Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regulovatelné tlumiče silničních vozidel
Šplíchal, Bohuslav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdělením a popisem činnosti konvenčních a regulovatelných tlumičů pérování silničních vozidel. Popisuje dynamiku vozidel při svislém kmitání a vliv tlumení a pérování na chování vozidla. Dále popisuje a rozděluje jednotlivé systémy odpružení podvozků, které využívají regulovatelných tlumičů.
Magnetorheological Strut for Vibration Isolation System of Space Launcher
Macháček, Ondřej ; Borin, Dmitry (oponent) ; dr hab. inż. Janusz Gołdasz, prof. PK (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
The dissertation thesis deals with the design of magnetorheological (MR) strut for vibration isolation system (VIS) of the launch vehicle. Previously used VIS and their struts are described in state of the art. Each of the struts which contained any fluid was sealed by static seals and elastic bellows made of steel. The strut of a passive system called ELVIS was chosen as an inspiration and therefore analysed thoroughly. The strut is three-parametric that means the damper is elastically connected. The stiffness of this connection is identical to the projection of bellows volumetric stiffness into the axial direction which is called the pressure thrust stiffness. The method of the pressure thrust stiffness determination from the bellows dimensions is presented in the thesis. Moreover, the parameters which can be used for the modification of the ratio between axial and pressure thrust stiffness of bellows is also discussed. This ratio affects the dynamic behaviour of the strut, thus also the behaviour of whole VIS. The multi-body model of VIS based on the Stewart platform mechanism and detailed multi-body model of a single strut was created for the prediction of their dynamic behaviour in a vibration environment. Simulations have revealed the parameters which affect the efficiency of the MR strut: the time response and the dynamic force range of the MR valve. The range of these parameters which should ensure an effective vibration isolation by the MR strut in the specific VIS was determined by the multi-body model; specifically, time response: 0-5 ms and the dynamic force range 5-10. The final design of the MR strut for the VIS of the launch vehicle preceded the design, manufacture and testing of the experimental strut. The parameters of the experimental strut were measured and consequently used for the verification of models used in the thesis. Knowledge obtained during the tests were used in the final design of the strut. One of the most important detections was that the ferrite (material used in the magnetic circuit) cracked during the semi-active control of the experimental strut. Therefore, a method of the fast magnetic circuit designing was established and subsequently patented. The method is based on a shape modification of the magnetic circuit which ensures shorter time response and the magnetic circuit is manufactured by 3D printing. The MR strut designed in this thesis has a predicted time response of 1.2 ms and dynamic range 10. The method which was used for the design process is summarised in conclusions.
Konstrukce předního odpružení motokrosového motocyklu
Kučera, Vlastimil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Přední odpružení zásadně ovlivňuje vlastnosti motocyklu, proto je nutné zabývat se jeho problematikou. Bakalářská práce uvádí jednotlivé funkce odpružení, popisuje a vysvětluje pružení vidlic s vinutou i vzduchovou pružinou, rozebírá systém tlumení a ukazuje možnosti nastavení vidlic. Porovnává konstrukční řešení vidlic použitých u sériových motokrosových motocyklů v letech 2016 a 2017 a upozorňuje na jejich případné výhody či nevýhody. Vidlice se od sebe liší hlavně typem pružiny a tím, jestli pružící i tlumící funkci vykonávají obě nohy vidlice, nebo mají funkce odděleny. Každé řešení má své výhody a nevýhody, záleží hlavně na celkovém nastavení vidlice.
Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel
Herman, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je „Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel". V následujících kapitolách jsou popsány jednotlivé části podvozků nákladních vozidel (rámy, zavěšení kol, odpružení, brzdy). Jsou zde také uvedeny výhody a nevýhody, využití a funkce jednotlivých částí.
Určení technologie lisování plechového dílu
Blažek, Miroslav ; Kopřiva, Miloslav (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a návrhem geometrie funkčních částí nástroje za účelem eliminace odpružení plechového dílu nepravidelného tvaru. V práci je ukázána jedna z možných cest použití FEM simulace procesu a 3D modelování v současné strojírenské společnosti.
Návrh zavěšení náprav experimentálního vozidla skupiny B
Šamaj, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kinematikou zavěšením náprav závodních vozů skupiny B. Zpracovává přehled používaných zavěšení náprav závodních automobilů z 80. let minulého století a porovnává kinematické veličiny se součastnými systémy zavěšení nápravy.
Multibody model traktoru s odpruženou kabinou
Kadlec, Jakub ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou odpružení kabin nákladních vozidel a traktorů. Popisuje současný stav odpružení kabin, metodiku měření a vyhodnocování jízdního komfortu. Na sestaveném multibody modelu traktoru jsou porovnány různé koncepce odpružení a je provedena citlivostní analýza parametrů majících vztah k jízdnímu komfortu.
Zavěšení, odpružení, tlumení závodních vozidel
Šťastný, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je přehled konstrukčních řešení systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel. Pozornost je věnována především automobilovým soutěžím pod záštitou AČR (Autoklubu České republiky). Předně je zařazena část, která stručně popisuje hlavní druhy a princip činnosti náprav, odpružení a tlumení. V následující části je přehled technických omezení a předpisů pro konstrukční řešení závodních vozidel. V dalším odstavci je detailněji pomocí obrázků rozebráno několik v současnosti nejpoužívanějších typů konstrukčních řešení pro danou soutěž. Poslední část se zabývá tendencí vývoje v oblasti konstrukce systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel.
Hydraulický tlumič v aktivním závěsu kola
Kala, Pavel ; Ždímal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku spojenou s tlumením kmitů kola a utřídit tyto informace podle nejnovějších poznatků. Popsat jednotlivé principy používané pro tlumení kmitů kol osobních vozů a srovnat jednotlivé systémy s ohledem na využitelnost těchto systému do budoucna.
Zadní odpružení motokrosového motocyklu
Křivánek, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Zadní odpružení motocyklu zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti, bezpečnost a pohodlí jezdce. Je důležité se problematikou zadního odpružení zabývat. Bakalářská práce popisuje různá konstrukční uspořádání přepákování, funkci zadního tlumiče, pružení s vinutou a vzduchovou pružinou. Porovnává charakteristiky zadního přepákování u dvou konkrétních motocyklů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.