Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Multi-source financing of universities
Šmelková, Jana ; Marková, Hana (oponent)
ŠMELKOVÁ, Jana : Viaczdrojové financovanie vysokých škôl. Dizertačná práca. Univerzita Komenského v Bratislave, Právnická fakulta, Katedra obchodného práva a hospodárskeho práva. Školiteľ: doc. JUDr. Katarína Válková, CSc. Bratislava 2017. 127s. Dizertačná práca je zameraná na právnu analýzu súčasného modelu financovania vysokého školstva s dôrazom na verejné vysoké školy, ktorým je venovaná podstatná časť práce. V prvej kapitole je priblížené právne postavenie jednotlivých druhov vysokých škôl ako samostatných subjektov práva. Druhá kapitola, venovaná právnej úprave výnosov verejných vysokých škôl, je nasledovaná charakteristikou prostriedku na poskytovania štátnych dotácií s grafickým vyjadrením rozdelenia dotácie na konkrétne časti. Následne je v práci časť venovaná aj právnej úprave financovania verejných vysokých škôl v Českej republike. Piata kapitola práce je venovaná prehľadu subjektov vykonávajúcich kontrolu s pridelenými prostriedkami zo štátneho rozpočtu. Šiesta kapitola približuje možnosti financovania ďalších druhov vysokých škôl. Siedma časť našej dizertačnej práce je venovaná špecifickej problematike - možnosti podnikania verejných vysokých škôl v zmysle právnej úpravy i vnútorných predpisov vysokých škôl. Praktická časť práce a jej výsledky sú priebežne zapracované do jednotlivých...
Motivace praktických sester ke studiu na vysoké škole
FUNDOVÁ, Simona
V předložené diplomové práci se orientujeme na tři základní cíle. Prvním cílem je zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších odborných a vysokých školách. Úkolem druhého cíle je zjistit, jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. Třetí cíl je zaměřený na zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. V teoretické části práce jsou popsány některé teorie motivace, vzdělávání sester, ošetřovatelská profese, osobnost zdravotníka, role sestry a význam vysokoškolského vzdělávání pro sestry. Empirická část diplomové práce je vytvořena prostřednictvím kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření se zaměřuje na budoucí směřování studentů oboru Praktická sestra a na faktory, které studenty ovlivňují při výběru konkrétní vysoké či vyšší odborné školy. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno technikou nestandardizovaného anonymního dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům na všech středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zprostředkováno za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s deseti studentkami, které chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. V diplomové práci jsme dospěli k několika závěrům. Dozvěděli jsme se, že více něž polovina námi dotazovaných respondentů chce nadále studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. Oproti tomu méně, než čtvrtina respondentů chce nastoupit do praxe. Pokud chtějí studenti nastoupit do zaměstnání, volí ve většině případů povolání praktické sestry. Zbylá část respondentů, chce studovat jiné obory na vysoké či vyšší odborné škole. Hlavní důvod, který vede respondenty ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole je navýšení kvalifikace a kompetencí. Práce poskytuje celkový pohled na problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Výsledky výzkumného šetření mohou pomoci vysokým a vyšším odborným školám zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.
Vliv pedagogické komunikace na vzdělávací proces v rámci vysoké školy
VÁCLAVÍČKOVÁ, Vendula
Práce se zabývá pedagogickou komunikací z pohledu vysokoškolských studentů a nabraných zkušeností z jejich studia. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. Každá kapitola přibližuje nejzásadnější pojmy této práce - komunikace, pedagogická komunikace, výchovně vzdělávací proces a učitel jako důležitá osoba v životě studenta. Teoretická část připravuje čtenáře na výzkumnou část a zajišťuje mu prvotní vhled do problematiky pedagogické komunikace a jejich funkcí a pravidel. Praktická část obsahuje seznámení se zvolenou metodou pro výzkum - interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Pro výzkum jsem použila zásadní úryvky a odpovědi z rozhovorů tří studentů prezenčního studia Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hlavním ukazatelem byly nabrané zkušenosti studentů a vhled do komunikace a vztahů s učiteli na vysokoškolské půdě. Respondenti jsou si vědomi vlivu, který na ně učitelé mají a promítá se to především v rámci neverbální komunikace.
Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole
ŠTÁHLICHOVÁ, Klára
Diplomová práce na téma Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole je teoreticko-empirického charakteru. Cílem teoretické části práce je uvedení do problematiky specifických poruch učení v kontextu adolescence a rané dospělosti. Pozornost je dále věnována terciárnímu vzdělávání. Empirická část práce se pak zaměřuje na zjištění faktorů, které determinují průchod studiem jedinců se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Práce je součástí výzkumného projektu GA JU.
Kritéria výběru vysoké školy u studentů gymnázií
BOJAROVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků gymnázií a s tím i na oblast kariérového poradenství jako takového. Cílem je zodpovědět otázku: Jaká jsou kritéria rozhodování studentů gymnázií při jejich volbě vysoké školy? V teoretické části je zmapovaná odborná literatura, která se věnuje kariérnímu poradenství, které se mimo jiné věnuje i oblasti volby budoucího povolání a tím i volbě vysoké školy. Dále jsou z odborné literatury použity informace vztahující se k různým motivům terciálního studia a pohled odborníků na jednotlivá kritéria výběru vysoké školy. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky provedeného výzkumného šetření zaměřeného na zjištění kritérií pro volbu vysoké školy u studentů 3. ročníku gymnázia.
Jak proměnila pandemie Covid-19 komunikaci vysokých škol v České republice?
Cerhová, Anna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat vývoj komunikace veřejných vysokých škol v České republice v průběhu let. Práce se zaměřuje na období před pandemií Covid-19, během pandemie a následně analyzuje i proměny v komunikaci po pandemii. Cílem práce je identifikovat nástroje, které univerzity využívaly v rámci krizové komunikace a jejich dopad na současnou komunikaci. Mezi stěžejní výzkumné otázky patří odhalit, jakým způsobem univerzity komunikovaly, zdali byly nuceny přijmout nové komunikační strategie a zdali v těchto nových komunikačních trendech hodlají pokračovat i nadále. V rámci výzkumného šetření práce prostřednictvím obsahové analýzy zkoumá komunikaci na sociálních sítích a následně prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty ověřuje, jak proměnu komunikace vnímá jejich cílová skupina. V širším hledisku si tato práce klade za cíl poukázat na důležitost krizové komunikace veřejných institucí a navrhnout možná řešení, která by mohla dopomoci k efektivnější komunikaci.
Možnosti studia osob s postižením na vybraných vysokých školách
Voženílková, Pavlína ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi studia osob s postižením na vybraných vysokých školách v České republice a s tím souvisejícími problémy a tématy. První část práce je zaměřena na vhled do výše zmíněné problematiky. Čtenář se seznámí s terminologií a charakteristikou jednotlivých zdravotních postižení studentů, kteří studují na vysokých školách. Jedná se zejména o tato zdravotní postižení: zrakové postižení, sluchové postižení, tělesné postižení a specifické poruchy učení. Další částí této práce je věnována legislativě, která se zabývá touto oblastí nejen v České republice, ale i na mezinárodní úrovni. Stěžejní část popisuje činnost nejen organizací zřízených při vysokých školách na pomoc studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvedené organizace nabízejí své služby nejen studentům daných vysokých škol, ale i ostatním lidem se zdravotním postižením. Poslední část je věnována jednotlivým příběhům studentů, kteří mají osobní zkušenost se studiem na některých vysokých školách.
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
Život s Aspergerovým syndromem na vysoké škole
Středová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Teoretická část se věnuje charakteristice Aspergerova syndromu, vysvětluje historii, pojmy a specifické oblasti handicapu. Dále popisuje oblasti v životě jedince a seznamuje s organizacemi, které pomáhají lidem s Aspergerovým syndromem. Na základě teoretické části je pro praktickou část zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. V praktické části je uvedena případová studie jedince s Aspergerovým syndromem, která nabízí prostřednictvím analýzy rozhovorů, pozorování a dokumentů komplexní pohled na způsob podpory studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, vysoká škola, podpora, vzdělání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.