Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,125 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Praktické využití teatroterapie při aktivizaci dospělých osob s mentálním postižením
REJŠKOVÁ, Denisa
Cílem bakalářské práce s názvem Praktické využití teatroterapie při aktivizaci dospělých osob s mentálním postižením bylo vytvořit, realizovat a vyhodnotit divadelní představení se zaměřením na aktivizaci dospělých s mentálním postižením.Při volnočasových aktivitách je možné osobám s mentálním postižením poskytnout takové činnosti, které všestranně rozvíjí jejich osobnost, vedou k vlastní aktivitě a činorodosti. Lidé s mentálním postižením jsou však oproti lidem intaktním ve výběru aktivit omezeni. Vzhledem k nabídce volnočasových aktivit pro cílovou skupinu jsem se rozhodla využít teatroterapii, která je pro ně přímo určená, a realizovat tak divadelní představení. Dle odborné literatury lze jejím prostřednictvím dosáhnout pozitivních výsledků v oblastech komunikačních a pohybových dovedností, paměti a sociálních vztahů.Práce se skládá ze tří kapitol. Cílovou skupinu vymezím v první kapitole, ve které nejprve definuji pojem mentální postižení, charakterizuji dospělé osoby se středním či těžkým mentálním postižením a blíže specifikuji jejich omezení v oblasti sociální, psychické a motorické. V druhé kapitole definuji teatroterapii, popíši její vývoj, cíle a metody. Zároveň se o ní v závěru této kapitoly zmíním jako o prostředku aktivizace. Na teoretickou část práce navazuje praktická, třetí kapitola. V této kapitole na základě odborné literatury připravím divadelní představení. To následně zrealizuji a vyhodnotím.Divadelní představení vycházelo ze zásad a principů teatroterapie. Při jeho realizaci bylo využito vlastního scénáře, který byl přizpůsoben cílové skupině. K jeho nazkoušení byly využity klasicky výukové metody a metody dramatické výchovy, konkrétně se použily metody slovní, názorně demonstrační, dovednostně praktické, metoda hra v roli, metody a techniky průpravných her a cvičení, hodnocení a reflexe. Při evaluaci bylo využito objektivní techniky, která se zaměřuje na analýzu činnosti herců, a subjektivní techniky se zaměřením na autoevaluaci a zpětnou vazbu herců.Aktivita probíhala pod Občanským sdružením IN a zúčastnilo se jí celkem deset osob se středním či těžkým mentálním postižením ve věku 25 45 let. Během přípravy divadelního představení docházelo k procesu aktivizace a bylo dosaženo pozitivních výsledků v oblasti komunikačních a pohybových dovedností. Při realizaci divadelního představení herci zažívali nové a neobvyklé situace, setkávali se s novými lidmi, neboť se aktivity účastnili i studenti Jihočeské univerzity, což vedlo k sociální integraci. Bakalářská práce má sloužit jako inspirace pracovníkům v zařízeních poskytujících sociální služby.

Možnosti identifikace botnetové robotické aktivitiy
Prajer, Richard ; Palovský, Radomír (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá možné způsoby, jak odhalovat robotickou aktivitu botnetů na síti. Nejprve se věnuje jejich detekci založené na analýze úplných paketů, a to prostřednictvím DNS, HTTP a IRC komunikace. Detekci založenou na analýze úplných paketů však shledává z technických i etických důvodů neuplatnitelnou. Poté se zaměřuje na analýzu vycházející ze záznamů metadat o síťových tocích, které upravuje tak, aby byly zpracovatelné strojovým učením. Pomocí různých metod strojového učení pak vytváří detekční modely, jejichž úspěšnost poměřuje. Jako přijatelně úspěšná se pro odhalování robotické aktivity botnetů projevuje metoda bayesovských sítí. Model s její pomocí vytvořený ovšem odhaluje pouze botnety, které již plní úkoly zadávané C&C servery. "Spící" botnety tedy tento model spolehlivě detektovat nedokáže.

Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.

Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.

Dítě s Downovým syndromem
VEISOVÁ, Michaela
Předkládaná bakalářská práce nese název: ?Dítě s Downovým syndromem?. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První část je věnována problematice Downova syndromu, jeho charakteristice, typům tohoto postižení, výskytu a tělesným specifikům u dětí s Downovým syndromem. Pozornost je zaměřena i na problematiku vzdělávání a integraci takto postižených dětí. Empirická část přináší výsledky kvalitativního šetření. Použitou metodou je rozhovor a pozorování. Jde o případové studie dvou dětí s Downovým syndromem integrovaných do běžné základní školy. Rozhovory byly vedeny s těmi, jež se účastní výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem bylo zjistit, jak vypadá život těchto dětí, jak probíhá integrace v běžné základní škole, jak důležité je dát i těmto dětem prostor, kde se mohou vyjádřit po svém a realizovat se. K naplnění cílů byly použity otázky, které se týkaly diagnózy, role zdravotníků, úlohy rodiny v procesu samotného vyrovnání se s diagnózou, vztah matky k dítěti. Velmi důležitá pak byla otázka integrace do běžné základní školy, začlenění do kolektivu a způsob, jak je možno tyto děti vzdělávat. Poznatky, které z práce vzešly, by mohly sloužit jako zdroj informací pro ty, kteří se touto problematikou zabývají.

Limity dokumentárních verzí dějin
Procházka, Radim ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Vališ, Zdeněk (oponent)
Snažil jsem se v této práci popsat svůj vývoj před zahájením studia a během něj. Jaké bude další směřování ukáže čas. Momentálně kinodistribuce, čímž se ze mne stal producent téměř na plný úvazek a zároveň jsem změnil médium v jehož kontextu o svých projektech přemýšlím. Ve stejné roli pracuji i pro režiséra Karla Vachka.V souvislosti s hranou tvorbou stojí za zmínku, že cesta k ní je u kolegy Sedláčka vlastně důkazem uvědomění si limitů metody dokumentárního filmu obecně. Sedláček, jak plyne z naší polemiky nad Havlem, nechce podávat vlastní verzi dějin prostřednictvím dokumentárního filmu, ale chce vyprávět příběhy prostřednictvím herců. Připusťme, že tato cesta je snazší v tom, že je diváky očekávanější. Dokumentární film si totiž sebou nese právě onen přídech propagace vládnoucích verzí dějin jako svého hlavního poslání.

ROZVÍJENÍ FINANČNÍ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ 2. STUPNĚ ZŠ
HORVÁTHOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém finanční gramotnosti v České Republice. Práce vychází ze standardu finanční gramotnosti pro základní a střední vzdělávání. Práce je koncipována jako učební text pro učitele a žáky základních škol i gymnázii. Svojí formou je však vhodná i pro širší veřejnost. V první části seznamuje čtenáře od základu s problematikou rodinných rozpočtů, mezd, cen, měny a měnových kurzů. Druhá část práce vysvětluje jak se peníze zhodnocují či znehodnocují, upozorňuje na úskalí běžných účtů a různých typů úvěrů. Teoretickou část doplňují příklady, které napomáhají pochopení dané tématiky. Práce využívá pro výpočty příkladů i počítačové programy (Microsoft Office Excel popř. Open Office Calc), které jsou dnes dostupné školám i veřejnosti.

Kryoterapie jako možnost regenerace sportovců
Počtová, Bohumila ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název práce : Kryoterapie jako možnost regenerace sportovců Cíle práce: Zmapovat a porovnat informovanost kryocenter a míst které poskytují aplikaci kryqterapie v rámci České republiky. Zda je obsluha kryocenter, řádně proškolena, má informace o působení chladu na tělo a dokáže je poskytovat dále. Na základě toho zjistit jaká je kvalita informací předávaných na své klienty a jaká je zkušenost klientů sportovců s působením chladu a jejich informovanost o této proceduře. Zjistit do jaké míry je tato metoda užívána, zda jsou splňovány veškeré náležitosti a bezpečnostní podmínky. Metoda: Výsledky: Pro výzkum jsem použila explorativní metodu. Sběr dat byl proveden formou anket a metodou dotazování formou dotazníku POMS. Získaná data jednotlivých položek byla vyhodnocena kvalitativní metodou. Výzkumem byla zmapována kryocentra na území České republiky. Bylo shledáno, že v každém z dotazovaných kryocenter obsluhují polárium odborně proškolení pracovníci. Avšak bezpečnost klientů je zabezpečena pouze z části. Klienti by před vstupem do polária měli podstoupit lékařskou prohlídku. To se však v některých z dotazovaných kryocentrech neděje. Z výzkumu nám vyplynula nedostatečná informovanost kryocenter i sportovců. Výsledky dotazníku POMS potvrdily, že pocity hráčů po chladové aplikaci v poláriu mají pozitivní...

Struktura herního výkonu - trendy vybraných ukazatelů individuálního a týmového herního výkonu ve specifickém zaměření (rychlý protiútok)
Havlíček, Petr ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Křiček, Jan (oponent)
Název práce: Struktura herního výkonu - trendy vybraných ukazatelů individuálního a týmového herního výkonu ve specifickém zaměření (rychlý protiútok) The structure of the game performance - trends of the chosen indicators of individua! and team game performance in the specific sight (fast break) Cíle práce: Analyzovat herní systém realizovaný formou rychlého protiútoku na úrovni elitní fotbalové výkonnosti. Metoda: Výzkum byl proveden metodou nepřímého pozorování videozáznamů přímých přenosů, které vysílala Česká televize z MS 2006. Analyzováno bylo pět vybraných mužstev. Kaž~é mužstvo bylo sledováno minimálně ve třech utkáních.. K výzkumu byla použita kvantitativní a kvalitativní analýza. Výsledky: Do výsledkové části jsem zařadil vždy výsledky kvantitativní analýzy a kvalitativní analýzy sledovaného mužstva, grafické nákresy všech úspěšných rychlých protiútoků jsem uvedl do příloh. Získané výsledky byly použity při hledání vývojových trendů v herním systému rychlého protiútoku na úrovni elitní fotbalové výkonnosti a také jako podklady pro tréninkový proces. Klíčová slova: Fotbal, rychlý protiútok, herní činnosti, herní kombinace, kvantitativní analýza, kvalitativní analýza.

Metoda výběru koncepce on-premise IT infrastruktury
Šťastný, Martin ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Zaměřením této práce je tvorba metody pro výběr koncepce on-premise IT infrastruktury. Práce je rozdělena celkem do šesti kapitol, z nichž první se věnuje stručnému úvodu do problematiky a vymezuje cíle práce. Druhá kapitola se zaměřuje na aktuální stav problematiky, jejíž součástí je rešerše podobných prací a také vymezení používaných pojmů. Třetí kapitola se zevrubně věnuje popisu jednotlivých koncepcí jako základu pro čtvrtou kapitolu, která se zabývá konstrukcí samotné metody. Pátá kapitola je věnována ověření metody v reálném prostředí a kapitola poslední shrnuje celou diplomovou práci.