Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Spolupráce studentů ZSF se členy Revma Ligy jako oboustranný přínos.
SVATOŠOVÁ, Iveta
Teoretická část bakalářské práce je členěná na pět kapitol: Revma liga, Nejčastější revmatická onemocnění u členů RL, Vyšetřovací metody v revmatologii, Komplexní léčba RA a Vzdělávání v rámci spolupráce. Byly stanoveny 3 cíle. Cíl 1: Zmapovat spolupráci studentů ZSF v rámci výuky se členy RL. Cíl 2: Zmapovat přínos spolupráce v rámci výuky pro studenty ZSF a členy RL. Cíl 3: Poukázat na další možnosti spolupráce studentů ZSF a členů RL. V práci bylo provedeno kvalitativní šetření a stanoveny 4 výzkumné otázky: 1. Jakým způsobem spolupracují studenti ZSF se členy RL v rámci výuky? 2. Jaký přínos má pro studenta ZSF spolupráce při výuce se členy RL? 3. Jak vnímají členové RL podíl na spolupráci při výuce? 4.Jaké jsou další možnosti spolupráce členů RL a studentů ZSF? Výzkumné šetření bylo realizováno metodou dotazování, technikou nestandardizovaného rozhovoru. Rozhovory byly provedeny u studentů ZSF JU a u vybraných členů Revma Ligy v Českých Budějovicích. Na základě analýzy odpovědí získaných od studentů a členů Revma Ligy byly stanoveny 4 odpovědi na výzkumné otázky. Odpověď 1: Spolupráce studentů se členy RL při výuce spočívá v účasti členů RL na hodinách, vyšetření nemocných kloubů studenty, v diskusi o zdravotních problémech, kompenzačních pomůckách, nálezech pacientů souvisejících s jejich onemocněním. Odpověď 2: Pro studenta ZSF má spolupráce se členem RL přínos v obohacení, předání zkušeností, ověření svých dosavadních znalostí o pohybovém systému v praxi, získání zpětné vazby a uvědomění si potřeb nemocného. Odpověď 3: Členové RL vnímají podíl na spolupráci při výuce jako získávání nových informací a psychickou podporu. Odpověď 4: Jako další možnost spolupráce studentů a členů Revma Ligy se nabízí spolupráce při výuce v bakalářských oborech, ale i spolupráce se studenty jiných oborů, intenzivnější osobní setkávání a exkurze. Výsledek šetření ukázal, že by bylo vhodné pořádání tzv. Revma dnů pro revmatiky, zdravotníky i laickou veřejnost a otevření edukačního centra pro revmatiky pod záštitou ZSF JU.






Přednemocnicční neodkladná péče u klienta s inspirační dušností
KRATOCHVÍL, Ivo
ABSTRAKT Tato bakalářská práce je zaměřena na poskytování neodkladné péče u klientů s inspirační dušností. Zahrnuje vymezení pojmu inspirační dušnosti, popis jednotlivých stavů inspirační dušnosti, diferenciálně diagnostické a terapeutické postupy. Jsou zde uvedeny nejnovější poznatky z odborné literatury týkající se dané problematiky. V teoretické části práce jsou zmíněna jednotlivá onemocnění spojená se stavy inspirační dušnosti. Teoretická část dále obsahuje terapeutické prostředky a postupy, které lze použít k život zachraňujícím úkonům, v rámci přednemocniční péče u klientů s inspirační dušností. V této práci bylo záměrem poukázat na rozdíly mezi dětskými a dospělými klienty a zároveň na rozdíly v péči o děti a dospělé. Praktická část práce vyjadřuje míru orientace zdravotnických záchranářů v teorii tématu přednemocniční neodkladné péče u inspirační dušnosti a jejich teoretické znalosti a dovednosti k léčbě těchto stavů. Jsou to totiž právě oni, kdo rozhodují o životě a smrti, což je zejména u dětských pacientů, ale i v případě dospělých velmi vážná skutečnost. Výzkum byl proveden formou kvantitativního výzkumu technikou dotazníku. Cílem bylo zmapovat znalost diferenciálně diagnostických postupů a následné adekvátní terapie u pracovníků Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina. K dosažení cíle byly vytyčeny dvě hypotézy. První hypotéza zněla tak, že zdravotničtí záchranáři znají postupy a léčbu v neodkladné péči o klienta s inspirační dušností v dětském věku. Druhá hypotéza zněla, že zdravotničtí záchranáři nemají dostatek možností k nácviku zajištění dýchacích cest u dětí. Dotazníkovým šetřením se obě hypotézy potvrdily. Práce by měla posloužit ke zlepšení teoretické připravenosti záchranářů na poskytování neodkladné péče u klientů s inspirační dušností a může být využita, jako studijní materiál pro dané téma.



Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče