u matek nedonošených dětí
Matoušová, Milada ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku předčasného porodu a vlivu narození nedonošeného dítěte na psychický stav jeho rodičů. Zejména matky nedonošených novorozenců zpravidla prožívají předčasný porod velmi negativně, ale jedná se o složitou životní situaci, která klade zvýšené nároky na oba rodiče, resp. celou rodinu. Stupeň nezralosti a zdravotní stav nedonošeného dítěte zásadním způsobem ovlivňují a narušují kontakt a ranou interakci rodič-dítě, což má vliv na celý vývoj jejich vzájemného vztahu. S následky nedonošenosti se mohou rodiče i dítě vyrovnávat dlouhou dobu, protože nezralost dítěte při narození s sebou nese riziko zdravotních problémů po celý jeho život Lékařská péče o nedonošené novorozence je v České republice na vysoké úrovni a statistické ukazatele péče o tyto děti se drží v celosvětové špičce. V rámci komplexního přístupu k tělesnému a duševnímu zdraví jedince by bylo žádoucí doplnit vynikající lékařskou péči o předčasně narozené děti o psychologickou podporu a pomoc věnovanou jejich rodičům, a později, v případě potřeby, celé rodině. Klíčová slova: rizikové těhotenství, předčasný porod, prenatální vývoj, hranice viability, nedonošený novorozenec, raná interakce, kojení, péče o dítě