Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Revitalizace víceúčelového objektu obce
Federla, Jakub ; Nováková, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracování projektové dokumentace určených částí, pro stavební povolení. Tématem diplomové práce je revitalizace starého zemědělského objektu obce s téměř nulovou spotřebou energie. Budova v minulosti sloužila k chovu prasat. Práce je rozdělena do tří částí. První část řeší projekt z hlediska pozemního stavitelství. Druhá část je návrh technického zabezpečení budovy TZB a třetí část posuzuje vliv rozdílných provozů na spotřebu energie v budově. Výsledky jsou následně hodnoceny na ekonomické a ekologické úspory. Budova po revitalizaci bude sloužit třem různým účelům: víceúčelový sál, hospoda a klubovna. Rozdělené prostory budovy budou na sobě navzájem nezávislé. Víceúčelový sál se bude využívat na konference, akce obce nebo soukromé oslavy. V hospodě se budou podávat jen nápoje a malá jídla – studená kuchyně. Klubovna bude sloužit k setkávání mládeže, klubu důchodců nebo k nenáročnému cvičení. Budova víceúčelového objektu obce Rozkoš je jednopodlažní, nepodsklepená. Nosné konstrukce stěn, sloupů a stropu jsou zhotoveny z cihly plné pálené. Celý objekt se vyznačuje hlavně svým klenbovitým charakterem. Střecha se skládá z dřevěných příhradových nosníků. V areálu pozemku se nachází terasa, parkoviště a park se zelení. Projekt je zpracován v BIM softwaru Revit.
Budova občanské vybavenosti
Brázdová, Kateřina ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Berková, Petra (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace novostavby polyfunkčního domu v Prostějově. Práce se skládá ze tří částí: architektonicko-stavební části, inženýrských sítí a teoretické nebo experimentální části volitelné. Objekt má dvě nadzemní podlaží. V prvním patře jsou sklady, technická místnost, sociální zařízení a restaurace s kuchyní a sklady. Druhé patro je kancelářské patro pro jednu společnost, které zahrnuje kanceláře ředitele a sekretářky, open office, společenská místnost, kopírovací místnost, zasedací místnost a sociální zařízení. Stavba je založena na železobetonových základech. Vodorovné nosné i nenosné konstrukce jsou navrženy z keramických tvárnic. Objekt je zateplen ETICS. Svislé nosné konstrukce jsou navrženy z desek Spiroll. Schodiště je navrženo z železobetonových desek. Objekt má vegetační plochou střechu. Na pozemku jsou parkovací místa. V objektu je vzduchotechnika a chlazení a vytápění je řešeno tepelnými čerpadly země-voda. Část potřeby elektřiny pokrývá fotovoltaika na střeše. Ohřev vody zajišťují především solární kolektory nebo v případě potřeby tepelná čerpadla. Ve třetí části práce nahrazuji ve svém projektu často používané materiály ekologickými a porovnávám je z hlediska tepelné techniky, akustiky a ceny. Používala jsem software DEKSOFT a Hluk+. Projekt byl vyvinut v softwaru Autocad a Revit. Všechny konstrukce splňují platné normy a předpisy.
Unconventional Cooling Systems for Formula Students
Ondrejka, Filip ; Bartuli, Erik (oponent) ; Kůdelová, Tereza (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the design and manufacture of a heat exchanger with polymeric hollow fibers for a Formula Student vehicle. The work can be divided into three parts. The first part contains a review of heat transfer and heat exchangers, the second part deals with polymeric fiber heat exchangers design and manufacture of of polymeric hollow fibers heat exchanger with a heat exchanger for a Formula Student vehicle. The last part deals with the comparison of polymeric hollow fibers heat exchanger with the original aluminum heat exchanger and the evaluation of the measurement results.
Chladicí systém Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chladícím systémem Formule Student, analýzou současného systému chlazení, jeho konstrukčního řešení a návrhem na jeho zlepšení. Na základě rešerše chladících systému Formule Student a přízemního efektu byl implementován vodní výměník do zadního dvojitého difuzoru za účelem podpoření aerodynamiky a zlepšení důležitých parametrů pro dynamiku vozidla. Část výpočetní kapacity byla poskytnuta projektem „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) poskytnuta na základě projektu výzkumu, vývoje a inovací.
Chladící systém Formule Student
Šebela, Kamil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá chladícím systémem Formule Student. Práce je rozdělena do tří částí, první část se zabývá popisem stávajícího chladícího a mazacího systému. Druhá část práce se věnuje měřením jednotlivých komponent systému na měřícím stavu, v aerodynamickém tunelu a měření na vozidle. Poslední část práce se věnuje zhodnocení měření a návrhu konstrukčních úprav pro zlepšení parametrů chladícího systému.
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Horák, Aleš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
Energetické zásobování veletržního areálu
Foit, Vladimír ; Skála, Zdeněk (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Energetické zásobování veletržního areálu je rozdělena do čtyř okruhů. V prvních kapitolách je stručně uvedena teorie k jednotlivým zdrojům tepelné energie a chladu. V další části je zpracován současný stav energetického zásobování veletržního areálu. Třetí část pojednává o návrzích na možné úpravy energetického hospodářství jak pro celý areál, tak pro dílčí objekty. V poslední části jsou tyto úpravy shrnuty a reálné varianty zhodnoceny bližším ekonomickým rozborem.
Kondenzační parní turbína
Martynek, Filip ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh jedno-tělesové kondenzační parní turbíny se dvěma neregulovanými odběry. První část popisuje návrh bilančního schématu. Zahrnuje výpočty v bodech cyklu, návrh zařízení celého parního a kondenzátního cyklu. Pokračuje předběžným a detailním návrhem regulačního stupně. Stěžejní částí je termodynamický výpočet průtočného kanálu turbíny. Druhá projekční část popisuje návrh olejového a chladícího systému. Obsahuje postup návrhu olejového schématu včetně výpočtů, specifikací jednotlivých zařízení a návrhu potrubních tras. Diplomová práce je zakončena vypracovaným detailním olejovým schématem v příloze.
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.