Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití knihovny OpenCV pro mechatronické aplikace
Černil, Martin ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Bastl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá seznámením se s knihovnou počítačové vize OpenCV, která je následně implementovaná do tří zaměřením odlišných úloh pomocí programovacího jazyka Python. Těmito úlohami jsou rozpoznání objektu a jeho lokalizace, sledování objektu a detekce změny a stanovení bezpečně vzdálenosti pomocí hloubkové mapy.
Rekonstrukce digitálních fotografií s využitím hloubkové mapy
Valeš, Ondřej ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout postup, který bude provádět rekonstrukci digitálních fotografií na základě vyhledání podobných fotografií v datasetu, jejichž obsah je poté využit při rekonstrukci, a otestovat možnosti generování fotografií přímo z hloubkové mapy pro účely rekonstrukce. K určení podobnosti je použit deskriptor fotografií GIST nově obohacený o informaci z hloubkové mapy, který umožňuje rychlé vyhledání fotografií v datasetu a nový postup vkládání dat do rekonstruované oblasti, která je na rozdíl od existujících přístupů nejprve rozdělena na podoblasti na základě analýzy hloubkové mapy. To umožňuje řešit rekonstrukci jednotlivých podoblastí zcela odděleně a přináší zlepšení výsledku rekonstrukce, protože podoblasti jsou menší a méně komplexní. Součástí práce je klasifikace fotografií v datasetu pomocí rozšířeného deskriptoru GIST a implementace systému umožnujícího vyhledávání v datasetu na základě podobnosti a za pomoci hloubkové mapy.
Vylepšení obrazu pomocí hloubkových map
Krbec, Jakub ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami určenými k vylepšení fotografií pořízených v přírodě pomocísyntetické hloubkové mapy. Hloubková mapa je získána z digitálního modelu terénua má přesnost v řádech metrů. Pomocí hloubkové mapy lze eliminovat nežádoucí vlivy počasí,jako je mlha, nebo lze simulovat hloubku ostrosti na základě parametrů fotoaparátů aobjektivů, případně simulovat nedosažitelné parametry objektivů. Metoda pro odstraněnínegativního vlivu atmosféry (dehaze) je realizována kombinací dostupné hloubkové mapy ahloubkové mapy odhadnuté přímo ze vstupní fotografie. Této kombinace se využívá předevšímpokud dostupná hloubková mapa není dostatečně přesná. Metoda simulující různouhloubku ostrosti je implementována konvolucí kruhovým jádrem, které lépe aproximuje tvarclony fotoaparátu než Gaussovské jádro. Experimentální výsledky ukazují, že pomocí syntetickéhloubkové mapy lze úspěšně simulovat malou hloubku ostrosti ve fotografii venkovníchprostředí a odstranit nežádoucí vlivy atmosféry.
Virtuální brána pro počítání počtu průchodů osob
Chudý, Andrej Oliver ; Dvořák, Michal (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a realizáciou aplikácie, ktorá je schopná detekovať prechod osôb cez virtuálnu bránu (bez akejkoľvek fyzickej prekážky). Za účelom dosiahnutia čo najväčšej presnosti, boli implementované dva programy. Jeden pre spracovávanie 2D výstupu z web-kamery a druhý, určený pre spracovanie hĺbkových 3D dát. Oba programy boli otestované aj v reálnych podmienkach farmaceutického skladu, kde bola dosiahnutá úspešnosť až 98%. Aplikácia realizovaná v rámci tejto práce má tak potenciál stať sa základom systémov zabezpečujúcich objektovú bezpečnosť alebo jedinečným systémom umožňujúcim zber relevantných štatistických údajov o návštevnosti objektov v reálnom čase. Súčasťou práce je aj porovnanie troch používaných hĺbkomerov.
Hloubková mapa s využitím zařízení Kinect
Němec, Pavel ; Kaller, Ondřej (oponent) ; Boleček, Libor (vedoucí práce)
Hloubková mapa má v dnešní době různá využití v rozličných odvětvích lidské činnosti (ve stavebnictví, lékařství, strojírenství, robotice, zábavním průmyslu atd.). Cílem této práce je seznámit se s různými metodami jejího získání a s možnostmi jejího vylepšení (např. redukce šumu a míst s nespecifikovanou hloubkou). Bakalářská práce se zabývá zejména vylepšením hloubkových map získaných zařízením Kinect.
Robotický nákupní košík
Krzeminský, Juraj ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementaci řídicí jednotky pro robotický nákupní košík. Ten má za úkol sledovat vybranou osobu po nákupním středisku a plnit roli nosiče tašek. V textu jsou popsány základní principy detekce a sledování lidské postavy v obraze a také způsob snímaní obrazu RGB-D kamerou Kinect. Zbytek textu se věnuje detailnímu popisu hotové aplikace a implementaci v ní použitých vybraných metod a algoritmů.
Výpočet mapy disparity z barevných stereo snímků
Kulíková, Barbora ; Nováček, Petr (oponent) ; Klečka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tvorbě disparitních map. První kapitoly jsou zaměřeny na fyziologii lidského vnímání prostoru a metodách zobrazení 3D obsahu, což jsou témata blízce související s disparitní mapou, jejím vznikem a praktickým využitím. Následuje popis používaných metod zpracování obrazu. Stěžejní teoretická kapitola pojednává o metodách výpočtu disparitní mapy a použitých principech. V praktické části byla vytvořena aplikace s uživatelským rozhraním v prostředí MATLAB. Aplikace umožňuje tvorbu disparitních map pomocí lokálních a globálních metod. Funkčnost aplikace a implementace metod je experimentálně ověřena a byl proveden experiment srovnávající jednotlivé metody a zkoumající vliv parametrů lokální metody na kvalitu disparitní mapy. Součástí práce bylo vytvoření jednoduché databáze stereosnímků.
Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph
Ondruška, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí základy práce s knihovnou OpenSceneGraph. Další kapitoly se pak věnují postupně jednotlivým shaderům. Prvně je to vertex displacement mapping, po něm následuje cartooning a posledním shaderem je vodní hladina.
Programovatelné shadery v OpenGL
Radil, Přemek ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
V dnešní době se OpenGL používá převážně pro tvorbu počítačových her, CAD programů, aplikací virtuální reality, leteckých simulací či vědeckotechnických vizualizací. Tato bakalářská práce se zabýva tvorbou shaderů v jazyce OpenGL shading Language a jejich připojením právě k OpenGL aplikacím. Jejím cílem je popsat postupy tvorby efektů vytvářejících hloubku ostrosti, záři a měkké stíny a poskytnout o těchto postupech tutoriál. První kapitoly sdělují informace o OpenGL a rozšiřující knihovně OpenGL Utility Toolkit a také ukazují některé obecné postupy potřebné k dosažení výše uvedených efektů. Poslední kapitoly se pak věnují přímo shaderům vytvářejícím tyto efekty.
Detekce objektů pomocí Kinectu
Řehánek, Martin ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
S příchodem zařízení Kinect se otevřely možnosti, jak jednoduše využít hloubku obrazu ve zpracování obrazu. Cílem této práce je popsat metodu, kterou jsem navrhnul pro rozpoznávání a detekci objektů v hloubkové mapě. Pro rozpoznávání objektů použiji metodu Bag of Words, ve které jako deskriptor hloubkové mapy použiji metodu Spin Image. Spin Image je jeden z několika přístupů k popisu hloubkové mapy, které ve své práci popíši. O vyhledání objektu v obraze se postará metoda klouzajícího okna, která je vylepšena o využití hloubkové informace pro zrychlení prohledávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.