Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  začátekpředchozí256 - 265dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Společenská odpovědnost obchodního podniku
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Cílem mé bakalářské práce bylo popsat aktuální přístupy a opatření obchodních podniků v oblasti společenské odpovědnosti podniku a provést průzkum vlivu těchto opatření na nákupní chování. Teoretickou část jsem zaměřila na vymezení pojmu společenská odpovědnost a jeho začlenění do firmy. Fakt, že společenská odpovědnost je pro firmu důležitá, je podtržen přínosy, které taktéž uvádím v teoretické části. Rovněž zmiňuji příklady činností a aktivit, které by firma měla vytvářet ať už v environmentální, sociální či ekonomické oblasti. Tyto teoretické poznatky jsem se snažila zakomponovat do dotazníku, který byl součástí mé praktické části. Stanovila jsem takové otázky pro respondenty, abych zjistila, jestli vůbec znají pojem společenská odpovědnost, co si pod tímto pojmem představí a jestli si myslí, že by právě tento koncept měli firmy zastávat při svém podnikání. Mimo jiné měli respondenti příležitost sami vlastními slovy popsat činnosti (aktivity), které si právě oni myslí, že by firma měla vytvářet, pokud se chová společensky odpovědně. Následně měli uvést příklad firmy, která se tímto konceptem zabývá. Po ukončení sběru dat pomocí dotazníkového šetření jsem nejprve rozebírala každou otázku zvlášť a popisovala jednotlivé výsledky z nich vyplývající. V další části jsem vymezila závislosti některých otázek a popisovala souvislosti mezi nimi. Pro zhodnocení jednotlivých závislostí jsem použila kontingenční tabulky a ve dvou případech i test shody neboli Paersonův chí-kvadrát test, pomocí kterého jsem zjišťovala významnost statistické závislosti. Na závěr jsem navrhla opatření, které by mohly přispět k přiblížení pojmu společenská odpovědnost veřejnosti.
CSR jako součást podnikatelské strategie v Komerční bance a.s.
Podojilová, Petra ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza tématu společenská odpovědnost firem a vytvoření návrhu koncepce CSR a jejího zasazení do podnikatelské strategie Komerční banky, a.s. Teoretická část diplomové práce se věnuje charakteristice možných přístupů ke společenské odpovědnosti firem zejména pak strategickému pojetí CSR. Dále je rozpracován pohled na společenskou odpovědnost z celosvětového i evropského hlediska a popsán postup při implementaci CSR do organizace. Praktická část analyzuje současné aktivity na poli CSR u Komerční banky, a.s. a její mateřské společnosti Société Générale. Součástí práce je i vlastní empirický výzkum. Na základě provedené analýzy a získaných výsledků z výzkumu je navržena CSR strategie pro Komerční banku včetně konkrétních projektů. Zhodnocení nové CSR strategie je provedeno pomocí modelu Balanced Scorecard.
Srovnání pojetí CSR koncepce ve skupině ABB Group a společnosti ABB ČR
Musilová, Lenka ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Boušková, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce se zabývá CSR koncepcemi ABB Group a ABB ČR a jejich srovnáním s cílem ověřit tyto hypotézy: "ABB ČR uplatňuje glokální přístup k CSR." a "V ABB ČR není tvorba CSV součástí CSR koncepce, zatímco v rámci ABB Group se CSV již prosazuje.". Aby mohly být tyto hypotézy ověřeny, seznamuje tato práce čtenáře s teoretickou podstatou CSR a CSV. V případě CSV nabízí diplomová práce poměrně široký teoretický rámec doplněný o nejaktuálnější kritiku a vlastní hodnocení vztahu mezi CSR a CSV. V praktické části pak analyzuje diplomová práce jednotlivé instrumenty obou koncepcí CSR s cílem ověřit uvedené hypotézy. První hypotéza je po provedené komparaci obou instrumentů potvrzena. Pro ověření druhé hypotézy je použita i metoda syntézy s cílem vytvořit strukturu CSV, aby mohla proběhnout závěrečná komparace, která tuto druhou hypotézu vylučuje.
Koncepce CSR a její využití v praxi vybraných francouzských společností
Vodstrčilová, Kateřina ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Tato práce představuje komplexní pohled na koncepci společenské odpovědnosti firem - corporate social responsibility (CSR) a její využití v praxi vybraných francouzských společností. První část práce se zabývá teoretickou podstatou koncepce CSR, pojmem společenské odpovědnosti firem, jeho vznikem a vývojem. Uvádí tři základní oblasti CSR a popisuje proces implementace CSR do firemní praxe. Druhá část se věnuje situaci CSR v Evropské unii a ve Francii. Třetí část se zaměřuje na společenskou odpovědnost v praxi francouzských kosmetických společností Yves Rocher a L'Oréal. Na závěr je zhodnoceno a porovnáno využití koncepce v praxi těchto firem.
Společenská odpovědnost obchodních řetězců se zaměřením na potraviny v ČR
Kopalová, Markéta ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Mokrejšová, Veronika (oponent)
Diplomová práce představuje specifika společenské odpovědnosti v retailingu potravin, která jsou zasazena do evropského kontextu. Praktická část přináší analýzu CSR strategií osmi hlavních obchodních řetězců se zaměřením na potraviny v České republice. Odpovědné iniciativy jsou sumarizovány podle úrovní CSR na: minimalizace rizika, posilování podnikání a generování inovací. Průzkum mezi zákazníky zkoumá vnímání aktivit CSR v maloobchodě potravin a image analyzovaných řetězců.
Prosazování konceptu CSR v ČR
Záhorská, Lucie ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.
Principy společenské zodpovědnosti na příkladu vybrané firmy
Justián, Josef ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Poláková, Martina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti firem a odpovědnosti lidské společnosti vůbec. Ve své teoretické části popisuje východiska konceptů CSR, jejich praktické využit v korporátní praxi a skutečné dopady na společnost. Identifikuje hlavní faktory úspěšnosti společensko-odpovědnostních strategií. Hledá souvislost mezi odpovědnými postoji k podnikání a globalizačními procesy, vysvětluje vliv velikosti společností a firem na vlastní aktivitu v oblasti CSR. Současně zkoumá význam společensko-odpovědnostních přístupů na hodnotu firmy. Ve své praktické části navrhuje konkrétní projekt pro společnost Microsoft v oblasti environmentálního pilíře CSR a zároveň strategii realizace projektu. Porovnává pro a proti realizace projektu, a jeho možné dopady na cílovou skupinu uživatelů IT technologií.
Měření dopadů společesnké odpovědnosti firem - Případová studie na finanční gramotnost v České republice
Jelínková, Markéta ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Škorpil, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, která metoda je nejvhodnější pro měření dopadů Společenské odpovědnosti firem a rovněž specificky tzv. Corporate Community Investment, což je součástí CSR. V diplomové práci byly použity různé metody jako je analýza, srovnání, osobní rozhovory i rozhovory po telefonu či dotazník. Část 1 poskytuje přehled týkající se Společenské odpovědnosti firem z různých perspektiv. Části 2 a 3 se zaměřují na měření dopadů Společenské odpovědnosti firem a na konkrétní metody měření. Část 4 podává srovnání existujících metod. V části 5 se řeší případová studie týkající se projektů ČSOB zaměřených na finanční gramotnost v České republice, včetně analýzy finanční gramotnosti z hlediska "potřeby" a "nabídky", a také aplikace metod měření. Co se týče výsledků práce, Global Reporting Initiative se potvrdila být nejvhodnější metodou pro měření Společenské odpovědnosti firem/udržitelnosti obecně, zatímco metodika London Benchmarking Group je nejvhodnější metodou v rámci Corporate Community Investment. Nicméně obě metody nejsou vyčerpávající, tudíž by měly být při jejich aplikaci doplněny.
Comparison of CSR activities carried out by an international company on a supranational level with the activities realized on a local level in Czech Republic
Konkoľová, Karolína ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o společenské odpovědnosti podniků, známou hlavně pod anglickým názvem Corporate Social Responsibility (CSR). Cílem práce je srovnat aktivity realizované nadnárodní společnosti na nadnárodní úrovni s aktivitami realizovanými na lokální úrovni České republiky. Formálně je práce členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována samotnému pojmu CSR, standardům a organizacím působícím v této oblasti a CSR reportingu. Praktická část zkoumá společenskú odpovědnost nadnárodní společnosti jako celku na základě správy CSR, aktivity na národní úrovni na základě interních dokumentů, rozhovorů se zaměstnanci společnosti a vlastního pozorování autora. Poslední kapitola porovnává tyto aktivity.
Vykazování o CSR - měřitelnost a indikátory činností společenské odpovědnosti
Panulin, Martin ; Stránský, Jakub (vedoucí práce) ; Knežová, Jana (oponent)
Moje práce se zabývá představením společensky odpovědného podnikání a způsoby jeho vykazování. V teoretické části seznámím čtenáře s konceptem společensky odpovědného podnikání a jeho výhodami. Následně přejdu k možnostem vykazování prostřednictvím environmentálního účetnictví, účetnictví udržitelného rozvoje a zpráv GRI. Hlavní cílem aplikační části je zdůraznit výhody vykazování o CSR. V praktické části jsem si vybral společnost, která podniká společensky odpovědně, ale zatím o tom nijak nevykazuje. Mým úkolem bylo vybrat nejlepší způsob vykazování společensky odpovědných aktivit a identifikovat výhody z toho plynoucí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   začátekpředchozí256 - 265dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.