Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí
Krátká, Zdeňka ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
ÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.
Vývoj školství v ČSR v období 1948-1989
Zárybnický, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Jméno autora: Martin Zárybnický Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta Katedra pedagogiky Obor: Navazující magisterské studium, Učitelství pedagogiky Název práce: Vývoj školství v ČSR v období 1948 - 1989 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Počet stran: 79 Počet příloh: 0 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: dějiny, jednotná škola, KSČ, školská soustava, socialistické školství, vzdělávání, zákony, zprávy, 1948- 1989 Cílem práce je nástin vývoje československého poválečného a především socialistického školství ve světle dobových souvislostí. Z hlediska obsahového je dílčím tématem postupný vývoj a proměny československé vzdělávací soustavy s přihlédnutím k dobovým souvislostem, vlivům a klíčovým událostem. Kromě toho se práce zaměřuje také na mapování změn v obsahu vzdělávání, přípravě učitelů a další příbuzná témata. Práce nabízí objektivní náhled na tato specifická čtyři a půl desetiletí vývoje československého školství.
Školství pod střechou EU
Čiháková, Libuše ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Diplomová práce je reakcí na současnou reformu školství v České republice. V úvodu bude definován cíl EU v oblasti vzdělávání a její dlouhodobé cíle. Hlavním cílem je komparace dvou od sebe odlišných systémů školství, které oba spadají pod záštitu Evropské unie. Pro práci byly vybrány země Česká republika a Nizozemské království. Kromě systémů školství je zde porovnán i způsob jeho financování. České školství je zcela odkázáno na financování svého vzdělávacího systému pouze z veřejných výdajů, kdežto v Nizozemí funguje výrazná spoluúčast samotných studentů na hrazení si studia. Mimo jiné zde budou rozebrány aktuální problémy, se kterými se dané země v resortu školství potýkají. Pro dokreslení situace privátního školství v ČR byly komparovány dvě soukromé školy; Vysoká škola finanční a správní v Praze a Evropský polytechnický institut v Kunovicích.
Efektivnost veřejných služeb v obci Pelhřimov - slučování středních škol
BĚHOUNKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problém optimalizace sítě středních škol a její dopady v konkrétním kraji České republiky. V práci byla provedena analýza slučování středních škol a jejích důsledků. Hlavním cílem pak bylo zhodnocení efektivity této optimalizace z ekonomického hlediska.
Být či nebýt učitelem: platy českých učitelů pohledem nákladů ušlých příležitostí a širší souvislosti
Münich, Daniel ; Straka, Jan
Na základě nových ukazatelů přinášíme další doklad velmi nízké platové atraktivnosti učitelské profese na základních a středních školách v ČR. Ukazujeme, že 70 – 90 procent vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců pobírá vyšší mzdu, než průměrný učitel. Učitelé s 15 lety praxe si v průměru vydělávají jen polovinu toho, co jejich vysokoškolsky vzdělaní vrstevníci. Malá finanční atraktivnost učitelské profese se promítá i do velmi nízkého zájmu o ni mezi mladými lidmi a zejména mezi těmi talentovanějšími. Naše zjištění dáváme do širších a dlouhodobějších ekonomických souvislostí, které vedou od motivace být učitelem, ke kvalitě učitelů, kvalitě vzdělávání, úrovni vzdělanosti a v konečném důsledku k dlouhodobému růstu ekonomiky a kvality života obecně.
Počátky vzdělávání v Senožatech
RAZIMOVÁ, Veronika
Práce se zabývá především počátky vzdělávání v Senožatech. V úvodní části je možné najít základní údaje o obci, stručné dějiny obce a také stručné informace o současném vzdělávání v obci. Druhá kapitola nese název Vývoj školství v českých zemích. Je do práce zařazena kvůli úzkým souvislostem s kapitolou třetí a dozvídáme se v ní o důležitých meznících v historii vzdělávání do konce 19. století. Třetí kapitola je nejdůležitější. Týká se historie vzdělávání v Senožatech do roku 1894. Popisuje problematiku původu školy, podrobných změn v učitelském sboru, školní docházky, stavebních úprav a rozšiřování tříd, vliv školních orgánů na místní školu a jiné události pro ni důležité. Čtvrtá a poslední kapitola slouží jako závěrečná. Ukončuje hlavní část textu a věnuje se stručnému vývoji školství v Senožatech po roce 1894.
Historie nižšího školství v Týně nad Vltavou a okolí
LEVÍNSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá vývojem školství a historií konkrétních škol v Týně nad Vltavou a okolí do konce 19. století. Nejdříve nás provede stručnou historií regionu a později vývojem školství během určitých časových období. V poslední části je popsána historie vybraných škol. Popis vývoje školství v Týně nad Vltavou se zabývá historií, budovami školy a jejich správou, učiteli, jejich platy a povinnostmi a také významnou osobností českých dějin K. A. Vinařickým. Historie vesnických škol přináší dostupné historické údaje a události. Školy na Modré Hůrce, Kolodějích nad Lužnicí a Křtěnově byly zrušeny. Budova staré školy v Křtěnově dosud stojí, spolu s kostelem a farou, jako připomínka zmizelé obce, která musela ustoupit stavbě JE Temelín. Jednotřídní základní škola v Neznašově a dvoutřídní základní škola v Žimuticích stále slouží svému původnímu účelu.
Analýza a zavedení systému řízení jakosti v oblasti výchovy a vzdělávání
ŠÍMOVÁ, Hana
Analýza systému managementu kvality a zavedení systému řízení jakosti v oblasti školství. Navrhnout metodiku postupu a praktické ověření jednotlivých kroků metodiky, včetně analýzy, zda otázka managementu jakosti je smysluplná i v této oblasti.
Minority v minoritě a národnostní školství
Nosková, Helena
Národnostní politika v oblasti školství.
Školství jako veřejně poskytovaný soukromý statek
Nečasová, Romana ; Heřmanský, Pavel (vedoucí práce) ; Mikuláštík, Robert (oponent)
This paper explores the relationship between education and public sector. It examines broadly accepted notion that education is a legitimate and necessary function of the state. The notion is often based upon these reasons: an educated individual brings whole society a positive externality; the market will not provide equal opportunities; and education is a good which should be consumed by everyone. The study hence examines whether the market really fails in this area and whether the state provision is the best solution. Education is a politically sensitive topic, thus there exists social approach besides the economic one. Using historical line of a Czech school system, this paper shows how was the social approach formed and how it looks like today. It is concluded that public education is not the ideal form and possible solutions are propounded.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.