|
Motivace zaměstnanců v Ústředním kontrolním a zkušebním ústavu zemědělském
Vajsochrová, Nikola ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Gabriel, Josef (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování situace na jednom z pracovišť v Ústředním kontrolním a zkušebním ústavu zemědělském (ÚKZUZ) a na základě analýzy získaných poznatků navrhnout optimální cesty ke zvyšování motivace zaměstnanců. Tento návrh vychází z principů popsaných v teoretické části práce a z jejich aplikace na výsledky analýzy spokojenosti zaměstnanců provedené pomocí dotazníkového šetření - Stoewerova testu. Návrh nového řešení obsahuje, jak nejlépe zefektivnit motivaci zaměstnanců ve zkoumané organizaci, aby se pozitivně projevila ve výsledcích jejich práce.
|
|
Analýza pracovní spokojenosti zaměstnanců ve vybrané organizaci
Hervířová, Hana ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat spokojenost zaměstnanců ve vybrané organizaci a zjistit oblast, která je podle respondentů problematická a je potřeba ji zlepšit. V bakalářské práci jsou analyzovány především faktory ovlivňující pracovní spokojenost. Tyto faktory jsou řešeny nejprve z pohledu teorie. Na jejím základě byly vytvořeny hypotézy a dotazník. Výsledky dotazníkového šetření ve společnosti Fruko-Schulz s.r.o. byly analyzovány a hypotézy potvrzeny či zamítnuty.
|
|
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybraném podniku
FOUSKOVÁ, Jolana
Cílem bakalářské práce byl průzkum a zhodnocení metod motivace a stimulace zaměstnanců ve vybraném podniku. Nejdříve bylo potřebné získat znalosti z odborné literatury, které jsou uvedeny v literární rešerši na začátku práce. Poté následoval výběr podniku, kterým byl zvolen podnik Leifheit, s. r. o. se sídlem v Blatné. Jeho hlavním předmětem podnikání je výroba bytových textilií a výroba drobných předmětů do domácnosti. Průzkum byl uskutečněn formou anonymního dotazníku na dvou relativně samostatných výrobních odděleních textil a montáž. Tyto dvě oddělení jsou rozdílné zejména druhem vykonávané práce a její náročností. Dotazník byl sestaven z 27 otázek obsahující uzavřené a polootevřené otázky a dotazníkovým šetřením byli osloveni pouze řadoví pracovníci. Pomocí dotazníku byly nejdříve respondentům kladeny identifikační otázky. Poté následovaly otázky týkající se samotné motivace a stimulace zaměstnanců. Výsledná interpretace byla uvedena v podobě tabulek a grafů, které byly dále podrobněji vysvětleny v diskuzi. Na závěr byla popsána doporučení pro zlepšení situace uvnitř podniku jako celku, tak i pro jeho jednotlivá oddělení. Tato doporučení mohou přispět ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců a zajistit optimální vedení pracovníků. Průzkumem byly shledány nedostatky zejména v oblasti využívání zaměstnaneckých výhod, udělování pochval jednotlivým zaměstnancům a získávání zpětné vazby od nadřízených pracovníků. Je jen na vedení společnosti, zda se těmito nedostatky bude zabývat a snažit se o jejich odstraňování. Motivování a stimulování pracovníků je v dnešním světě skutečně natolik důležité, že by si měl tuto skutečnost uvědomit každý podnik.
|
|
Systém motivace pracovníků ve společnosti FENIX CIT, a.s.
Šedivá, Petra ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kostrová, Mária (oponent)
Úspěch každé společnosti spočívá z velké části v jejích lidských zdrojích a správně motivovaný pracovní tým dokáže pomoci společnosti k dosažení dobrých výsledků. Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu současného stavu motivace pracovníků ve společnosti Agency of Security Fenix CIT, a.s., zjištění jeho silných a slabých stránek a navržení postupů pro zlepšení motivace ve společnosti. Teoretická část představuje problematiku motivace, poskytuje přehled teorií motivace a jednotlivých motivátorů a ve svém závěru se věnuje motivačnímu programu organizace. Praktická část práce nejprve představuje společnost Agency of Security Fenix CIT, a.s. a její současný systém motivace, dále se zabývá výzkumem motivovanosti pracovníků a analyzuje získaná data. Na jejich základě jsou pak v závěru práce uvedeny návrhy na zlepšení systému motivace a spokojenosti zaměstnanců.
|
|
Motivace zaměstnanců ve společnosti ČSAD Vsetín a.s.
Vašátko, Martin ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Pleva, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou nástrojů stimulace a motivace zaměstnanců v dopravní společnosti ČSAD Vsetín a.s. Teoretická část práce popisuje zásady a postupy personální práce v pojetí řízení lidských zdrojů, uvádí do problematiky motivace k práci, osvětluje její základní pojmy, uvádí základní motivační teorie, faktory ovlivňující spokojenost zaměstnanců a nástroje jejich stimulace k požadovanému pracovnímu výkonu. Praktická část představuje společnost ČSAD Vsetín a.s. a analyzuje jednotlivé nástroje stimulace zaměstnanců, které současně porovnává s přijatou teorií, objasňuje přednosti zvolených postupů, případně navrhuje jejich další možná řešení.
|
|
Analýza spokojenosti zaměstnanců ve vybraném podniku
Opálková, Andrea ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Kocábová, Daniela (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak jsou zaměstnanci v konkrétní organizaci spokojeni, jak organizace přispívá ke zvyšování jejich spokojenosti a jak zaměstnanci sami podporují dobré jméno společnosti. V bakalářské práci je analyzována především oblast motivace, mezd, odměňování, poskytování zaměstnaneckých výhod, vztahů na pracovišti a participace zaměstnanců na řešení úkolů a jejich vlivu na spokojenost zaměstnanců. Problematika je řešena nejprve z pohledu teorie a následně srovnána s výsledky dotazníkového šetření ve společnosti SAND TEAM, spol. s r.o., tedy z pohledu praxe. Dle výsledků dotazníkového šetření v této společnosti budou navržena některá opatření, která by mohla přispět ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců.
|
|
Odměňování a poskytování benefitů v Danone, a.s.
Tezner, Karel ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o odměňování zaměstnanců. Tématicky je více laděná do oblasti zaměstnaneckých výhod, kdy praktická část se zabývá zavedením nového systému zaměstnaneckých výhod v konkrétní organizaci. V návaznosti na její cíl bakalářská práce poskytuje obraz o značné provázanosti mezi vývojem na trhu práce a odměňováním zaměstnanců a mezi kulturou konkrétní organizace a odměňováním, také vymezuje význam samotných zaměstnanců v této oblasti. V práci jsou použita skutečná data reflektující vnitřní prostředí a vnější okolí dané organizace v daný časový okamžik a uvedeny nástroje pouţívané v podnikové praxi.
|
|
Analýza motivace a spokojenosti zaměstnanců vybraného hotelu
Gabrielová, Zuzana ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku motivace, spokojenosti a stimulace zaměstnanců vybraného hotelu. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, charakteristiku motivačních teorií a faktorů, které spokojenost a motivaci zaměstnanců ovlivňují. Praktická část zabývá analýzou současného stavu motivace a spokojenosti ve vybrané organizaci. Výsledky výzkumu jsou poté interpretovány a jsou z nich vyvozeny opatření, které by mohly vést ke zlepšení situace v organizaci.
|
| |
|
Organizační kultura společnosti Telefónica O2
Patera, David ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Čitanová, Petra (oponent)
Tématem této práce je charakteristika organizační kultury společnosti Telefónica O2. Cílem bylo popsat proces integrace zakládajících společností (Telecom a Eurotel) a vliv této integrace na vývoj a utváření organizační kultury společnosti Telefónica O2. Dále pak provézt rozbor dvou průzkumů spokojenosti zaměstnanců a analyzovat silná a slabá místa v organizační kultuře společnosti.
|