Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 512 záznamů.  začátekpředchozí339 - 348dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Proměna formy a obsahu fotografie s nástupem mobilní fotografie a sociálních sítí
Shupikova, Alina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato práce se zabývá proměnou, ke které došlo ve fotografii vlivem nástupu mobilní fotografie a sociálních sítí. Výchozí je předpoklad, že rapidní nástup sociálních sítí, principu sdílení a využití stále se zlepšující technologie mobilní fotografie pravděpodobně způsobil určitou proměnu jak v samotné fotografii, tak i v její funkci a ve způsobu, jakým je vnímána. Pro zúžení poměrně obšírného pole zkoumání se práce především zaměřuje na novinářskou fotografii a způsob, jakým je pro fotoreportáž možné využít sociální síť Instagramu, určenou pro sdílení mobilní fotografie. Objektem zkoumání v praktické části je případová studie využití této sociální sítě magazínem TIME pro dokumentaci hurikánu Sandy v roce 2012. Tento inovativní přístup k fotografické reportáži je srovnáván s klasickou metodou fotodokumentace, kterou magazín TIME využil u událostí podobného charakteru v letech 2005 a 2011. Cílem práce je popsat, jakým způsobem a zda se fotografie změnila a v jakých aspektech k tomu došlo.
Prezentace smrti Muammara Kaddáfího ve vybraných českých a zahraničních denících
Moravcová, Ivana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Bakalářská práce Prezentace smrti Muammara Kaddáfího v českých a zahraničních denících na fotografii se zabývá problematikou etiky zobrazení smrti v novinách. Cílem práce je porovnat, jak se lišil obrazový materiál spojený se smrtí libyjského diktátora v českých a zahraničních denících. Teoretická část nejprve vysvětluje specifika fotografie ve zpravodajství společně s existencí obecně přijímaných zpravodajských hodnot, jakožto faktorů definujících mediální zprávu. Dále se teoretická část zabývá zobrazováním utrpení na fotografii, jeho historií, vlivem na jedince a společnost, stejně jako motivací média k publikaci kontroverzních fotek nebo pravidly pro publikaci podobných fotografií v rámci etických kodexů jednotlivých médií. V praktické části je formou případové studie popisován obrazový materiál pěti českých a pěti zahraničních médií spojený se zpravodajstvím o smrti Kaddáfího. Konkrétně byly vybrány Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo, Pražský deník, USA Today, Financial Times, Le Monde, Frankurter Allgemeine Zeitung, Süddeutche Zeitung. Materiál každého deníku je detailně popsán a v závěru jsou shrnuty nejdůležitější specifika pokrytí vybrané události.
Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)
Kolářová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Ždimera, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)" se zabývá porovnáním ročníků obou výstav před pádem železné opony. Výstava World Press Photo byla určena pro fotografy Západu, Interpressphoto pak pro fotografy východního bloku. Práce se zaměřuje především na ideologické aspekty obou výstav a pokládá si otázku, zdali byl obraz, který o sobě chtěl Západ (World Press Photo) a Východ (Interpressphoto) vyvolat, podmíněný ideologickým zřízením, jakou míru manipulace obě výstavy vyvolávaly a zdali byla tato manipulace v obou případech srovnatelná, či se výrazně lišila. Práce se dále zaměřuje na porovnávání aspektů vítězných fotografií obou výstav, jako jsou vybraná místa, z nichž jsou fotografie přinášeny, míra dramatičnosti, přístupnosti (nakolik je pro fotografa z dané země snadné/obtížné se do dané země dostat) a důležitosti (nakolik se fotoreportéři zaměřují na země, které disponují velkou rozlohou, bohatstvím a armádními silami). Na začátku práce je vyslovena hypotéza, že míra ideologičnosti byla v obou zemích porovnatelná. Tato hypotéza je pak s pomocí kódovacích tabulek ověřována.
Digitální fotografie - fotografování přírody
Neckář, Roman ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
NÁZEV: Digitální fotografie - fotografování přírody AUTOR: Roman Neckář KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ANOTACE Tato bakalářská práce "Digitální fotografie - wildlife" se zabývá tématem fotografování divoké přírody. První část technologie fotografie a příslušenství pojednává o historii a fotografie, popisuje rozdíl mezi klasickou a digitální fotografií, vybavením s ní související a fotografickými styly. Dále obsahuje popis mé fotografické cesty, fotografické vzory, ukázku mých fotografií s popisem vzniku, filozofický pohled na fotografii. Druhá, didakticky-výzkumná část, popisuje roční hostování v dětském oddíle Ranger při Národním parku České Švýcarsko. Zde byla v devíti lekcích vysvětlena a předvedena problematika digitální fotografie, cílená na fotografování divoké přírody a manuální zvládnutí fotografického vybavení. Cílem této práce je seznámení s digitální fotografií a uvedením do odvětví fotografování divoké přírody. Odhalení křehké rovnováhy ekologického soužití člověka a přírody. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální fotografie, divoká příroda, klasická fotografie, historie fotografie, fotoaparát.
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické
Folprecht, Vladimír ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Lorman, Jaroslav (oponent)
Etika, pravdivost a objektivita v historii fotografie, zejména žurnalistické Tato práce se zabývá fotografií jako sociálně etickým obrazovým médiem od doby jejího vynálezu do poloviny padesátých let 20. století. Popisuji v ní historii a vývoj etických aspektů fotografie ve vzájemných souvislostech od pořízeného snímku až po jeho zveřejnění v tisku a jeho význam v kontextu doby. Snímky, které jsou v práci prezentovány, jsou vybrány z těch, které měly pro svůj účinek v době svého pořízení zvláštní význam a které mají pro etickou problematiku v průběhu historického vývoje fotografie mimořádnou vypovídací hodnotu. Uvádím fotografy a fotografie, upozorňující na nově vzniklé etické problémy a umožňující bolesti, zlořády a nespravedlnosti ve společnosti vidět ostatním, burcovat svědomí společnosti a dávat impulsy k jejich nápravě. Tady sehrála fotografie významnou a nezastupitelnou roli. Uvedeny jsou také fotografie, které dokumentují etická selhání celých národů pod vlivem zrůdných ideologií charizmatických vůdců a jsou mementem pro další generace, aby se podobné věci již nikdy neopakovaly Klíčová slova Fotografie, žurnalistika, sociální etika, dětská práce, propaganda, manipulace.
Fotografický plakát ve výtvarné výchově
Tomanová, Jana ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání diskursu fotografie a plakátu. Tyto dva fenomény se snažím propojit do jedné průřezové teorie a vytvořit jejich obecnou charakteristiku. Práce hledá vzájemné průsečíky fotografie a grafického designu/plakátu a aplikuje je v teorii plakátové tvorby. Teoretické principy jsou v didaktické části uvedeny do vyučování výtvarné výchovy na ZŠ. Stejný přístup je uplatněn ve vlastní výtvarné práci. Klíčová slova: Fotografie, grafický design, plakát, fotografická plakát, nová média, typografie
Paparazzi a jejich fotografie v českém tisku
Nohejlová, Markéta ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Paparazzi a jejich fotografie se stali neodmyslitelnou součástí novodobého žurnalismu, Ačkoliv s sebou tato skutečnost přináší vlnu odporu jak ze strany mediálních konzumentů, tak z hlediska mediálních odborníků. Obliba bulvární fotografie však neustále stoupá, média se proto snaží svou nabídku tomuto faktu přizpůsobit. Ačkoliv je paradoxně na paparazzi fotografy v mnoha ohledech nahlíženo negativně, poptávka po jejich fotografiích neustále roste, čímž se přirozeně zvyšuje i jejich aktivita. Cílem této bakalářské práce je uvést čtenáře do problematiky současné bulvární fotografie, analyzovat její specifické znaky a přiblížit metody, které jsou v praxi fotografy využívány. Práce obsahuje také komparaci české a zahraniční bulvární fotografie a snaží se definovat základní rozdíly s důrazem na český mediální trh. Studie se věnuje vzniku a následně vývoji bulvární fotografie, charakterizuje periodika, ve kterých jsou snímky publikovány a snaží se o deskripci základních znaků bulvární fotografie. Dále se soustředí na popis výzkumu, který autorka absolvovala spolu s paparazzi fotografem a v metodologické části analyzuje a vyhodnocuje výsledky, ke kterým v průběhu zkoumání došla. V příloze má čtenář možnost přečíst si rozhovory s paparazzi fotografy působícími v českých médiích.
Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky
Králová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Diplomová práce Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky se zabývá fotografií, která byla pořízena prostřednictvím tzv. chytrých telefonů, neboli smartphonů. Práce se dělí na pět částí. První část práce se soustředí na fenomén obratu k vizualitě, vizualizovaní informací a ústupu od textových informací. Druhá část práce představuje vhled do historie chápání fotografického obrazu a seznamuje s proměnami tohoto média. Třetí část se zaměřuje na představení fenoménu smartphonů a tabletů, jejich historie, rozšíření. Také se zabývá aplikacemi pro editaci a sdílení fotografií ze smartphonů a tabletů. Čtvrtá část práce se věnuje konkrétním případům užití smartphonové fotografie v médiích. Samostatně se věnuje smartphonové fotografii ve válce, v rizikových a vzdálených oblastech, při živelných katastrofách a v další profesionální fotografii. Pátá část přináší hloubkové rozhovory s fotografy, kteří se smartphonovou fotografií zabývají nebo s ní mají nějaké zkušenosti. V rozhovorech s Tomášem Tesařem a Milanem Jarošem se práce zabývá smartphonovou fotografií z hlediska jejich profesionálních zkušeností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 512 záznamů.   začátekpředchozí339 - 348dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.