Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,652 záznamů.  začátekpředchozí3635 - 3644další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.34 vteřin. 

Propojení EU a Kazachstánu na bázi železniční dopravy
Tleuzhanova, Zhuldyz ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Hejdučková, Iva (oponent)
Pro eurasijský světadíl, např. větší část Ruska, západní a centrální část Číny, státy Centrální Asie, Západní a Východní Evropu vzájemný obchod účinněji může být realizován prostřednictvím pozemních komunikací. Transkontinentální železniční spojení je bezpečnější, dvakrát levnější a kratší než námořní přeprava. Díky své geografické poloze, politické stabilitě, ekonomickému růstu, technickým a technologickým předpokladům Kazachstán má obrovský tranzitní potenciál a může sloužit mostem mezi Evropou a Asií v systému transkontinentálních železničních koridorů. Není náhodou, že existovala Velká Hedvábná cesta, jejíž podstatná část procházela územím Kazachstánu. Obsahem práce je analýza ?eurokazašských? vztahů, charakteristika železniční dopravy Kazachstánu, popis transkazašských a transevropských železničních koridorů a návrhy jejich propojení.

Efektivita serverů kolektivního nakupování
Starý, Vladislav ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku prodeje na serverech hromadného nakupování. Cílem je zjistit, pro jaké skupiny dodavatelů je vhodné do tohoto způsobu prodeje přicházet se strategií získat co nejvíce nových zákazníků (reklama) nebo naopak se strategií prodat co nejvíce produktů nezávisle na složení zákazníků (distribuce). Průzkum je prováděn prostřednictvím anonymních dotazníků mířených na servery kolektivního nakupování i na samotné dodavatele produktů a služeb. Práce se převážně zaměřuje na nejčastější a největší kategorie na serverech se vyskytující, a to "Cestování", "Gastronomie", "Kosmetika a relax" a "Zboží". Hlavním přínosem práce je zjištění, že pro dodavatele z kategorie "Kosmetika a relax" je vhodnou strategií cílení reklamy, zatímco pro kategorii "Zboží" naopak strategie distribuce. Kategorie "Cestování" a "Gastronomie" přitom obsahují znaky obou přístupů a jsou v této otázce vyrovnané.

Marketing doplňkových produktů muzeí a galerií
Čermák, Jiří ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Dobisíková, Jana (oponent)
Produkty kulturních institucí se v posledních desetiletích vyvíjí a nabídka se stává více komplexní. Produkty a služby jsou vytvářeny a poskytovány s cílem vyššího uspokojení zákazníka. Diplomová práce se zabývá nabídkou produktů, které doplňují nebo rozšiřují základní produkt muzeí a galerií tj. výstavy a expozice. Úvodní část práce se věnuje teoretickému ukotvení doplňkových produktů, jeho podobám a charakteristikám. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní příklady doplňkových produktů a služeb (muzejní obchod, kavárna a restaurace, lektorské služby a edukativní programy). V práci je též poukazováno na nedostatky poskytovaných služeb českými muzei a galeriemi a zároveň navrženy úpravy nutné k dalšímu rozvoji kvalitních služeb v kulturních institucích. Závěrečná část se věnuje legislativním a ekonomickým aspektům doplňkových služeb v České republice.

Návrh C2C služby pro směnný obchod, tvorba prototypu aplikace a uvedení na trh
Pokorný, Jakub ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Daněk, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá identifikováním příležitosti na trhu, analýzou a návrhem aplikace sloužící k zprostředkování (barterové) směny zboží mezi uživateli. Výstupem je realizovaný prototyp sloužící pro ověření uvedení služby na trh a následná analýza úspěšnosti, návrh postupu následného vývoje a zlepšování produktu dle výsledků využití prototypu. Závěrem definování parametrů, významu a omezení byznys plánu pro vznik, uvedení na trh a úspěšnost v získávání uživatelů a jejich udržení.

REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Plucnarová, Lenka ; Suchánek, Radek (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Můj návrh se odvíjí od požadavku rozšíření nedostačujícího zázemí pro návštěvníky zahrady, které je umístěno ve vstupním objektu. Nová náplň koresponduje s realizací projektu Národního památkového ústavu, jehož název zní Národní centrum zahradní kultury v Kroměříži- metodické, odborné a vzdělávací centrum péče a obnovy historických zahrad a parků. Tento projekt s sebou přináší umístění nových prostorů, kde by se mohl plně realizovat. Za dostačující jsem zvolila informační centrum s pokladnou a prodejem suvenýrů a seminárními místnostmi ve vstupním objektu. V nové budově se nachází kavárna, výstavní prostory, posluchárna, knihovna. Při návštěvě studeného skleníku se lidé mohou občerstvit v malé kavárně. V hospodářské části jsem umístila zahradnické skleníky, prostory pro teoretickou a praktickou výuku, kancelář ředitele, prodej produktů zahrady, kreativní centrum pro děti a výstavní prostory. V návrhu se nacházejí reminiscence na původní náplň zahrad.

Podnikatelský plán
Králová, Lenka ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Řepová, Helena (oponent)
Předmětem diplomové práce je vypracování podnikatelského plánu podniku poskytujícího služby autoservisu a pneuservisu. V teoretické části je provedena rešerše zvolené literatury, která pokrývá znalosti potřebné k vypracování praktické části. V té je sestaven konkrétní podnikatelský plán, jehož součástí je kromě popisu subjektu také analýza trhu a prostředí, marketingový, finanční a operační plán a what if analýza. Finanční plán je proveden ve třech variantách, které jsou hodnoceny metodami finanční analýzy. Práce je zakončena evaluací proveditelnosti zamýšleného plánu.

Zákonitosti, typologie a metodika řešení dopravních nehod na křižovatkách řízených soustavou svételných signálů
Rábek, Vlastimil
Předmětný příspěvek velmi otevřeným a komplexním způsobem pojednává problematiku dopravních nehod na křižovatkách řízených soustavou světelných signálů. Komplexnost tohoto typu dopravních nehod spočívá v nemalém přesahu dané problematiky také do oboru stavebního a dopravního inženýrství, automatizační techniky a práva. Proto také budou přiměřeným způsobem citovány výňatky příslušných právních ustanovení a technických norem. Znalec sice není oprávněn se vyjadřovat k právním otázkám, avšak autorovi nic nebrání svobodně se v rámci příspěvku zamyslet i nad mezioborovými souvislostmi. Příspěvek se zabývá mimo jiné také standardními režimy řízení i poruchovými stavy světelných signalizačních zařízení a prakticky ukazuje možnosti využití elektronicky zaregistrovaných údajů o činnosti světelných signalizačních zařízení (OCIT protokol, provozní, servisní a poruchový deník). Druhý blok této práce se zabývá především typologií, zkušenostmi, metodikou řešení, vyšetřováním a kazuistikou dopravních nehod na křižovatkách řízených soustavou světelných signálů.

Analýza logistických procesů u internetového obchodu
Kuča, Vít ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Robert (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané logistické procesy konkrétního internetového obchodu. V teoretické části jsou popsána specifika prostředí internetového obchodování. Značná pozornost je také věnována poskytovatelům kurýrních, expresních a balíkových služeb. Praktická část se nejprve zaměřuje na ABC analýzu a vhodnost jejího využití ve sledované společnosti. Následně jsou analyzovány odesílané zásilky z hlediska jejich počtu a struktury. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy opatření, která byla v průběhu zpracování diplomové práce realizována.

Současná obchodní politika Evropské Unie
Dalecký, Jan ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Musiyenko, Svitlana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit a popsat současnou obchodní politiku (SOP) Evropské unie. Dále pak objasnit principy vývoje a fungování jednotlivých institucí, pravidel a směrnic, které se na společné obchodní politice podílejí. První kapitola se zabývá samotnou historií vývoje Evropského společenství a institucemi, které se podílejí na SOP. Druhá kapitola detailně popisuje vnitrounijní obchod a čtyři základní svobody, na kterých je postaven, tedy volný pohyb zboží, služeb, kapitálu a osob. Třetí kapitola se zabývá obchodními vztahy se třetími zeměmi a preferenčními dohodami s nimi uzavřenými. Poslední kapitola se krátce věnuje ČR a změnám, které přinesl vstup do EU a do SOP. V závěru jsou veškerá data shrnuta a popsány důsledky této současné obchodní politiky.

Aplikace metody QFD ve vybrané organizaci
Vondráková, Radka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh zlepšení procesu poskytování vybrané služby, konkrétně výdeje jídel v menze AV Gastro nacházející se v areálu Vysoké školy ekonomické v Praze Žižkovu, pro zákazníky pomocí aplikace metody Quality Function Deployment (zkráceně QFD), která převádí požadavky zákazníků na měřitelné ukazatele a umožní nastavit jejich zlepšené hodnoty. K získání požadavků zákazníků menzy byla využita technika dotazování s využitím dotazníků v písemné a elektronické formě. Jedním z kroků metody je technické hodnocení znaků kvality, u kterého se využila metoda mystery shopping. Grafickým výstupem metody je soustava matic tzv. dům kvality. Na základě výstupů metody QFD byla navržena různá opatření vč. nástinu nákladů s nimi spojenými.