Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,457 záznamů.  začátekpředchozí35448 - 35457  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.81 vteřin. 

Kreditní politika Maxmiliána II. (1564-1576) se zvláštním zřetelem k Čechám
Chmelař, Jiří ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šimek, Eduard (oponent)
Zde předložená práce navazuje na moji dřívější studii Maxmiliánova kreditní politika v letech 1574 a 1575 vypracovanou v rámci semináře Vybrané problémy studia raného novověku prof PhDr. Jaroslava Čechury, DrSc., v roce 2005. Prof Čechura se stal také vedoucím tohoto jejího pokračování. Za jeho obětavou pomoc se všemi problémy, nesrovnalostmi, kritickou redakci textu i přátelské konzultace mu náleží můj vřelý dík. Dále bych rád poděkoval PhDr. Ivaně Ebelové, CSc., PhDr. Janu Županičovi, Ph.D., za velmi nápomocné konzultace a Mgr. Jiřímu Hrbkovi, jenž mě upozornil na důležitou literaturu, která se váže ke zpracovávané látce. V neposlední řadě patří můj obzvláštní dík PhDr. Eduardovi Šimkovi, CSc., jenž tuto práci oponoval. Téma kreditní politiky nejvyšších představitelů raněnovověkého státu stojí dnes bohužel v české historické vědě na okraji jejího zájmu. Poslední velkou prací, jež se komplexně věnovala úvěrové politice českých panovníků v 16. století byla studie Miloslava Volfa, Královský důchod a úvěr v XVI. století. 1 V současnosti pozorujeme spíše odklon od panovnických dějin k dějinám šlechty.2 Moje studie je tak spíše hledá metodologické zázemí i odkazovou rovinu v příspěvcích okruhu historiků okolo vídeňské univerzity, zvláště Privatdoz. Mag. Dr. phil. Peter Rauscher, ao. Univ. Prof Mag. Dr....

Možnosti financování projektů z fondů Evropské Unie a jejich právní zakotvení
Král, Václav ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Vondráčková, Pavlína (oponent)
54545454 7777 ZávěrZávěrZávěrZávěr Politika hospodářské a sociální soudržnosti Evropské unie se snaží podporovat harmonický, vyrovnaný a udržitelný rozvoj hospodářských činností za podmínky vysoké zaměstnanosti a ochrany životního prostředí a je stěžejním nástrojem EU pro eliminaci regionálních rozdílů v rámci EU a podporu nejvíce znevýhodněných oblastí EU. Hlavními nástroji strukturální politiky jsou strukturální a další fondy EU, které v rámci rozpočtu EU poskytují finanční rámec podpory rozvojových programů podle priorit a opatření stanovených Evropskou radou, Parlamentem a Komisí. V současném rozpočtovém období 2007-2013 alokovala Evropská unie na strukturální politiku více než 308 miliard EUR. Tato částka představuje druhou největší položku rozpočtu EU. Právní rámec Evropských fondů je rozsáhlý a komplexní soubor dokumentů vycházející ze základních smluv EHS/EU, řady nařízení pro konkrétní evropské fondy, obecných nařízení EU a prováděcích předpisů na úrovni EU. Specifikem právní úpravy Evropských fondů je jejich úprava převážně prostřednictvím nařízení, která jsou přímo aplikovatelná a nevyžadují transformaci do národních právních řádů členských zemí. Národní právní úpravy Evropských fondů jsou z tohoto důvodu poměrně chudé a zpravidla se omezují na programové dokumenty, prováděcí předpisy, metodické...

Nástroje ochrany čistoty vod
Martočková, Mária ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
7 ZÁVER Charakterizované a spracované nástroje ochrany čistoty vody v tejto práci predstavujú v súčasnosti veľmi vhodný prostriedok ako dospieť k samotnému cieľu, a to dosiahnuť čo najvyšší možný stupeň čistoty vody. Žiaden z týchto nástrojov osamote nie je schopný dosiahnuť tento cieľ, ale vzájomné prepojenie ich činností má vysokú pravdepodobnosť úspechu. Väčšina nástrojov je zakotvená v hlavnom prameni vodného práva ČR, vo vodnom zákone č. 254/2001 Sb., a ostatné sú svojou povahou a logikou veci zaradené v súvisiacich právnych predpisoch. Každopádne bol vytvorený celkový systém ochrany vôd, ktorého efektivita, ako aj výsledky sa prejavia v blízkej budúcnosti, avšak už aj čiastočné výsledky naznačujú správny smer. Oporu celému systému a cieľom týkajúcich sa ochrany čistoty vôd vyjadrených vo vodnom zákone poskytuje najmä európska právna úprava, a to konkrétne Rámcová smernica 2000/60/ES. Tá je dnes komplexným legislatívnym nástrojom, ktorý poskytuje základný rámec pre vodnú politiku pre všetky členské štáty a z ktorého následne vychádza aj vodný zákon. Hlavným cieľom uvedenom v Rámcovej smernici a tým aj vodnej politiky ČR je dosiahnutie tzv. dobrého stavu vody, ktorý vychádza z kombinácie chemického a ekologického stavu povrchovej vody a chemického a kvantitatívneho stavu podzemnej vody. Chemický stav...

Ekonomické konsekvence evropské integrace se zaměřením na Lisabonskou smlouvu
Tesarčíková, Aneta ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Skopeček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá evropskou integrací a jejími vybranými ekonomickými dopady na jednotlivá odvětví ekonomiky. Pojednává o oblasti trhů práce, kde analyzuje současný vývoj, problémy a řešení těchto problémů. V práci je načrtnutý stav současné měnové unie a analýza eurozóny jako optimální měnové oblasti. Druhou část práce tvoří představení Lisabonské smlouvy, její struktury. Zmíněny jsou změny v jednotlivých oblastech hospodářské politiky a kritika Lisabosnké smlouvy. Práce je zakončena analýzou byrokratické zátěže po přijetí Lisabonské smlouvy.

Integrace cizinců v České republice
Horčicová, Helena ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Brown, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Integrace cizinců v České republice" se zabývá problematikou spojenou se zapojením cizinců do české společnosti. Pozornost je věnována jednotlivým oblastem integrace a to jak cizincům jako celku, tak i žadatelům o azyl a muslimům. Dále se práce zaměřuje na tvorbu integrační politiky a provázanost jejich jednotlivých aktérů politiky. Jako příklad z praxe je uveden projekt Human Step financovaný z fondů EU a jeho zapojení do mezinárodní spolupráce Astra.

Interbank payment systems in the Czech and Hungarian Republic
Csölle, Gabriel ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je analýzou mezibankovních platebních systémů fungujících na území České a Maďarské republiky. V úvodní části práce jsou vymezené základní formy platebního styku a platebních systémů. Dále následuje podrobná charakteristika českého zúčtovacího centra CERTIS a jeho maďarských ekvivalentů VIBER a BKR. Po načrtnutí historického vývoje a legislativní úpravy jednotlivých systémů je pozornost věnovaná především základním principům jejich fungovaní, způsobem účasti v systémech, úrovni bezpečnosti systémů a poplatkové politiky provozovatelů. Práce obsahuje i přímé porovnání a hodnocení vybraných aspektů již zmíněných systémů, přičemž vychází z posledně zveřejněných statistických údajů. Na závěr nechybí ani stručný přehled nejnovějších trendů pozorovatelných v oblasti platebního styku zkoumaných krajin.

Inovační politika Číny
Zapletalová, Kateřina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
V první kapitole se diplomová práce věnuje úvodu do problematiky inovační politiky a stručné charakteristice čínského ekonomického prostředí. Druhá kapitola popisuje čínské inovační prostředí. V rámci třetí kapitoly je hodnocena role čínské vlády. Závěrečná čtvrtá kapitola pohlíží na čínskou inovační politiku v globálním kontextu.

Evidence Based Policy
Petrová, Zuzana ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Rybáček, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá dvěma nástroji pro řízení hospodářské politiky, Evidence Based policy a Regulatory Impact Analysis. Evidence Based Policy se opírá o získávání a vyhodnocování relevantních dat, která se týkají realizací vládních či nevládních projektů. K vyhodnocení těchto projektů lze použít několik metod. Metody pro vyhodnocování a postup pro vyhodnocování těchto projektů jsou obsahem první části této práce. Druhá část práce se týká Regulatory Impact Analysis. Vývoj RIA v Evropské unii a ve Velké Británii, analýza kvality RIA a vyhodnocení implementace RIA do legislativy tvoří další část práce. Třetí část práce se věnuje RIA v České republice. Je zde uveden postup začlenění RIA do legislativního procesu a pravidla pro vyhodnocení dopadů regulace v České republice. Součástí je též analýza pěti závěrečných zpráv. Poslední část diplomové práce tvoří identifikace problému spojených s RIA.

Československá zahraniční politika po osvobození 1945. (16. 5. - 31. 12. 1945)
Němeček, Jan ; Kuklík, J. ; Jedličková, Blanka ; Němečková, D.
První svazek nové, třetí řady projektu Dokumenty československé zahraniční politiky přináší dokumenty od poloviny května do prosince 1945, které dokumentují zejména obnovu poválečného Československa, československo-sovětské vztahy (zejména odstoupení Podkarpatské Rusi), československo-polský konflikt na Těšínsku, pomoc ze strany UNRRA a další otázky. Dokumenty jsou publikovány včetně historického a edičního úvodu, seznamu dokumentů, anglických resumé a jmenného rejstříku.

Vztah demografického a ekonomického vývoje v zemích subsaharské Afriky
Havlínová, Jana ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Chytilová, Julie (oponent)
Tato práce se zabývá dopadem populačního růstu na ekonomický vývoj zemí subsaharské Afriky. Region neprošel demografickým přechodem a čelí vysokému populačnímu růstu, který je způsoben vysokou porodností a relativně nízkým věkem průměrného dožití. Ekonomický růst je nedostatečný, aby se vyrovnal s touto zátěží a mnohé země se tak nalézají v tzv. populační pasti. První část práce popisuje vývoj populační debaty od dob T. R. Malthuse až po současnost a shrnuje základní demograficko- ekonomické vazby. Druhá část analyzuje demografický vývoj regionu s důrazem na vývoj porodnosti a úmrtnosti. Ve třetí části je věnována pozornost vybraným demograficko-ekonomickým vazbám. V poslední kapitole je zkoumán ekonomický vývoj regionu pomocí ekonomicko-demografického modelu a problém populačního růstu je zasazen do širší rozvojové politiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)