| |
| |
|
Analýza privátních značek v prostředí českého retailingu
Křepelová, Soňa ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza privátních značek a vnímání privátních značek ze strany spotřebitelů. Teoretická část se zabývá značkami, strategickým řízením značek, privátními značkami, vývojem na světovém a českém trhu. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu výrobků privátních značek a výzkumu mezi koncovými spotřebiteli. Na základě analýzy je navrženo doporučení obchodním řetězcům ke zvýšení podílu privátních značek na celkových prodejích.
|
|
Hodnocení investic na příkladu společnosti Tesco Stores ČR a. s.
Vaněk, Ondřej ; Mikan, Pavel (vedoucí práce) ; Scholleová, Hana (oponent)
Abstrakt: Cílem práce je zhodnotit šest variant projektů expanze společnosti Tesco prostřednictvím otevření nových prodejen na obecné úrovni a vybrat nejvhodnější způsob. Prodejny se liší formátem (expres, supermarket, hypermarket) a způsobem získání prostor (pronájem, výstavba vlastní prodejny). Celá práce je rozdělena na tři části. V části teoretické je popsán vývoj českého trhu v odvětví maloobchodu s potravinami od roku 1996, kdy na český trh vstoupila společnost Tesco. Část metodologická popisuje metody hodnocení investic. Část praktická srovnává projekty mezi sebou na základě metod popsaných v metodologické části. Nejvýhodnějším způsobem expanze se ukázala prodejna ve formátu expres a spíše ve variantě nájmu než stavby vlastní prodejny, nicméně s poznámkou, že rozhodnutí ohledně varianty v nájmu nebo ve výstavbě je významně ovlivněno konkrétními podmínkami projektu a nelze zde jednoznačně rozhodnout na obecné úrovni. Práce byla vypracována na základě dat poskytnutých pro účely této práce společností Tesco Stores ČR a.s.
|
|
Vývoj maloobchodního trhu v ČR a na Slovensku
ROZSYPALOVÁ, Antonie
Tato práce studovala vývoj maloobchodního trhu v České republice a na Slovensku v letech 2000-2007. V České republice začalo formování trhu dříve, probíhalo rychleji, změny na Slovensku probíhaly s určitým zpožděním. Vývoj maloobchodního trhu v dalších letech bude zcela jistě ovlivněn zavedením jednotné měny euro.
|
|
Analýza úspěšnosti maloobchodních formátů
Dvořák, Jan ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Práce se zabývá marketingem v maloobchodě s cílem zmapovat postoje spotřebitelů k jednotlivým formátům prodejen. První část se věnuje teoretickým pojmům z oblasti retailu, typologie prodejen, dále spotřebnímu chování, segmentaci a specifikům marketingového mixu obchodní společnosti. Další část analyzuje dostupné informace z veřejných výzkumů a odborných článků a dále data MML k analýze situace na maloobchodním trhu a odhalení současných trendů ve vztahu k maloobchodním formátům. V poslední části je provedeno vlastní dotazníkové šetření zjišťující nákupní zvyklosti, postoje a vnímání různých formátů prodejen a faktorů ovlivňujících jejich výběr.
|
|
Studie proveditelnosti podnikání malé maloobchodní firmy
Drugda, Marek ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Jánský, Filip (oponent)
Diplomová práce popisuje dílčí aspekty maloobchodního podnikání malé společnosti, na které nahlíží teoretickými poznatky z podnikání velkých maloobchodních společností. Předkládá strategii podnikání prodejny oděvů v Praze s inovativním obchodním modelem, hodnotí její vnější prostředí a jeho vliv na podnikání v oboru, popisuje postupy řízení dílčích oblastí provozu a hodnotí jeho proveditelnost s využitím analýzy bodu zvratu a předpovědi peněžních toků na základě zvolených kritérií.
|
|
Analýza marketingového mixu lékárny
Trnka, Štěpán ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Procházková, Marcela (oponent)
V této bakalářské práci zkoumám, jakým způsobem je možné aplikovat marketingový přístup v prostředí lékárny na malém až středně velkém městě. Teoretická část se zabývá marketingovými prvky, které jsou pro danou oblast relevantní, a doplňuje je o specifika oblasti zdravotnictví. Důraz je kladen na marketingový mix v tradičním pojetí a analýzu konkurence. Teoretická část obsahuje také specifika provozu lékárny. Praktická část se skládá z představení vybrané lékárny, její stručné historie. Následuje analýza marketingového mixu a konkurence. V závěru zhodnotím marketingový přístup lékárny a uvedu doporučení na jeho zlepšení.
|
| |
|
Vývoj maloobchodu v Rakousku a na Novém Zélandu
VILÁNKOVÁ, Lenka
Práce poskytuje přehled o vývoji maloobchodu v Rakousku a na Novém Zélandu a následné vzájemné porovnání těchto zemí. Především z hlediska vývoje a koncentrace maloobchodního trhu za posledních deset let. Práce je zaměřena na maloobchod jako celek a dále na některá jeho odvětví. Například: maloobchod s potravinami, maloobchodní prodej oděvů a obuvi či maloobchod s nábytkem a zařízením do domácnosti. Klíčovými faktory měření jsou: maloobchodní obrat, počet prodejen, počet zaměstnanců apod.
|