Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audit vzdělávacího systému České republiky a jeho kritická analýza
Machková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce se zabývá kritickou analýzou auditu vzdělávacího systému České republiky, který v roce 2014 vydala nezisková společnost EDUin. Teoretická část popisuje základní charak- teristiky vzdělávacího systému v kontextu fenoménu české vzdělanosti. Cílem práce je pro- vést analýzu východisek a zdrojů, které byly použity k vypracování auditu vzdělávacího systému a provést komparaci se strategickými a jinými relevantními dokumenty. Cíle bude dosaženo na základě výsledků šetření, kdy se potvrdí, nebo vyvrátí relevantnost auditu pre- zentovaného společností EDUin. Výzkumnými metodami a technikami je interview s autory auditu a analýza dokumentů. Interview s autory auditu přináší odpovědi na otázky výzkum- ného šetření: Co je audit vzdělávacího systému a proč společnost EDUin audit vydala? Au- toři charakterizují motivační impulzy, jež je přiměly k vydání auditu a objasňují hlavní cíle auditu. Druhá část výzkumného šetření je provedena na základě analýzy dokumentů. V zá- věru jsem zhodnotila výsledky výzkumného šetření a v návaznosti na studijní obor ma- nagement vzdělávání jsem audit vzdělávacího systému vydaný společností EDUin shledala přínosným nejen pro studijní obor, ale také pro další oblasti a instituce zabývající se vzdělá- váním. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělanost, vzdělávací politika, aktéři vzdělávací...
Obraz Lucemburků v Českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století
Šťastný, Antonín ; Doležalová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat obraz Lucemburků v českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století. Práce vychází z předpokladu, že výuka dějepisu ve školách (základních a středních) se výrazně podílí na utváření identity mladého člověka. Diplomová práce popisuje vývoj tohoto obrazu a způsob, jakým se do vzdělávacích publikací promítaly aktuální dobové nálady a jejich proměny v kontextu historického vývoje. Dynamický vývoj obrazu českých dějin 14. a 15. století v učebnicích je ústředním námětem práce. Zaměřena bude především na historické postavy českých lucemburských králů: Jana Lucemburského, Karla IV., Václav IV. a Zikmunda Lucemburského.
Dějiny teologické fakulty v Praze: Od založení do roku 1419
Šenk, Martin ; Kubín, Petr (vedoucí práce) ; Doležalová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dějinami teologické fakulty v Praze od jejího založení v roce 1347 až do vypuknutí husitské revoluce. Práce se tedy nejprve věnuje předpokladům založení obecného učení v Praze a zakladatelskému činu papeže Klimenta VI. a císaře Karla IV. Následně jsou popsány počátky výuky na teologické fakultě a její institucionální vývoj do roku 1419. Pozornost je při tom věnována zejména otázce papežského založení fakulty, organizaci studia, roli pražského arcibiskupa jakožto kancléře univerzity. Opomenuty nejsou ani vnitřní těžkosti fakulty a zasazení teologické fakulty do kontextu dějin Univerzity Karlovy. Metodologicky práce vychází z komparace odborné literatury a analýzy dobových pramenů.
Efficiency and private financing in public higher education sector of the Czech Republic
Fidler, Vojtěch ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Víšek, Jan Ámos (oponent)
Veřejné vysoké školství je v České republice financováno z veřejných daní. Kvůli permanentnímu nedostatku finančních zdrojů v sektoru by měly být vyhledávány alternativní způsoby financování, mezi nimiž bývá považováno soukromého financování za nejlepší alternativu. Nicméně je důležité, aby tyto dodatečné zdroje byly spravovány efektivně. Proto práce studuje vedle soukromého financování i efektivitu sektoru neboť tyto dvě oblasti jsou provázané. Výsledky modelu soukromého financování indikují, že realizace tohoto kroku je dostupná a má relativně malý dopad na soukromou míru návratnosti. Za použití metody DEA analýza efektivnosti odhaluje, že ačkoliv české vysoké školy vyučují efektivně, postrádají efektivitu v oblasti výzkumu. To naznačuje, že současné nastavení financování by mělo být vzhledem k výsledkům upraveno. Vyšší vzdělávání je také studováno z teoretického pohledu a diskutována jsou taková témata jako kvalita, masové vzdělávání či nedávný návrh reformy.
Obraz Lucemburků v Českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století
Šťastný, Antonín ; Doležalová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat obraz Lucemburků v českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století. Práce vychází z předpokladu, že výuka dějepisu ve školách (základních a středních) se výrazně podílí na utváření identity mladého člověka. Diplomová práce popisuje vývoj tohoto obrazu a způsob, jakým se do vzdělávacích publikací promítaly aktuální dobové nálady a jejich proměny v kontextu historického vývoje. Dynamický vývoj obrazu českých dějin 14. a 15. století v učebnicích je ústředním námětem práce. Zaměřena bude především na historické postavy českých lucemburských králů: Jana Lucemburského, Karla IV., Václav IV. a Zikmunda Lucemburského.
Audit vzdělávacího systému České republiky a jeho kritická analýza
Machková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce se zabývá kritickou analýzou auditu vzdělávacího systému České republiky, který v roce 2014 vydala nezisková společnost EDUin. Teoretická část popisuje základní charak- teristiky vzdělávacího systému v kontextu fenoménu české vzdělanosti. Cílem práce je pro- vést analýzu východisek a zdrojů, které byly použity k vypracování auditu vzdělávacího systému a provést komparaci se strategickými a jinými relevantními dokumenty. Cíle bude dosaženo na základě výsledků šetření, kdy se potvrdí, nebo vyvrátí relevantnost auditu pre- zentovaného společností EDUin. Výzkumnými metodami a technikami je interview s autory auditu a analýza dokumentů. Interview s autory auditu přináší odpovědi na otázky výzkum- ného šetření: Co je audit vzdělávacího systému a proč společnost EDUin audit vydala? Au- toři charakterizují motivační impulzy, jež je přiměly k vydání auditu a objasňují hlavní cíle auditu. Druhá část výzkumného šetření je provedena na základě analýzy dokumentů. V zá- věru jsem zhodnotila výsledky výzkumného šetření a v návaznosti na studijní obor ma- nagement vzdělávání jsem audit vzdělávacího systému vydaný společností EDUin shledala přínosným nejen pro studijní obor, ale také pro další oblasti a instituce zabývající se vzdělá- váním. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělanost, vzdělávací politika, aktéři vzdělávací...
Dějiny ve vlastní režii. Univerzita Karlova jako tvůrce vlastní paměti
Horký, Adam ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Šima, Karel (oponent)
Práce se zabývá otázkou konstrukce specificky "národního" vyprávění dějin Karlovy univerzity v "krátkém" dvacátém století (1918-1998). Pracuje s předpokladem, že populární reprezentace minulosti univerzity jsou silně poznamenány českým nacionálním narativem s kořeny v první polovině devatenáctého století. Ve snaze zrekonstruovat podoby tohoto příběhu práce zkoumá nejen rozličné reprezentace minulosti univerzity - psané, verbální i vizuální, nýbrž také proměny, které podoba příběhu prodělávala během dvacátého století, v němž se na území českého státu vystřídalo několik radikálně odlišných politických režimů a společenských zřízení. Na základě zkoumání narativních příběhových zkratek a stereotypů na straně jedné a vývoje konkrétních dějepisců a jejich vlivu na podobu vyprávění na straně druhé se práce pokouší odhalit základní sjednocující rysy příběhů dějin univerzity v předmětném období.
Vzdělanost a kultura v období vlády Karla IV.
Soušková, Petra ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Resumé Vzdělanost a kultura v období vlády Karla IV. Petra Soušková Cílem práce bylo podat vyvážený výklad českých dějin v době vlády Karla IV., tj. od roku 1334 do roku 1378, konkrétně o sférách kulturních a vzdělanostních a jejich hlavních rysů určujících nemálo vývoj českých zemích sledovaného období. K tomuto účelu jsem využila politický, hospodářský, sociální a duchovní vývoj dané epochy podávající širší obraz o společnosti. Práce je rozdělena do pěti částí. V těchto částech upřesňuji známé interpretace dané problematiky a shrnuji výsledky publikovaných studií. V první části práce uvádím celostní obraz vlády Karla IV. Ve druhé části se seznamuji s hlavními rysy osobnosti Karla IV. s důrazem na hlubokou zbožnost v sepětí s obecně evropským i českým sociálním vývojem, formování středověkými institucemi a událostmi z jeho mládí, z cest po Francii a Itálii. Třetí část všeobecně charakterizuje kulturu a vzdělanost sledovaného údobí. Je těžištěm a hlavním výsledkem mé práce s přihlédnutím na přemyslovské dědictví, díky kterému došlo v Čechách k podstatným změnám celé společnosti. Zpracovala jsem vzdělanost, literární tvorbu stejně jako všechny druhy výtvarného umění v souvislosti s panovníkovými fundacemi a stavbami, sběratelskou činností stejně jako donacemi církevním institucím. Všímám si také...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.