|
Analýza brzdových systémů motorových vozidel
Janák, Josef
Bakalářská práce se zabývá problematikou brzdových systémů motorových vozidel a systémů s nimi spojených. Z úvodu se zabývá rozdělením brzdových systémů a soustav podle různých kritérií. Dále pokračuje složením a hlavními částmi hydraulických brzd až k hlavnímu obsahu této práce, a to konstrukce a funkce bubnových a kotoučových brz-dových soustav. Poté následuje menší popis elektrohydraulického brzdového systému a na závěr se práce zabývá protiblokovacími a stabilizačními systémy spojenými s brzdovou soustavou automobilu a délkou brzdné dráhy.
|
|
Vývoj aktivních a pasivních bezpečnostních prvků osobních automobilů
Kubín, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou aktivní a pasivní bezpečnosti osobních automobilů. V úvodní části se věnuji historickému vývoji bezpečnosti motorových vozidel a základnímu rozdělení bezpečnostních prvků. V druhé části uvádím nároky na plnění homologačních předpisů v oblasti bezpečnosti vozidel. V další části se bakalářská práce soustředí na současné prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. V poslední části mé práce přibližuji trendy v oblasti pasivní bezpečnosti osobních automobilů.
|
|
Protiblokovací systémy brzdové soustavy a systémy jízdní stability vozidel
Fischer, Michael
Diplomová práce se zabývá protiblokovacím systémem brzdové soustavy a systémy jízdní stability vozidel. Teoretická část práce popisuje teorii sil působících na vozidlo. Důraz je kladen zejména na proces brzdění. Dále se zaměřuje na konstrukci brzdové soustavy s protiblokovacím systémem, regulaci prokluzu kol a konstrukci elektronického stabilizačního programu. U jednotlivých systémů je uveden popis jejich funkce. Praktická část práce se věnuje měření vozidla Volkswagen Golf IV, které proběhlo na válcovém dynamometru. Měření se zabývalo procesem brzdění při aktivním i neaktivním ABS. Výsledky měření obsahují popis průběhu brzdné síly, brzdného zpomalení a rychlosti. V závěru praktické části je porovnání průběhu brzdění při aktivním ABS s rozdílným tlakem pneumatik.
|
|
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
|
| |
|
Distribuovaný řídicí systém s dynamicky modifikovatelnými uzly
Křek, Radim ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením dynamicky modifikovatelného uzlu, který poté může spolupracovat s dalšími uzly a dohromady tak vytvořit distribuovaný řídicí systém. Jednotlivé uzly pak spolu komunikují pomocí protokolu MQTT. Pro vytvoření byly po hardwarové stránce použity desky ESP8266 a ESP32. Operační systém je vytvořen v jazyce MicroPython a podporuje nahrávání uživatelských aplikací, které jsou napsány v tomtéž jazyku. Dále je popsáno vytvoření monitorování na platformě Raspberry Pi, které kontroluje chování sítě uzlů. Celý systém tak lze využít například pro řízení inteligentních domů.
|
|
Snímače pro asistenční systémy řidiče
Ptáček, Martin ; Čala, Martin (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou používaných systémů pro stabilizaci jízdy vozidel, zejména protiblokovacím systémem ABS, protiprokluzovým systémem ASR a systémem stabilizace v zatáčkách ESP. Hlavní důraz je kladen na senzory potřebné pro implementaci těchto systémů a jejich požadované parametry. Zjištěné poznatky jsou aplikovány při implementaci stabilizačního systému na model vozidla v měřítku 1:10. Analýzou funkce a testováním stabilizačních systémů na modelu vozidla je ověřen vliv kvality senzorických dat na kvalitu výsledné stabilizace.
|
|
Návrh modulu inteligentní sítě pro 2D sběr radiačních dat
Lelek, Martin ; Polášková, Lenka (oponent) ; Wilfert, Otakar (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu a realizaci nezávislého modulu pro měření intenzity a absorbované radiační dávky, pocházející z vysokonapěťových zdrojů rentgenového záření používaných v průmyslu. Práce se v první části zaměřuje na způsoby a řešení radiační ochrany a principy měření absorbované dávky a intenzity, také na možnosti odesílání měřených dat v rámci senzorické sítě. V následující části práce je řešeno schéma modulu, testování dílčích bloků a návrh plošného spoje. Je proveden návrh detekčních obvodů s využitím GM trubice, bloků pro optickou a akustickou indikaci, obvody napájení a řízení celého zařízení. Dále je navržena montážní krabička modulu, která je vyrobena technologií 3D tisku. Následuje oživení celého modulu a napsání testovacího firmwaru, jež zahrnuje i ověření komunikace skrz standard WiFi.
|
| |
|
ESP - Developing a Course for Aviation English
Košková, Magdaléna ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem kurzu v rámci ESP (English for specific purposes) pro leteckou angličtinu. V teoretické části je představena metodologie vývoje kurzu, nároky na učitele a další specifika vázající se na ESP; praktická část obsahuje náplň kurzu a jeho zhodnocení na základě poskytnuté zpětné vazby ze strany učitele a studentů. V závěru jsou projednány výsledky a nabídnuta možná řešení.
|