Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi
HONZÍKOVÁ, Eva
Téma diplomové práce {\clq}qSpecifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky. Diplomová práce se snaží zmapovat komplexní obraz specializované linky důvěry pro obchodované osoby a zjistit jaké má linka specifika v porovnání s linkou pro běžnou populaci. Obchod s lidmi je trestný čin, při němž dochází k hrubému porušování lidských práv. Rozšíření v Evropě posledních let se dává často do souvislosti se specifickou migrační situací, proto se jedná o aktuální téma. Vzhledem k tomu, že je obchod s lidmi rozsáhlý po celé ČR, obětem je zamezen volný pohyb a jsou vytrženy ze známého prostředí, je důležitý kontakt s neomezenou dostupností. Z tohoto důvodu bývá prvotní kontakt s oběťmi obchodu často formou telefonní krizová intervence, která by měla být velice profesionální. Teorie práce se zabývá telefonní krizovou intervencí, obchodem s lidmi, pracovníky a klienty. Je vysvětleno zasazení TKI do kontextu a objasnění forem a druhů služby. Blíže je popsáno internetové poradenství. Jsou vyjasněny postupy práce na běžné lince důvěry a popsány základní principy služby. Dalším okruhem byly pracovníci na lince důvěry, jejich výcvik, týmová spolupráce a supervize. Obchod s lidmi tvořil následující kapitolu a rozkrýval problematiku legislativy, mechanizmu obchodu s lidmi, formy, trasy, příčiny a následky. Posledním okruhem byla klientela, která objasňovala použití termínu obchodovaná osoba a oběť obchodu s lidmi, a popisovala rizikové klienty na linkách důvěry. Cíle práce byly zjištění specifiky telefonní krizové intervence v problematice obchodu s lidmi. Porovnat předpoklady pracovníka pro specializovanou telefonní krizovou intervenci s běžnou telefonní krizovou intervencí, fungující pro celou populaci. Zmapovat postupy práce v rámci telefonní krizové intervence. Zmapovat postupy práce v rámci internetového poradenství. Autorka se domnívá, že cíle práce byly splněny. Vzhledem k uvedeným cílům práce byl využit kvalitativní výzkum. Data získala autorka metodou dotazování. Jako technika sběru byl vybrán polostrukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Rozhovor trval přibližně hodinu a tvořil dva okruhy. Výzkumný soubor obsahoval dvě skupiny respondentů - pracovníků, poskytujících službu telefonní krizové intervence. Jednou skupinou bylo 10 pracovníků, které pracují na specializované lince, zaměřené na obchod s lidmi. Druhou skupinu představovalo 10 pracovníků, poskytující telefonní krizovou intervenci široké populaci. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující tři hypotézy. Potřebnost základního kurzu telefonní krizové intervence je shodná pro pracovníky běžné i specifické linky. Pracovník specializované linky se liší od pracovníka běžné linky především v důrazu na servis právních informací. Služebně mladší konzultantky linky pro obchodované osoby nevnímají její specifika. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující specializované linky pro oběti obchodu s lidmi.
LINKA DŮVĚRY - SLUŽBA SOCIÁLNÍ PREVENCE Z POHLEDU DOBROVOLNÉHO PRACOVNÍKA
HONZÍKOVÁ, Eva
Abstrakt Téma bakalářské práce {\clqq}Linka důvěry-služba sociální prevence z pohledu dobrovolného pracovníka`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky, která je sama dobrovolníkem na lince důvěry. Smyslem linky důvěry je podpora klienta v krizi, která je v dnešní hektické době velice zanedbávána. Proto se jedná o velice aktuální téma. Linka není schopna plně fungovat bez pomoci dobrovolníků, tato činnost je však velice specifická, klade na dobrovolníky značné nároky a odpovědnost. Práce se zaměřuje na telefonní krizovou intervenci, výhody, nevýhody, fáze a techniky hovoru. Nedílnou součást práce tvoří dobrovolníci, kterým je věnována celá polovina práce. Je v něm popisováno především smysl dobrovolnictví, motivace, okolnosti rozhodnutí, vztah s pracovníky, výcvik dobrovolníků a odměna za práci. Okrajově je v práci zmíněna povinnost absolvovat supervize. Je důležité zjistit, jak dobrovolníci linku vnímají. Cíle práce jsou zmapovat okolnosti zapojení dobrovolníků do činností na lince důvěry. Upřesnit, co od dobrovolné činnosti očekávají a co jim přináší. Zjistit jak dobrovolnictví ovlivňuje jejich soukromý život a je samé. Zmapovat používané techniky, a čím se dobrovolníci řídí při pomoci klientovi. Objasnit čeho se dobrovolníci na lince důvěry obávají. Pro tuto práci byl vybrán kvalitativní výzkum. Jako technika sběru dat byl použit polostandardizovaný rozhovor. Pro zapisování byl použit záznamový arch. Rozhovor tvořilo 6 stanovených okruhů. Okruhy se zabývaly identifikačními údaji, dobrovolnictvím, okolnostmi stát se dobrovolníkem, využití odborných znalostí, pravidly linky důvěry a podporou okolí. Výzkumný soubor tvořil 10 dobrovolníků z linky důvěry v Písku, kterou poskytuje pedagogicko-psychologická poradna Arkáda. Výzkum byl prováděn na půdě Arkády nebo v domácím prostředí dobrovolníků. Probíhal v rozmezí dva a půl měsíce, od začátku února do poloviny dubna. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující hypotézy: Dobrovolníci na lince důvěry preferují skupinovou supervizi před individuální, Začátečníci upřednostňují při hovorech techniky naučené v kurzu telefonní krizové intervence, problém se vztahy s pracovníky organizace mají služebně mladší dobrovolníci. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující linky důvěry. Sloužila by k většímu pochopení dobrovolníků. Dala by se využít v předmětu Dobrovolnictví, eventuelně v předmětu Teorie a metody sociální práce.

Viz též: podobná jména autorů
1 HONZÍKOVÁ, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.