Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Využití eye-trackingu k analýze strategií volených žáky při řešení problémových úloh z chemie
Tóthová, Martina
V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na sledování strategií využívaných žáky při řešení problémových úloh, který navazuje na předchozí studie prováděné metodou think-aloud. Vzhledem k limitům této metody je ke zjišťování strategií použita oční kamera, jejíž záznam je využit nejen při analýze postupu žáků, ale také jako prostředek vedoucí k odstranění jednoho z limitů RTA - nepřesnosti z důvodu zapomínání. Strategie byly zjišťovány u žáků prvního ročníku ekonomického lycea při řešení indikátorových úloh vybraných z Metodických komentářů a úloh ke Standardům základního vzdělávání - chemie. Výzkumný vzorek byl vybírán na základě pretestu sestaveného z těchto úloh. Dle výsledků byli žáci rozděleni do čtyř kategorií, z každé z nich byli vybráni dva žáci. Tito žáci následně řešili druhou sadu úloh. Na základě údajů z eye-trackingu a think-aloud byly u těchto žáků kromě aplikovaných strategií mapovány správné postupy a eliminovány falešně pozitivní výsledky. Výzkum ukazuje, že žáci používali nejvíce podporujících strategií, převážně práci s tabulkou. Tyto strategie ve většině případů však nevedly k řešení, a to z důvodu problémů, se kterými se žáci potýkali. Následně se žáci uchylovali k limitujícím strategiím, které ovlivňovaly jejich odpovědi.
Využití eye-trackingu k analýze strategií volených žáky při řešení problémových úloh z chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na sledování strategií využívaných žáky při řešení problémových úloh, který navazuje na předchozí studie prováděné metodou think-aloud. Vzhledem k limitům této metody je ke zjišťování strategií použita oční kamera, jejíž záznam je využit nejen při analýze postupu žáků, ale také jako prostředek vedoucí k odstranění jednoho z limitů RTA - nepřesnosti z důvodu zapomínání. Strategie byly zjišťovány u žáků prvního ročníku ekonomického lycea při řešení indikátorových úloh vybraných z Metodických komentářů a úloh ke Standardům základního vzdělávání - chemie. Výzkumný vzorek byl vybírán na základě pretestu sestaveného z těchto úloh. Dle výsledků byli žáci rozděleni do čtyř kategorií, z každé z nich byli vybráni dva žáci. Tito žáci následně řešili druhou sadu úloh. Na základě údajů z eye-trackingu a think-aloud byly u těchto žáků kromě aplikovaných strategií mapovány správné postupy a eliminovány falešně pozitivní výsledky. Výzkum ukazuje, že žáci používali nejvíce podporujících strategií, převážně práci s tabulkou. Tyto strategie ve většině případů však nevedly k řešení, a to z důvodu problémů, se kterými se žáci potýkali. Následně se žáci uchylovali k limitujícím strategiím, které ovlivňovaly jejich odpovědi.
Interpretace grafu zaznamenaného siloměrnou plošinou žáky středních škol sledovaná oční kamerou
Vondráčková, Terézia ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna.
Vědomá a podvědomá reakce zákazníka na marketingové sdělení
Kovářová, Veronika ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou percepce zákazníka z hlediska vědomé a podvědomé reakce. Cílem je zjistit, jak na spotřebitele působí vizuální marketingová komunikace, v podobě product placement objevujícího se ve filmu, v komparaci mezi vědomou a nevědomou odezvou. Respektive zda zákazník reaguje na nějaké nevědomé stimuly a jestli si je této skutečnosti vědom. V teoretické části je přiblížen poměrně nový marketingový směr Neuromarketing, jeho techniky, přínosy a omezení. Součástí je také literární rešerše nastiňující stimulování zákazníka, konkrétně jeho podvědomí, za účelem marketingového úspěchu, doplněná o etické postoje odborníků. V další části je popsána analýza technikou eye-tracking, doplněná o interview. Výsledky v podobě heat map jsou doplněny o poznatky získané osobním rozhovorem a interpretované na základně teoretických poznatků.
Analýza internetového obchodu prezentujícího se přes sociální sítě
Pichová, Michaela ; Přibil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou nákupního procesu v internetovém obchodě prezentujícím se zejména skrze sociální sítě (Facebook a Instagram). Internet, a především sociální sítě jsou v dnešní době velmi populární, podobně je tomu s nakupováním přes internet. Cílem práce je otestovat jednoduchost a přehlednost nákupního procesu a zhodnotit profil na sociální síti Facebook. V teoretické části jsou kapitoly popisující internet obecně, možnosti podnikání na internetu a sociální sítě. Hodnocení profilu na sociální síti je realizováno prostřednictvím webové aplikace LikeAlyzer. Dále je součástí práce představení nástroje eye-tracking, který je poté použit k provedení praktické části práce. Výsledky jsou zobrazeny ve formě heatmap (jeden ze způsobů zobrazení výsledků), které jsou doplněny poznatky získanými z krátkých dotazníků.
Analýza vybraného e-shopu z hlediska User Experience a User Interface
Trachtová, Monika ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je volba varianty více uživatelsky přívětivějšího eshopu. Tohoto zjištění je docíleno pomocí několika metod testování. Jelikož se jedná o téma uživatelského prožitku a uživatelského rozhraní, pojmy této tématiky jsou v práci více přiblíženy pro lepší pochopení následného testování. Dalším přiblíženým tématem jsou i metody testování, využité pro zajištění cíle práce. Klíčovou částí diplomové práce je část praktická, která se zabývá již zmíněným testováním dvou variant e-shopů. E-shopy jsou testovány pomocí metod pětisekundového testu, eyetrackingového měření, které se stává pro práci nejdůležitějším testováním, ústním dotazníkem a doplňujícími emočními kartami. Pomocí eye-trackingového měření jsou získány zrakové mapy, které vykreslují zrakové pole každého respondenta. Veškeré výsledky jsou zpracovány, analyzovány a následně interpretovány do konečného výsledku.
Dopady zavedení web scale discovery systémů v akademických knihovnách
Čejka, Marek ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Krčál, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o moderním konceptu vyhledávání a vyhledávačů určených pro knihovny a další odborné instituce. Koncept jménem "web scale discovery" zahrnuje vyhledávací systémy, jejichž hlavní vlastností je důraz na jednoduchost a uživatelskou přívětivost pro koncové uživatele při zachování všech funkčních vlastností tradičních odborných databází. Uživatelé v nich v rámci jednoho uživatelského rozhraní vyhledávají ve velké šíři zpravidla odborných mezinárodních databází a zároveň lokálních zdrojích instituce, které jsou sdruženy v rámci velkého centrálního indexu. V teoretické části jsou představeny definice web scale discovery, jež nový způsob vyhledávání konceptuálně ukotvují v rámci oboru informační vědy a knihovnictví. Je prezentováno grafické schéma základního fungování web scale discovery systému. Dále jsou představeny požadavky na moderní discovery systém, přehled o rozšíření v České republice a krátká charakteristika komerčních discovery systémů dostupných na trhu. Teoretickou část práce uzavírá přehled vybraných výzkumů discovery systémů provedených v zahraničí, zkoumajících spokojenost uživatelů s tímto řešením, dopad na využívání elektronických i tištěných zdrojů v knihovnách a testování použitelnosti. Praktickou část práce tvoří vlastí výzkum - testování použitelnosti...
Využití eye-trackingové analýzy při hodnocení uživatelského rozhraní webových stránek
Abassi, Milad
Práce se zabývá využitím eye-trackingové analýzy při hodnocení uživatelského rozhraní webových stránek v kontextu uživatelského požitku (user experience). Uživatelské rozhraní je testováno v rovinách vizuálního designu, informační archi-tektury a interakčního designu. Vlastní práce využívá metody eye-trackingové analýzy a hloubkových rozhovorů. Na základě výsledků práce je stanoveno něko-lik doporučení pro správce webových stránek, které byly testovány.
Role obalu a etikety vína v nákupním chování spotřebitele
Glóziková, Eliška
Role obalu a etikety vína v nákupním chování spotřebitele. Brno, 2015. 99 s. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce Ing. Martin Souček, Ph.D. Práce se zabývá chováním spotřebitele a nákupním rozhodovacím procesem na trhu s vínem s důrazem na vliv obalu a etikety vína. V praktické části práce jsou využity kvalitativní výzkumné metody. Dvě hlavní metody jsou eye-trackingový výzkum a hloubkové rozhovory. Z výsledků práce je sestaven model chování spo-třebitele. Součástí práce jsou také doporučení, použitelná při vytváření etikety vína.
Chování spotřebitele na trhu s regionálními a bio potravinami
Fiala, Jan
Chování spotřebitele na trhu s regionálními a bio potravinami. Mendelova Univerzita v Brně, 2016. Práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s bio a regionálními potraviny s důrazem na jejich originální značení. Praktická část je realizována pomocí kvalitativních výzkumných metod eye-trackingu a hloubkových rozhovorů. Z výsledků práce plyne popis nákupního chování na trhu s bio a regionálními potravinami s ohledem na originální značení. Práce také poskytuje doporučení do praxe v oblasti značení nekonvenčních potravin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.