Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,990 záznamů.  začátekpředchozí32981 - 32990  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Automatické vyhodnocování studentských úloh
Oraný, Vladimír ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Necelých sedm set studentů nastupuje každým rokem na Vysokou školu ekonomickou v Praze (VŠE), aby se zde učili informatice. Každý z nich musí na úvod absolvovat dva navazující předměty týkající se programování -- Základy programování a Základy softwarového inženýrství. Oba kurzy žádají poměrně mnoho výstupů, ať již dílčího (domácí úkoly), nebo komplexnějšího rázu (semestrální práce), které musí vyučující řádně vyhodnocovat. Zejména hodnocení úvodních úkolů má pracný, ale rutinní charakter, což z nich dělá vynikající kandidáty na automatizaci. Cílem této práce je navrhnout nejvhodnější způsob, jak této automatizace dosáhnout. Jelikož problém s velkokapacitními kurzy trápí univerzity po celém světě, existuje již řada řešení, jak automatizovat vyhodnocování úkolů v programování. První dvě kapitoly této práce se shrnují snahu nalézt ty nejzajímavější z nich a představit je českému publiku. Protože nalezené systémy dosahují vysoké míry sofistikovanosti, nicméně nepodporují testy implementace využívané na VŠE, věnuje se zbytek práce místo tvorby vlastního systému tvorbě frameworku, který by umožnil tento nedostatek překonat. Zmiňovaný framework nazvaný Duckapter zjednodušuje práci s reflexí v jazyce Java a je volně dostupný jako knihovna na stránkách projekt http://code.google.com/p/duckapter. Pomocí něj mohou vyučující snáze zahrnovat testy implementace do (jednotkových) testů chování, které jsou běžnou součástí systémů pro vyhodnocování studentských úloh.

Návrh středoškolské učebnice účetnictví pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost
Baranová, Petra ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem středoškolské učebnice účetnictví obcí pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost. Cílem práce je navrhnout učebnici účetnictví státní správy a samosprávy, která bude co nejvíce odpovídat požadavkům vyučujících a studentů. K tomu posloužilo dotazníkové šetření. Provedené dotazníkové šetření ukázalo, že vhodná středoškolská učebnice na trhu není. Vyučující podnikatelského účetnictví nejvíce využívají učebnice od P. Štohla. Jak učitelé, tak žáci se shodují hned v několika požadavcích na učebnici. Jedním z nich je hodně praktických příkladů k procvičení, dále pak přehlednost, jednoduchost a barevnost. Na základě výše uvedených výsledků výzkumu jsem se pokusila vytvořit danou učebnici. Učebnice je rozdělena do kapitol dle účtových tříd. V každé kapitole najdeme stručnou teorii k probíranému učivu a řešené příklady. Po kapitole následují neřešené cvičné příklady, k nimž jsou výsledky na konci učebnice.

Analýza procesů knihovny VŠE
Daňková, Lucie ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Škochová, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza procesů knihovny VŠE. První část je věnována definování cílů a teorii podnikových procesů. Text vysvětluje pojem informační vzdělávání a informační gramotnost a propojuje tyto pojmy s procesní analýzou. Práce představuje profil knihovny a identifikované procesy pro optimalizaci. Ve druhé části jsou stanovené procesy podrobeny výchozí analýze a popsány v notaci EPC. Práce se zabývá pěti procesy s jejich podprocesy. Prvním procesem je školení v rámci výuky, následuje proces spolupráce mezi vyučujícími a knihovnou. Dalším procesem je kontrola plagiátů a využívání elektronických informačních zdrojů a závěrečných prací ve výuce a posledním procesem je zpětná vazba uživatelů. Závěr shrnuje práci a je doplněn o doporučení týkající se optimalizace zmiňovaných procesů. Cílem práce je navrhnout žádoucí stav fungování procesů a stanovené procesy informačního vzdělávání zkvalitnit tak, aby efektivně podporovaly nejen cíle a poslání knihovny, ale zároveň přispěly ke zvýšení informační gramotnosti studentů.

Strojové učenie formálnych jazykov
Klonfar, Matěj ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Plátek, Martin (oponent)
V předložené práci studuji úlohu strojového učení formálních jazyků. Úlohou práce je navrhnout a implementovat program umožňující studovat průběh a výsledky jednotlivých algoritmů na učení jazyků. Program podporuje učení z příkladů zadaných vstupní množinou pozitivních a negativních příkladů nebo učitelem, znajícím cílový jazyk. Program poskytuje nástroj na testování naučených jazyků. Hlavním cílem práce je navrhnout program s ohledem na snadné rozšiřování o další implementace algoritmů bez omezení na použité reprezentace naučených jazyků či složitosti těchto jazyků.

Strojové učenie formálnych jazykov
Klonfar, Matěj ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Plátek, Martin (oponent)
V předložené práci studuji úlohu strojového učení formálních jazyků. Úlohou práce je navrhnout a implementovat program umožňující studovat průběh a výsledky jednotlivých algoritmů na učení jazyků. Program podporuje učení z příkladů zadaných vstupní množinou pozitivních a negativních příkladů nebo učitelem, znajícím cílový jazyk. Program poskytuje nástroj na testování naučených jazyků. Hlavním cílem práce je navrhnout program s ohledem na snadné rozšiřování o další implementace algoritmů bez omezení na použité reprezentace naučených jazyků či složitosti těchto jazyků.

Poruchy příjmu potravy jako aktuální problém středoškoláků
Šlechtová, Iveta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy, jakožto aktuálním problémem středoškoláků. Práce je rozdělena do teoretické a praktické-empirické části. Samostatnou část práce tvoří přehledná informace o již zrealizovaných výzkumech výskytu poruch příjmu potravy na středních školách v ČR a v zahraničí. Teoretická část obsahuje poznatky z odborné literatury, zabývá se mentální anorexií a mentální bulimií obecně, zkoumá možné příčiny těchto poruch a možnosti léčby. Empirická část obsahuje vlastní výzkum na pražských středních školách. Výzkum byl realizován formou rozhovoru se středoškolskými pedagogy. Cílem výzkumu bylo zjistit, zdaje problém poruch příjmu potravy aktuální na pražských středních školách, navrhnout strategii prevence dle získaných poznatků a zpracovat vlastní návrh opatření - doporučení pro školní vzdělávací program.

Strojové učenie formálnych jazykov
Klonfar, Matěj ; Bednárek, David (oponent) ; Mráz, František (vedoucí práce)
V předložené práci studuji úlohu strojového učení formálních jazyků. Úlohou práce je navrhnout a implementovat program umožňující studovat průběh a výsledky jednotlivých algoritmů na učení jazyků. Program podporuje učení z příkladů zadaných vstupní množinou pozitivních a negativních příkladů nebo učitelem, znajícím cílový jazyk. Program poskytuje nástroj na testování naučených jazyků. Hlavním cílem práce je navrhnout program s ohledem na snadné rozšiřování o další implementace algoritmů bez omezení na použité reprezentace naučených jazyků či složitosti těchto jazyků.

Syndrom týraných dětí mladšího školního věku jako problém primární školy
Plíšková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Glosíková, Viera (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout metodický postup pro učitele, jak řešit situaci, kdy zjistí, že žák v jeho třídě je fyzicky týrán. Následuje projekt, ve kterém učitelé sami sestaví zmíněný metodický postup. Teoretická část prezentuje problematiku syndromu CAN, jeho jednotlivé formy, možné prevence, jeho výskyt a právní pomoc. Metodou dotazníkového šetření bylo zmapováno povědomí učitelů o problematice a jejich zkušenosti. Z výsledků vyplývá, že učitelé mají dostatečné povědomí o problematice CAN a mají zájem se dále v této tématice vzdělávat.

Poruchy přijmu potravy u tanečníků
Mikysková, Barbara ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ČÍŽKOVÁ, Klára (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku psychosomatického onemocnění poruchy příjmu potravy v tanečním prostředí. Zaměřuje se na specifické faktory, které působí v tanečním prostředí a zvyšují riziko vzniku a častost výskytu onemocnění. Práce se kromě studia odborné literatury (teoretická část) opírá také o výzkum, který byl v rámci práce proveden. Cílem práce je popsat rizikové faktory a navrhnout možnosti optimalizace stávající. Výsledkem práce jsou proto dva texty určené pedagogům- skupině, která byla v práci označena jako samostatný rizikový faktor, který ale navíc zesiluje působení ostatních faktorů. První manuál pro pedagogy popisuje jak rozpoznat a jak reagovat při podezření na poruchu příjmu potravy u studenta. Druhý text shrnuje konkrétní preventivní opatření proti vzniku dalších případů poruchy příjmu potravy u tanečníků.

Koncepce terénní výuky na příkladu Českobudějovicka
Záleský, Jiří ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou terénní výuky geografie na českých školách. Jejím hlavním cílem je navrhnout koncepci terénní výuky pro gymnázia v Českých Budějovicích, která by však byla použitelná i pro další školy. Diplomová práce se skládá ze tří částí. V první, teoretické, části jsou na základě rozboru literatury definovány základní pojmy a diskutovány vzdělávací cíle, přínosy, problémy a cíle terénní výuky geografie a její pojetí v platných kurikulárních dokumentech. Ve druhé, aplikační, části, jsou stanoveny principy tvorby úkolů pro terénní výuku na Českobudějovicku a vhodné metody jejich hodnocení. Na základě geografické charakteristiky sledovaného území jsou k jednotlivým tématům školní geografie přiřazeny vhodné vzdělávací cíle a lokality pro výuku. Třetí část obsahuje pět pracovních listů a metodických listů pro vyučující, které rozpracovávají rozdílná témata do podoby použitelné při terénní výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)