Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,654 záznamů.  začátekpředchozí3645 - 3654  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Současná obchodní politika Evropské Unie
Dalecký, Jan ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Musiyenko, Svitlana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit a popsat současnou obchodní politiku (SOP) Evropské unie. Dále pak objasnit principy vývoje a fungování jednotlivých institucí, pravidel a směrnic, které se na společné obchodní politice podílejí. První kapitola se zabývá samotnou historií vývoje Evropského společenství a institucemi, které se podílejí na SOP. Druhá kapitola detailně popisuje vnitrounijní obchod a čtyři základní svobody, na kterých je postaven, tedy volný pohyb zboží, služeb, kapitálu a osob. Třetí kapitola se zabývá obchodními vztahy se třetími zeměmi a preferenčními dohodami s nimi uzavřenými. Poslední kapitola se krátce věnuje ČR a změnám, které přinesl vstup do EU a do SOP. V závěru jsou veškerá data shrnuta a popsány důsledky této současné obchodní politiky.

Aplikace metody QFD ve vybrané organizaci
Vondráková, Radka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh zlepšení procesu poskytování vybrané služby, konkrétně výdeje jídel v menze AV Gastro nacházející se v areálu Vysoké školy ekonomické v Praze Žižkovu, pro zákazníky pomocí aplikace metody Quality Function Deployment (zkráceně QFD), která převádí požadavky zákazníků na měřitelné ukazatele a umožní nastavit jejich zlepšené hodnoty. K získání požadavků zákazníků menzy byla využita technika dotazování s využitím dotazníků v písemné a elektronické formě. Jedním z kroků metody je technické hodnocení znaků kvality, u kterého se využila metoda mystery shopping. Grafickým výstupem metody je soustava matic tzv. dům kvality. Na základě výstupů metody QFD byla navržena různá opatření vč. nástinu nákladů s nimi spojenými.

Process analysis of utilizing ERP applications
Györfy, István ; Basl, Josef (vedoucí práce)
Žijeme v době, kdy informace jsou jedním z nejcennějších, možná vůbec nejcennějším zbožím na trhu. Společnosti, které chtějí přežít, být produktivní a úspěšné si dříve nebo později uvědomí důležitost informačních systémů. Nedávno ještě správně nastavený a stabilní informační systém byl konkurenční výhodou, dnes tomu už tak není. Konkurenční boj je tvrdý a manažeři si uvědomí, že specializovaný informační systém potřebují, aby mohli být úspěšní. Protože tyhle systémy pokrývají v podstatě celý obchod organizace, jsou nesmírně komplikované a komplexní a bez adekvátní podpory jsou téměř nepoužitelné. Hlavním tématem této práce je podpora ERP systémů a přehled služeb poskytovaných po úspěšné implementaci.

Analýza úrovně obsluhy zahraniční klientely na českém bankovním trhu
Maňourová, Kateřina ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Bulvasová Plášková, Patricia (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou úrovně obsluhy zahraniční klientely na českém bankovním trhu. Hlavním cílem je zhodnotit pomocí metody Mystery Shopping úroveň obsluhy zahraniční klientely na vybraných pobočkách a specializovaných centrech pěti největších tuzemských bank. Zhodnocení je prostřednictvím dotazníkového šetření rozšířeno o zjištění spokojenosti cizinců se stávajícími bankovními službami a jejich zájmu o specializovaná centra. Na základě provedeného výzkumu jsou bankám poskytnuta doporučení a potvrzeny či vyvráceny tři stanovené hypotézy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na obecnou specifikaci základních pojmů a legislativních předpisů, jimiž je zahraniční klientela na českém trhu zásadně ovlivněna, vývoj počtu cizinců na území České republiky, český bankovní trh včetně profilu vybraných tuzemských bank a definování marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje přípravu a realizaci výzkumu na pobočkách bank, dotazníkové šetření mezi cizinci, výsledky výzkumu a následná doporučení bankám.

Elektronický podpis a jeho využití v účetnictví
Guzý, Ladislav ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Singerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektronického podpisu a jeho využití v účetnictví a podnikatelské činnosti obecně. Práce je strukturována do dvou částí, z nichž první zahrnuje obecný rozbor pojmů a charakteristických znaků elektronického podpisu, certifikátů a certifikačních autorit a časových razítek, včetně analýzy silných a slabých stránek využívání těchto služeb. V závěru této teorie jsou nastíněny některé nejčastější možnosti využití elektronického podpisu v účetním systému firem. Na tuto část navazuje rozbor samotného praktického využívání elektronického podpisu v současné době, provedený průzkumem v rámci podnikatelské sféry prostřednictvím dotazníkového šetření a analýzou výsledků.

Marketingový přístup vybraných webových portálů s potravinářským zbožím na českém trhu
Grusserová, Adéla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce Analýza marketingového přístupu vybraných webových portálů s potravinami na českém trhu má za cíl prověřit a vyhodnotit kvalitu zákaznických služeb poskytovaných vybranými e-shopy s potravinami. Kvalita je posuzována a měřena za pomoci mystery metod výzkumu trhu. Po e-mailové komunikaci s jednotlivými zákaznickými centry byl proveden i samotný nákup zboží na těchto webových portálech. Na závěr práce hodnotí výsledky provedeného výzkumu, přináší rady k získání nových zákazníků a navrhuje možnosti odstranění případných nedostatků.

Inovační projekt pro rozvoj franchisingového systému
Tošnerová, Monika ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
V diplomové práci jsou využity získané teoretické poznatky z oblasti podnikání a inovace v oblasti služeb, včetně teoretických východisek implementace franchisingu. Sledovaným subjektem diplomové práce je franchisingový systém EXPRESKA s předmětem činnosti zaměřeným na fitness služby určený pro ženy a prodej franchisingové licence. V práci je zkoumáno vnější prostředí sledovaného systému pomocí STEP analýzy a analýzy konkurence v odvětví. Prostřednictvím vypracované finanční analýzy je ověřována rentabilita systému. Pro analýzu vnitřního postředí je autorkou práce v rámci primárního šetření použita metoda dotazníkového šetření a metoda mystery shopping. Na základě vyhodnocení primárního šetření autorky a po rozboru situace ve vnějším a vnitřním prostředí sledovaného systému, byl vypracován návrh na diferenciaci produktu pro tento sledovaný systém ve formě produktové inovace funkčního tréninku.

Webové služby pro podporu elektronických obchodů v ČR
Vrchota, Michal ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Vondra, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce přibližuje modelové využití e-služeb pro podporu elektronických obchodů. Služby jsou rozděleny dle oblastí jejich využití a popsány jejich specifika jak z obchodního tak i z integračního hlediska. Práce je rozčleněna do dvou oblastí: První oblastí je provedení analýzy trhu vybraných e-služeb třetích stran pro podporu podnikání elektronických obchodů v ČR v oblasti SME, které lze podpořit pomocí webových služeb. Druhou oblastí je zjednodušená případová studie reálného nasazení vybraných služeb pro reálný elektronický obchod. V závěru práce mapuje napojení služeb a analýzu jejich dopadů na fungování elektronického obchodu.

Komparativní analýza úvěrových služeb nebankovních institucí
Kolská, Šárka ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Šmejkal, David (oponent)
Cílem bakalářské práce je komparativní analýza nebankovních institucí, poskytujících úvěry v České republice, z pohledu spotřebitele, jejich uvedení do kontextu s dalšími souvisejícími tématy a zhodnocení hypotézy o nevýhodnosti nebankovního úvěru ve srovnání s úvěrem bankovním. Teoretická část se zabývá finanční gramotností, diferencemi mezi bankou a nebankovní společností a výsledky dosavadního výzkumu kvality jejich úvěrových služeb. Pozornost je věnována etickému problému, který představuje lichva, zmíněny jsou zastavárny a předváděcí akce. Práce se zaměřuje rovněž na exekuci, osobní bankrot a dluhové poradenství neziskových organizací. Praktická část práce obsahuje srovnání vybraných nebankovních institucí a komparaci úvěrového produktu konkrétní banky a nebankovní společnosti. Součástí praktické části je porovnání významných neziskových dluhových poraden v České republice z hlediska jimi poskytovaných služeb a způsobů financování. Závěr práce si klade za cíl navrhnout řešení rizik, jež nebankovní úvěry přináší pro spotřebitele.

Prodej potravin přes Internet se zaměřením na Tesco v ČR
Nousková, Michaela ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Hrinko, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prodejem potravin přes Internet se zaměřením na Tesco Stores ČR, a.s. Cílem práce je zhodnotit potravinový e-shop společnosti Tesco z pohledu uživatele, porovnat ho s konkurencí a navrhnout kroky k jeho optimalizaci. První část práce popisuje obecné informace o Internetu a e-commerce,dále je popsáno online obchodování s potravinami a jeho specifika. V praktické části jsou analyzovány potravinové e-shopy na základě vícekriteriálního hodnocení a následně porovnány se službou Tesco Potraviny online. Tato práce upozorňuje na nedostatky e-shopu společnosti Tesco a nabízí doporučení k jeho optimalizaci.