Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
A Comparison of Plotinus's and St. Augustine's Conception of Evil
Košová, Michaela ; Němec, Václav (vedoucí práce) ; Novák, Lukáš (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá Plotinovým a Augustínovým pojatím zla, pričom jej hlavným cieľom má byť oba pohľady porovnať a odhaliť, ktoré Plotinove myšlienky Augustína inšpirovali a v ktorých bodoch sa už musel od Plotina odkloniť. Kľúčovou otázkou je, akým spôsobom sa obaja filozofi snažia odpovedať na otázku týkajúcu sa ontologického statusu a pôvodu zla. Pri skúmaní rozdielností oboch koncepcií hrá dôležitú úlohu ich objasnenie na pozadí odlišnosti metafyzických konceptov, z ktorých Plotinos a Augustín vychádzajú. Prvá časť práce skúma, v akom zmysle je u Plotina princípom zla látka, posledný bod výstupu reality z Jedna. Narazíme tiež na tolma, neoprávnenú smelosť k osamostatneniu sa od vyššieho, ktorá je prítomná v duši, no i pri výstupe reality ako takej z Jedna. Duša však nemôže skutočne hrešiť, má totiž božský pôvod. Podľa Plotina je za zlo nakoniec zodpovedná látka, úplná zbavenosť a forma nebytia, ktorá je pre dušu akousi pascou. V druhej časti uvidíme, že Augustín vďaka novoplatónskemu mysleniu tiež vníma zlo ako zbavenosť, ale jeho pôvod pripisuje slobodnému rozhodnutiu stvorenej, a tým pádom menlivej racionálnej bytosti. V jeho koncepte nie je miesto pre princíp zla, ktorý by dušu "nakazoval", lebo stvorenie je na každej svojej úrovni dobré. Zlo spočíva v zlej vôli, ktorej kľúčovým...
Materiál, hmota a animovaný film ve výtvarné výchově
Hamplová, Kateřina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Experiment s materiálem a hmotou v animovaném filmu. Různé postupy a techniky jsou prezentovány na příkladech práce uznávaných tvůrců animovaných filmů, kteří se tímto typem experimentu zabývali. Za východisko slouží stručné dějiny animovaného filmu a materiálového experimentu ve volném umění. V didaktické části je popsán vztah dítěte k animovanému filmu a materiálovému experimentu ve hře. Podrobněji se zde také věnuji procesu výroby animovaného filmu, abych pak byla schopna navrhnout didaktické zpracování titulního tématu. V praktické části objasňuji zdroje inspirace a podněty vedoucí k realizaci výtvarného výstupu.
Malířský tah
Hon, Michael ; Dub,, Petr (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Malířský tah je demonstrací techniky zhmotnění malířského tahu v prostoru. Těžištěm projektu je práce s technologickým postupem, kdy je barva, či jiný materiál namísto nanášení na podklad povrchem protlačován. Důležitým pojítkem techniky s klasickou malbou je zachování hodnot malířského gesta a určité soustředěnosti. Projekt se zabývá tematizací uměleckého média malby s důrazem na vizuální a haptickou složku obrazu. Cílem je vytvoření malířské techniky, její demonstrace a prezentace v rámci výstavního prostoru.
GTD pro Windows Phone 7
Mašek, Jiří ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodou Getting Things Done (GTD) a její implemenatcí na mobilním zařízení s Windows Phone 7. V první části je podrobně popsána metoda GTD a operační systém Windows Phone 7. Dále jsou zde uvedeny diagramy použití a dotazníky, ze kterých vycházel návrh aplikace. Práce pokračuje popisem implementační části a je zakončena závěrem.
Jaké hodnoty jsou pro nás důležité?
Tuček, Milan
V květnu 2011 CVVM předložilo svým respondentům otázku zaměřenou na to, jak se ve smyslu jejich důležitosti stavějí k vybraným hodnotám z oblasti rodinné, pracovní a společenskopolitické sféry a životního stylu. Dotázaní měli na čtyřbodové škále označit, nakolik je pro ně určitá hodnota důležitá či nedůležitá.
Propojení duchovních proudů východu a západu a křesťanský aspekt v učení O.M. Aivanhova.
AVRAMOVA, Radka
Tato práce pojednává o učení bulharsko-francouzského filosofa, pedagoga a duchovního učitele Omraama Mikhaëla Aivanhova. Je rozdělena na několik tématických kapitol, zaobírajících se vždy určitým filosoficko - duchovním tématem tak, jak je o něm pojednáváno v Aivanhovově učení. Mezi těmito tématy jsou například: Stvoření, Dobro a zlo, O Bohu, Ježíš a Kristus, Reinkarnace, Duše, Vzkříšení, Svatá Trojice. Aivanhov přistupuje k těmto tématům neotřele, nedogmaticky a vždy klade důraz na to, aby mohlo jeho učení být prakticky využito k práci člověka na sobě samém. Nesnaží se držet nějaké tradice ani uměle synkretizovat, spíše vidí různé úrovně stvoření a jeho Stvořitele jako realitu, jejíž zákony a principy jsou univerzální. A posláním člověka je podle Aivanhova tyto zákony a principy objevovat a žít s nimi v souladu.
Funkce allochtonní organické hmoty v tůni aluvia horní Lužnice
Dvořák, Jan ; Pechar, Libor
Pro aluviální tůně a říční ramena je charakteristický přísun značného množství organické hmoty ve formě listů a dalšího opadu z pobřežních dřevin. Tento materiál je zdrojem živin (C, N, P), současně funguje jako substrát pro jejich akumulaci a transformaci. V příspěvku jsou popsány procesy, spojené s dekompozicí opadu listů na základě sledování jejich rozkladu metodou "litter mesh-bags", které byly exponovány in situ po období listopad 1989 - listopad 1990. Opad představuje značný rezistentní materiál, který spíše než zdroj živin funguje jako substrát pro akumukaci dusíku a fosforu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.