Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,287 záznamů.  začátekpředchozí25278 - 25287  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.00 vteřin. 

Přirozená obnova a produkční potenciál borovice vejmutovky (Pinus strobus L.) v oblasti Městských lesů Hradec Králové
Vaněk, Petr
Disertační práce hodnotila dva aspekty borovice vejmutovky. Prvním cílem výzkumu bylo vyhodnotit vliv množství dopadajícího slunečního záření na parametry jedinců přirozeného zmlazení borovice vejmutovky -- jeho hustotu, výšku, tloušťku, výškový přírůst a morfologické parametry koruny. Druhým cílem práce byla komparace produkčního potenciálu (objemu kmene, zásoby porostu) borovice vejmutovky s domácí borovicí lesní. Pro oba účely byly vybrány vhodné porosty se zastoupením vejmutovky na území Městských lesů Hradec Králové. V případě prvního cíle práce studie prokázala, že množství dopadajícího světla pod porost je klíčovým faktorem v otázce přirozené obnovy vejmutovky. Zvyšující se světelná dotace kladně ovlivňuje jak hustotu přirozeného zmlazení, tak jeho růstové parametry (výška, tloušťka, výškový přírůst). Vliv dotace světla na morfologické parametry koruny nebyl prokázán. V případě druhého cíle práce vyhodnocení dat prokázalo, že borovice vejmutovka dosahuje ve stejném věku na stejném stanovišti prokazatelně větší objemové produkce kmene než borovice lesní, a to v řádu několika desítek procent v závislosti na stáří porostu.

Turistické mapy pro mládež, analýza a zásady tvorby
Danielová, Mariana ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jaroš, Jakub (oponent)
Turistické mapy pro mládež, analýza a zásady tvorby Abstrakt Prvním cílem této práce je provést analýzu dostupných turistických map pro mládež. Druhým cílem je navrhnout znakový klíč a následně ho použít při tvorbě tří turistických map pro mladé cestovatele. Přílohou práce jsou makety map Prahy, Českých Budějovic a Českého Krumlova. Rešerše se v první části zabývá aktuálním stavem turistického ruchu v České republice a ve výše zmíněných městech, dále se zabývá problematikou mladých cestovatelů a turistickými mapami pro mládež. Druhá část rešerše je zaměřena na existující způsoby hodnocení mapových děl. Metodologická část popisuje postup a výsledky hodnocení vybraných map. Předposlední kapitola je věnovaná tvorbě znakového klíče a zásadám tvorby map. Kapitola diskuze se zabývá problematickými místy při tvorbě map a vhodného obsahu map. Klíčová slova: turistické mapy, mládež, hodnocení map, znakový klíč, tvorba map

Péče o dutinu ústní nemocného během hospitalizace v nemocnici
CINCIALOVÁ, Kateřina
Pod pojmem hygiena dutiny ústní (orální hygiena) je myšleno soubor opatření, která mají zamezit vzniku onemocnění parodontu a tvrdých zubních tkání a jeho další progresi. Přesto patří tyto onemocnění mezi nejběžnější a nejrozšířenější lidské nemoci, kterým ovšem lze předejít vhodnou péčí a správným výběrem pomůcek. Mezi nejčastější tyto onemocnění se řadí zubní kaz, záněty dásní, zvýšená tvorba zubního kamene. Každý z nás by měl hygienu dutiny ústní provádět denně, dle svých návyků. A správným výběrem pomůcek předcházet vzniku nežádoucích onemocnění. V nemocničním zařízení během hospitalizace pacienta často dochází ke změnám frekvence a návyků v souvislosti s onemocněním. U nemocných s poruchou soběstačnosti z jakéhokoliv důvodu by se měla o péči o dutinu ústní postarat sestra. Sestra by si také měla zjistit, jaké má pacient návyky a zda-li používá nějaké speciální pomůcky a měla by péči, na kterou je pacient zvyklý, zajistit. Prioritou každé sestry by mělo být poskytovaní kvalitní ošetřovatelské péče, se kterou by byli pacienti spokojeni, a byly by saturovány jejich potřeby. V bakalářské práci byly stanoveny čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit názory pacientů na péči o dutinu ústní při hospitalizaci v nemocnici. Druhým cílem bylo zjistit, jaké možnosti v péči o dutinu ústní pacientovi poskytuje dané oddělení. Porovnat názory soběstačných a nesoběstačných pacientů, bylo třetím cílem. Čtvrtým cílem bylo zjistit úlohu sestry v péči o dutinu ústní u soběstačných a nesoběstačných pacientů. Na základě výsledků jsme si potvrdily hypotézu č. 1, ve které jsme předpokládaly, že pacienti pociťují změnu v péči o dutinu ústní během hospitalizace v nemocnici. Můžeme konstatovat, že také hypotéza č. 2 byla potvrzena a to, že pacienti mají nedostatečné možnosti v péči o dutinu ústní během hospitalizace v nemocnici. Také byla potvrzena hypotéza č. 3, že sestry znají možnosti péče a prostředky o péči o dutinu ústní a hypotéza č. 4, že sestry nezjišťují návyky týkající se péče o dutinu ústní. Výzkumná část bakalářské práce byla zpracována pomocí rozdaných dotazníků a strukturovaného rozhovoru. Výzkumnými vzorky byly sestry a pacienti na daných odděleních (neurologickém, interním, chirurgickém a ortopedickém) Nemocnice České Budějovice a.s. a Nemocnice Tábor a.s. Výsledky tohoto výzkumu bychom mohli použít jako zpětnou vazbu pro managament nemocnice k využití na zlepšení hygienické péče o dutinu ústní. Je nutné zajistit opatření ke zlepšení v této oblasti. Sestry by se měly aktivněji zjišťovat návyky a pomůcky, které pacienti používají k péči o dutinu ústní. Také je důležité, aby sestry aktivně nabízely pomoc pacientům, kteří ji potřebují a snažily se zajistit takovou péči, na jakou jsou zvyklí. Největší odměnou pro sestry by měla být především spokojenost pacienta.

Epidemiologie tuberkulosy - reakce na vakcinu BCG
FOŠUM, Pavel
Epidemiologie tuberkulosy- reakce na vakcinu BCG Světová zdravotnická organizace celosvětově zaznamenává devět miliónů lidí ročně jenž onemocní tuberkulosou a více než tři milióny lidí, kteří na toto onemocnění za rok zemřou. Tuberkulosa je známa dlouhou dobu a přes objev etiologické role Mycobacteria tuberculosis Robertem Kochem, objev RTG diagnostiky Roentgenem a účinné léčby antibiotiky Waksmanem jako prvním, si tato nemoc stále zachovává určité riziko pro společnost. Prevence očkováním pomocí BCG vakcíny má kladné a záporné aspekty. Tato bakalářská práce je zamřena na zjištění proočkování novorozenců, dobu a výskyt nežádoucích reakcí po aplikaci BCG vakcíny v prvních dnech života dítěte se zřetelem na ovlivnění následujícího povinného očkování. Využili jsme metody kvantitativního výzkum formou epidemiologické deskriptivní studie s technikou sběru a analýzy dat. Jako výzkumnou oblast jsme použili soubor, jenž tvoří děti narozené v letech 2004, 2005, 2006, a technikou skupinového náhodného výběru jsme vybrali výběrovou skupinu celkem 804 dětí (410 chlapců a 393 dívek). Zjistili jsme, že z 804 respondentů bylo BCG vakcínou očkováno 98,6%. Skupina 11 osob nebyla očkována z důvodu HBsAg pozitivity matky, malé hmotnosti či zdravotních potíží. Reakce po očkování BCG vakcínou se do očkování další vakcínou nezhojila u 307 dětí (38,1%). Na očkování vakcínou BCG nereagovaly 4 osoby, což je 0,8 % ze základního souboru. Nejvíce frekventovaná nežádoucí reakce po vakcinaci je nezhojená jizva a to ve 274 případech, 34,1%, z nadpoloviční většiny šlo o monoreakci. Doba trvání reakce byla v rozmezí 11 až 300 dní. Medián doby reakce je přesně 30 dní. Nezaznamenali jsme žádnou závažnou nežádoucí reakci. Jak výzkum prokázal, četnost nežádoucích reakcí po BCG vakcinaci je vysoká a to z 38,1% základního souboru, jedná se obvyklé nežádoucí účinky. Zjistili jsme, že výskyt nežádoucích reakcí odsunuje následné očkování dle povinného očkovacího schématu u všech jenž měli reakci na očkování BCG. Výskyt nežádoucích reakcí po očkování BCG navozuje otázku, zda provádět očkování v prvních dnech života. Výsledky této práce mohou být využity jako pilotní studie pro celorepublikovou studii zjištění nežádoucích reakcí a následného oddalování navazujícího povinného očkování.

Řízení vztahu se zákazníkem při outsourcingu IT
Horáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Outsourcing IT se jeví jako perspektivní model poskytování IT služeb. Přesto ho využívá jen malé množství firem a jejich spokojenost s ním je podle průzkumů nízká. Na druhou stranu řízení vztahu se zákazníky (CRM) je marketingový přístup, který se stále těší oblibě. Nebylo by tedy CRM řešením také pro outsourcing IT? Jakým způsobem jej v tomto oboru aplikovat? Tato diplomová práce je určena poskytovatelům outsourcingu IT a jejím cílem je najít odpovědi na tyto otázky. Prvním krokem je rozbor základních charakteristických znaků outsourcingu IT, který poslouží jako vodítko pro systematické řešení problému. Práce nepředpokládá znalost CRM, a tak druhým bodem je stručný, nicméně celistvý výklad dané problematiky. Syntézou informací z prvních dvou bodů je pak možno dojít k závěru, že nelze obecně tvrdit, že je CRM vhodný pro outsourcing IT a že je potřeba se rozhodnout vždy v konkrétním případě. V návaznosti na to jsou pro tuto volbu nabídnuta kritéria. V dalších bodech je již řešena aplikace CRM. Nejprve je předložen systém nástrojů pro hodnocení zákazníků. S jeho pomocí může poskytovatel mimo jiné určit, jaká míra individualizace vztahu je z obchodního i věcného hlediska vhodná pro konkrétního zákazníka. Na základě toho může začít budovat vztah se zákazníkem. Práce proto následně nabízí množství doporučení a nástrojů pro rozvoj vztahu mezi poskytovatelem a zákazníkem, a to jak ve fázi získávání zákazníka, tak i během následné spolupráce, kdy je potřeba zákazníka udržet. Práce se zabývá celou škálou různých aspektů marketingu při outsourcingu IT, počínaje snižováním nejistoty zákazníka a jeho rozhodováním o nákupu, přes návody na řízení spokojenosti až k vhodnému nastavení smlouvy o úrovni poskytovaných služeb (SLA). Krátce jsou analyzována i specifika marketingu v outsourcingu IT ve státním sektoru .

Ošetřovatelská perioperační péče z pohledu pacienta
LHOTSKÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelskou péčí, která je poskytovaná pacientům před, během a po operačním zákroku až do propuštění do domácího ošetřování. Do výzkumného šetření jsou také zahrnuty sestry z chirurgických oborů a jejich spolupráce v perioperační péči. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku ošetřovatelské perioperační péče, jak probíhá předoperační příprava a pooperační péče a jak nemocný vnímá období těsně před operačním zákrokem, kdy je předán na operační sál. Do teoretické části práce je také zahrnuta úloha sester, poskytujících perioperační péči a jejich vzájemná spolupráce. Prvním cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň návaznosti péče v perioperačním období z pohledu pacienta. Druhým cílem práce bylo zjistit průběh spolupráce zdravotnických pracovníků v perioperační péči. Výzkumné šetření bylo provedeno formou kvalitativního výzkumného šetření, metodou dotazování. Technikou sběru dat byly hloubkové individuální rozhovory s pacienty a sestrami. Výběr pacientů byl záměrný, pacienti museli být po operačním zákroku a být již v domácím ošetřování. Výběr sester byl také záměrný, chirurgické sestry musely pečovat o pacienty po operačních výkonech, anesteziologické sestry musely pracovat na chirurgických operačních sálech. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že v předoperačním období spatřují pacienti největší problém v poskytování nedostatku informací o pooperační péči. Při zajišťování peroperační péče se anestezilogická sestra při prvním kontaktu představila pouze jednomu pacientovi. V pooperačním období nebyli všichni pacienti po úplném probuzení v kontaktu se sestrou, měli k dispozici pouze signalizační zařízení. Dále z rozhovorů s pacienty vyplývá, že všichni pacienti nebyli poučeni o prvním pooperačním vstávání z lůžka a další pooperační rehabilitaci. Z výsledků rozhovorů se sestrami se dozvídáme od chirurgických i anesteziologických sester, že na předoperační přípravě se anesteziologická sestra podílí až v den operace. Problémem ve spolupráci chirurgických a anesteziologických sester je předávání informací a dokumentace při předávání pacienta ze sálu. V pooperační rehabilitaci má sestra možnost spolupráce s rehabilitačním pracovníkem, ale jenom ve všední dny. Výsledky mé bakalářské práce by mohly být předány hlavní sestře nemocnice, ale zejména vrchním sestrám chirurgického a anesteziologického oddělení, aby měly možnost, domluvit se na lepší vzájemné spolupráci a komunikaci. Poněvadž na chirurgickém pooperačním oddělení pracuji, domnívám se tedy, že by bylo vhodné společně s kolegyněmi na oddělení konzultovat možné zlepšení poskytování ošetřovatelské péče v celém perioperačním období, popřípadě pořádat semináře, věnující se problematice ošetřovatelské perioperační péči. Sestry mohou pouze poukázat na to, že zřízení dospávacího pokoje na lůžkovém chirurgickém oddělení by bylo přínosem pro pacienty i pro sestry, ale jeho zřízení bohužel není v jejich silách. Dále by mohla být bakalářská práce použita jako zdroj informací pro sestry, pracující v chirurgických oborech.

Využití shlukové analýzy k vyhodnocní půlroční měřící kampaně elementární plynné rtuti z atmosférické stanice Křešín u Pacova
Veselik, P. ; Dvorská, Alice
Příspěvek se zabývá vyhodnocením pozaďových hodnot plynné elementární rtuti v ovzduší z Atmosférické stanice Křešín u Pacova. Měření byla prováděna v 10 minutových časových intervalech za období od prosince 2012 do června 2013 dvěma identickými analyzátory umístěnými vedle sebe v přízemním kontejneru. Tato dlouhodobá měřící kampaň byla rozdělena do přibližně týdenních časových intervalů. Cílem příspěvku je ukázat použití shlukové analýzy k nalezení takových časových období, kdy si podle vybraných kritérií dvojice měření nejvíce odpovídají. Klasifikace byla provedena pomocí shlukové analýzy regresních koeficientů získaných při modelování týdenních měření druhým přístrojem v závislosti na měření prvním přístrojem. Z provedené analýzy vyplývá existence pěti období, ve kterých se regresní přímky příliš neliší. Jejich analýze je věnována další pozornost.

Implementace metodiky budování IS v IT společnosti
Kolář, Vít ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Karas, Michal (oponent)
Tématem této práce je zavedení exitující metodiky budování informačních systémů v malé IT společnosti. Hlavní cílem této práce je vybrat a přizpůsobit jednu z existujících metodik a nasadit jí v reálném prostředí. Prvním úkolem bude proto analyzovat současný stav tohoto prostředí a následně navrhnout nejlepší způsob nasazení vybrané metodiky. První kapitola této práce se věnuje teoretickým aspektům týkajících se historie metodik vývoje softwaru a vysvětluje význam a cíle této oblasti. Součástí této kapitoly je i představení některých specifik a trendů, jež lze v tomto odvětví vypozorovat. Další část práce se zaměřuje na momentálně nejpoužívanější metodiky a přístupy. Konkrétně jsou zde podrobně analyzovány některé metodiky vhodné pro menší vývojové týmy za účelem usnadnění procesu finálního výběru metodiky. Dalším logickým krokem této části je analýza současného stavu vývojového procesu zadavatele a nalezení vhodné metodiky k implementaci. Poslední část této práce se zabývá projektem implementace, který se skládá z několika kroků, které lze rozdělit do třech hlavních fází. Cílem první fáze projektu je navrhnout způsob, jakým bude nová metodika nasazena. Po této fázi následuje implementace navrženého řešení v reálném prostředí zadavatele. Projekt implementace končí ověřením dosažených výsledku na reálném pilotním projektu.

Institut římského civilního procesu s akcentem na recepci římského práva
Brantlová, Kateřina ; Falada, David (oponent) ; Bělovský, Petr (oponent)
6. Záv r Samotné ozna ení jednotlivých etap vývoje civilního procesu jako proces starý, klasický, poklasický a justiniánský má svou vypovídací hodnotu. P vodní legisak ní ízení záhy zastaralo, nebo nezachytilo nástup zm n ve spole enském vývoji zem . Není tedy divu, že velká ást jemu vlastních rys do další procesní formy již nep ešla. Plné p sobení legisak ního ízení je charakteristické práv pro nejstarší etapu v d jinách íma. Znovu je záhodno vyzvednout hlavní p ínos legisak ního procesu spo ívající p edevším v potla ení svémocného jednání. Legis actione byla prvním krokem na dlouhé cest za lepší a dokonalejší procesní úpravou. Oproti p edešlé procesní úprav byl formulový proces st žejní podobou ízení po dlouhou dobu. Proto také z užívání nevyšel ze dne na den, nýbrž jen velice pozvolna. Dokladem toho je i pom rn déletrvající soužití ízení klasického a kogni ního. Ozna ení "klasický" je zde tedy na míst . Paradoxn to ale nebylo toto ízení, které se m lo stát centrem pozornosti mnoha p íštích generací jurist . Pojem "poklasický proces" m žeme vyložit ze dvou úhl . Prvý je prostým asovým údajem vypovídajícím o tom, že (výsostné) panství tohoto ízení nastalo až po ízení formulovém. Druhý implementuje také fakt p ekonání charakteristických rys p edchozího ízení. Typické bylo stažení ízení do jedné fáze a tím...

Nonartificiální hudba jako učivo na třetím stupni
Kopička, Ondřej ; Poledňák, Ivan (vedoucí práce) ; Drábek, Václav (oponent)
Prvním naším krokem bude snaha o zmapování dosavadního vývoje užití nonartificiální (NA) hudby ve školní výuce. Projdeme některé učebnice, které se u nás používaly za posledních padesát let a budeme si všímat integrace NA do výuky, zastavíme se rovněž u některých zajímavých pedagogických materiálů a diplomových prací, které se snaží o novou koncepci hudební výchovy, nebo se již podobným tématem v minulosti zabývaly. Nakonec shrneme a zhodnotíme současný stav hudební výchovy na třetím stupni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)