Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,686 záznamů.  začátekpředchozí29677 - 29686  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.61 vteřin. 

Modelování české ekonomiky v období vstupu ČR do Evropské unie
Švarcová, Radka ; Hušek, Roman (vedoucí práce) ; Štěpán, Josef (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce zkoumá možnosti analýzy mechanismů působících během vstupu ČR do EU pomocí 2 ekonometrických modelů. První model je makroekonomický, vychází z Romerova IS-MP modelu. Je specifikovaný a odhadnutý jako GARCH model za použití časových řad pozorování, na jeho základě jsou stanoveny předpovědi. Výsledky ukazují velkou propojenost ekonomiky ČR s ekonomikou EU v období před vstupem do EU. Druhý model je mikroekonomický, tzv. "model obecné rovnováhy" (GE model). Jeho parametry jsou kalibrovány na základě dat z jednoho období. Model lze využít k simulacím změn souvisejících se vstupem ČR do EU.

Problematika tréninku herních dovedností u mladých hráčů fotbalu
Fanta, Miroslav ; Buchtel, Jaroslav (oponent) ; Buzek, Mario (vedoucí práce)
Nazev prace: Problematika treninku hernich dovednosti u miadych hracu fotbalu Cile prace: Cilem teto prace bylo pomoci kvalitativniho vyzkumu popsat problematiku treninku technicko - taktickych dovednosti hracu fotbalu ve vekove kategorii 10 - 12 let v zahranicnich skolach a porovnat jejich pfistupy s ceskou fotbalovou skolou. Na zaklade zjistenych skutecnosti v zaverecne diskusivyvodit zavery pro treninkovou praxi a navrhnout zmeny pro dosavadni koncepci v pfiprave miadychhracu. Metoda: Vyhledavam materialu v ceskych i zahranicnich odbornych publikacich, vedeckych casopisech, ktere jsou k dispozici v knihovne UK FTVS a databazich Medline, ERIC a Sport Diskus a vefejne dostupnych internetovych publikacich. Jednalo se o kvalitativm vyzkum s vyuzitim sberu dat z odbornych publikacich. Vysledky: Osvetluji trenink technicko - taktickych dovednosti (hlavne jejich nacvik a zdokonalovanQ. Vysledkybudou dale slouzit jako podklad pro treninkovy proces hracu fotbalu v teto vekove kategorii. Klicova slova: Technicko - takticke dovednosti, zahranicni akademie, vekova kategorie, trenink, koucink

Kalkulační systém a jeho využití v řízení konkrétní firmy
Kocábová, Daniela ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Cirklová, Anežka (oponent)
Cílem diplomové práce je nejen popsat co kalkulace jsou a jak se tvoří, ale především je ukázat v širším komplexu ekonomických i neekonomických disciplín. Kalkulace mají bezprostřední vztah i souvislost prakticky se všemi výrobními, ekonomickými, obchodními i inovačními činnostmi a vnitropodnikovými útvary podnikatelské společnosti. Tvoří relativně samostatný subsystém ekonomických informací, který však velmi těsně souvisí s účetnictvím a rozpočetnictvím. Hlavním cílem této diplomové práce je provedení analýzy existujícího kalkulačního systému a jeho využívání při řízení společnosti Strojírna Oslavany, s. r. o. ve všech oblastech, které kalkulační systém ovlivňují. Práce je rozčleněna do několik částí: První dvě části jsou teoretické a charakterizují základní kalkulační pojmy, druhy nákladů a prvky kalkulačního systému. Praktická část diplomové práce má šest kapitol, které po úvodním představení sledované společnosti konkrétně popisují postup kalkulování v komplexních souvislostech, tj. vztah podnikových cílů a kalkulací, role rozpočetnictví při kalkulování, složení používaného kalkulačního vzorce, způsob účtování kalkulací, ověřování správnosti kalkulací a sazeb a poslední kapitola je věnována konkrétnímu využití kalkulací při řízení nákladů a rentability v podniku snižováním nákladovosti výrobků a optimalizací výrobního sortimentu využitím kalkulace neúplných nákladů.

Analýza vlivu internetu na společnost z generačního hlediska
Bašus, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Práce se zabývá generačními aspekty informační společnosti. První část popisuje její samotnou podstatu a charakterizuje jí pomocí pěti kritérií. Dále je probrána problematika digitální propasti se zaměřením na mezigenerační typ. Podrobněji jsou rozebrány čtyři druhy přístupu k informačním a komunikačním technologiím a také oblasti následků digitálního vyloučení. Je popsán koncept síťové generace a změny, které teoretikové této skupině připisují v důsledku vyrůstání v informační společnosti. Rozebráno je pět oblastí změn: myšlení, učení, práce, konzumace a kultura. Sociální sítě jsou vzaty v potaz, konkrétně jejich vlivy na mladší generaci a související problematika zneužití osobních informací. Pozornosti se dostává i důsledkům emergence informační společnosti pro seniory. Popsány jsou výhody, které jim moderní ICT přinášejí a rovněž jsou diskutovány bariéry, kterým musí čelit. Poslední část se zabývá analyzováním dotazníku.

Staré pověsti české a jejich současná zpracování
Brožková, Lucie ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Resumé Bakalářská práce je zaměřena na zpracování starých pověstí českých v literatuře pro děti. Cílem práce je ukázat jakým způsobem autoři přizpůsobují pověsti dětem. Výchozím zpracováním jsou Staré pověsti české od Aloise Jiráska. Teoretická část se zabývá pověstí, jejími druhy, pověstí v lidové tradici a také pověstí v dětské literatuře. V praktické části je interpretováno pět knih pověstí z dětské literatury. Interpretace ukazují různé způsoby, které autoři používají pro přiblížení pověstí dětskému čtenáři, případně i posun v tématu, pokud k němu došlo. Závěr shrnuje zjištění, vyplývající z interpretací.

Cesta duchovního dětství ve spisech sv. Josemarii Escrivy de Balaquer
Vlček, Martin ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Resumé diplomové práce M. Vlčka Cesta duchovního dětství ve spisech svatého Josemaríi Escrivá de Balaguer Cílem této práce je hlouběji proniknout do cesty duchovního dětství, kterou žil, a které učil svatý Josemaríi Escrivá de Balaguer, zakladatel Opus Dei. To ovšem nejde bez seznámení se s jeho osobou a spisy. Proto čtenáře nejdříve v první kapitole seznámím s důležitými událostmi jeho života a ve druhé s různými druhy jeho formačních spisů. Na základě těchto spisů, poté vysvětlím ve třetí kapitole jeho pojetí Božího synovství, jehož se nám dostává v Kristu. Toto naše Boží adoptivní synovství je totiž, v nauce svatého Josemaríi Escrivá, východiskem pro cestu duchovního dětství. Ve čtvrté kapitole se pokusím analyzovat cestu duchovního dětství, která je prezentovaná v jeho nejznámější knize, a v páté kapitole pak ukážu některé prvky duchovního dětství, které jsou společné jak svaté Terezii z Lisieux tak zakladateli Opus Dei. V závěru práce nakonec na základě předchozích rozborů poukáži na některá specifika, která svému pojetí duchovního dětství vtiskl svatý Josemaría Escrivá de Balaquer. Údaje o diplomové práci: Počet znaků (včetně mezer): 154 884 Typ písma: Bookman Old Style Velikost písma: 12 Řádkování: 1,5

Porovnání péče o osoby s tělesným a kombinovaným postižením v odborných zařízeních a domácím prostředí
SOSNOVCOVÁ, Eva
V současné době má více než miliarda lidí na celém světě nějaké zdravotní postižení. V procentech je to více než 15% lidí z celé zeměkoule. (WHO.) Pro současnou dobu je v péči o osoby se zdravotním postižením typický komplexní a koordinovaný přístup. Zároveň se ovšem objevují i jiné názory a přístupy, které kladou důraz např. na specifický přístup konkrétního odborného zařízení. Nesmírně důležitým se jeví též zapojování rodičů nejen do vlastní péče o jejich děti se zdravotním postižením, ale také do rozhodovacího procesu, kdy je zapotřebí jim vytvořit dostatečný prostor pro jejich vlastní pohled na danou problematiku. První kapitola se týká zdravotního postižení. V podkapitolách rozebírám jednotlivé rozdělení postižení. Druhá kapitola je věnována pojmu rodina, její funkčnosti a typům. Třetí a zároveň poslední kapitola z teoretické části se věnuje sociálním službám. Na výzkum jsem použila kvalitativní metodu. K výsledkům jsem dospěla díky polostrukturovanému rozhovoru. Zkoumala jsem dva výzkumné soubory, z nichž první tvořila zařízení, která poskytují domovy pro osoby se zdravotním postižením. Jedno bylo z Kutné Hory, druhé z Odlochovic. Druhý výzkumný soubor tvořily matky dětí s tělesným a kombinovaným postižením z okolí Kutné Hory. Cílem mé práce je porovnání komplexnosti péče v odborných zařízeních a v domácí péči. Výsledky výzkumu ukázaly, že se rodiče svým dětem věnují naplno, ale necítí podporu státu. V zařízeních, která poskytují domov pro osoby se zdravotním postižením, jsem se soustředila na celkové zázemí klientů. To jsem zjišťovala pomocí rozhovorů se zaměstnanci. Z rozhovorů vyplynulo, že zařízení jsou lépe uzpůsobena zájmům klientů, dostává se jim zde komplexnější péče. Rodiče sice svým dětem přizpůsobili život, byt, ale není pro ně jednoduché najít dětem vyhovující a smysluplné vyžití jejich volného času. Rodiče se setkali s nezájmem státu i společnosti. Pro dospělé a děti s tělesným nebo kombinovaným postižením, není v Kutné Hoře a jejím okolí dostatek volnočasových aktivit. Moje práce je malá sonda do problémů rodičů dětí s postižením a dospělých s postižením. Tuto práci bych ráda poskytla některému sociálnímu úřadu, který se touto problematikou na Kutnohorsku zabývá. Třeba mé výzkumy přispějí k lepšímu přístupu úřadů k rodinám s postiženými dětmi.

Strom jako biotop (součást ekologické niky)
Matyšková, Iveta
Diplomová práce popisuje, jakou roli hraje věk dřeviny rodu Salix v ekologické nice vybraných druhů živočichů. Speciálně se zabývá indikačními druhy ohrožených a zvláště chráněných živočichů, pro které jsou vrby významnou součástí jejich biotopu. Hodnotí kvalitu a dostatečnost hodnocení biotopového potenciálu dřevin dostupnými metodikami, především metodikou užívanou Agenturou ochrany přírody a krajiny České republiky.

Možnosti zpřístupňování výtvarného umění dětem předškolního věku v mateřských školách
Nováková, Ivana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Práce sleduje trendy zpřístupňování výtvarného umění dětem předškolního a mladšího školního věku ve školských dokumentech a osnovách. Jsou zde publikovány výsledky průzkumu preferencí ilustrátorů dětských knih a časopisů. Práce monitoruje připravenost uměleckých galerií a muzeí přijmout a zaujmout dětského návštěvníka. Je zde proveden rozbor možností dalšího využití a rozvíjení vybraných animačních programů NG pořádaných ve Veletržním paláci. Na základě provedených zjištění jsou navrhnuty další aktivizující činnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výchova k hodnotám v současné mateřské škole
Vinšová, Kateřina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo...