Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
spices&species
Dudová, Julie ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na posílení vnímání jídla, jednotlivých surovin a času stráveného stravováním. Spolu s tím se věnuje otázce, jak se mění reakce našich myslí na chutě, na jejich kombinace a čas, ve kterém je vnímáme. Skrze teoretické zamyšlení nad kulturou vaření a stravování se autorka věnuje faktorům, které mohou ovlivnit přístup k vaření a posílit tak jeho udržitelnost. Ambicí autorky je věnovat se kulinářské představivosti, tedy osvojení si umění párování chutí bez potřeby receptů. Takovou praxi totiž vnímá jako udržitelnější. Sama autorka pracovala jako šéfkuchařka. Bakalářská práce se tedy opírá i o zkušenost z praxe. Tématu vaření a společného sdílení pokrmů se věnuje autorka i v rámci jejího ateliéru, ze kterého pochází jedna z hlavních motivací se tímto tématem zabývat.
Čtenáři webtoonů v Česku
Víchová, Veronika ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá webtoony a jejich čtenáři. Webtoony jsou komiksy vhodné k publikování na webu. Často jsou publikované skrze sociální média a specializované platformy, které jsou často přístupné zdarma a dají se zobrazit na telefonu. Přístup k webtoonům je tedy pro uživatele snadný. Díky absenci prostředníka jako nakladatelství, mají autoři velkou tvůrčí svobodu, a tak webtoony mohou být velmi rozmanité. Mohou mít různé výtvarné zpracování, žánr, děj, nebo mohou obsahovat zvuk či animaci. Mohou proto oslovit široké množství konzumentů. Při využití některých platforem může autor na publikovaných webtoonech i vydělat (např. skrze program pro tvůrce na webtoon.com). Případně navázat na úspěšný titul vydáním knihy nebo nějakých produktů. Cílem práce je zjistit, zda respondenti webtoony znají, zda je aktivně konzumují, jaký na ně mají názor nebo jaké jsou jejich preference. V neposlední řadě také zjistit, zda je respondenti sdílí s okolím. V praktické části respondenti uvádějí jejich preference žánru, čtenářské návyky, oblíbené platformy nebo autory. Respondenti uvedli, že mezi na webtoonech oceňují jejich praktičnost a dostupnost, díky které je mohou číst i během cestování nebo čekání.
Nabídka ubytovacích služeb prostřednictvím sdíleného ubytování v turistické oblasti Česká Kanada
SVOBODOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na sdílené ubytování v turistické oblasti Česká Kanada. Cílem je zhodnotit vybrané faktory konkurenceschopnosti nabídky služeb sdíleného ubytování vzhledem k rozmístění atraktivit cestovního ruchu a nabídce služeb ubytovacích zařízení. Data byla získána z vytvořené Databáze ubytovacích zařízení a z portálu Airbnb. Bylo zjištěno, kolik objektů sdíleného ubytování se nachází v turistické oblasti Česká Kanada, a analyzována jejich vzdálenost od atraktivit cestovního ruchu proti oficiálnímu ubytování. Vybrané faktory konkurenceschopnosti byly zhodnoceny nejprve vzhledem ke všem objektům a vůči oficiálním ubytovacím zařízením, a následně v rámci 20kilometrové vzdálenosti od vybraných atraktivit. Rovněž byla analyzována cena a identifikovány největší pociťované výhody sdíleného ubytování. Výstupy z provedených analýz a vlastní postřeh v problematice umožnily zpracování návrhů a doporučení vedoucích k možnému zvýšení konkurenceschopnosti sdíleného ubytování v turistické oblasti Česká Kanada.
Vztah mezi svépomocnou a odbornou pomocí na příkladu spolku Plzeňská zastávka
FENCLOVÁ, Ivana
Tématem práce je vztah mezi svépomocnou a odbornou pomocí na příkladu spolku Plzeňská zastávka a jejím cílem je reflexe tohoto vztahu. Jedná se o zhodnocení, jakým způsobem uvedené spojení funguje, jak se obě formy pomoci doplňují, případně jaké má tato forma pomoci limity a omezení. Teoretická část je zaměřená na vymezení důležitých souvisejících pojmů a skutečností pomocí odborné literatury. Jsou zde popsány jednotlivé formy pomoci pozůstalým. Samostatná kapitola je věnována vzniku, vývoji a současnosti spolku Plzeňská zastávka. Na teoretickou část navazuje výzkum, jehož cílem je zjištění, jak funguje spojení svépomocné a odborné pomoci v rámci spolku Plzeňská zastávka. Výzkumnou metodou je kvalitativní výzkum ve formě polo-strukturovaného rozhovoru.
Sdílená ekonomika v principech cirkulární ekonomiky
EDROVÁ, Petra
Tato diplomová práce je založená na definování sdílené ekonomiky v principech cirkulární ekonomiky, přičemž jsou vymezeny některé základní pojmy související s touto problematikou. Zároveň je vysvětleno také jejich vzájemné propojení. Celé zkoumání probíhá z pohledu účastníků sdílené ekonomiky, což znamená napříč generacemi, a to konkrétně generacemi X, Y a Z. Primárním cílem této práce je zhodnocení využití sdílené ekonomiky v principech cirkulární ekonomiky, a to v závislosti na věku a příjmech jejích uživatelů a zároveň se také s ohledem na nejvyužívanější oblast sdílené ekonomiky, na základě analýzy. Zvolená analýza byla provedena skrze dotazníkové šetření a statistické výpočty pro ověření stanovených hypotéz. Sekundárním cílem je poté návrh opatření pro zlepšení stavu ve vybraném sektoru ekonomiky.
Sdílená ekonomika v 21. století
LUKSCH, Matěj
Bakalářská práce se orientuje na problematiku provázanosti sdílené ekonomiky a oběhového hospodářství v hlavním městě Praha. Cílem práce je identifikovat problematické oblasti cirkulární ekonomiky v Praze a najít možné snížení odpadů v těchto oblastech s podporou sdílené ekonomiky. Pro zjištění použitých materiálů a množství vyprodukovaných odpadů je použita analýza materiálních toků, která ukazuje toky zdrojů sektorem. Na základě výsledku této analýzy jsou identifikovány oblasti s významným dopadem a jako takové mají největší transformační potenciál z ekonomického, sociálního a environmentálního hlediska. Mezi hlavní druhy zdrojů dat patří literatura, studie, databáze českého statistického úřadu a informační systém odpadového hospodářství. Podle zjištěných výsledků je zhodnocen přínos a efektivnost sdílené ekonomiky pro oběhové hospodářství.
Logistické aspekty sdílené ekonomiky
BÁRTL, Tomáš
Tato bakalářská práce zkoumá potenciál sdílené ekononiky a jejího využití v logistických operacích. Práce porovnává sdílený a tradiční přístup v logistice. Informace pro tuto práci byly získany především z vědeckých publikací, webových stránek a fotografií. Po analýze získaných dat se práce zaobírá popisem nejnovějších logistických řešeních využívající sdílený přístup. Po deskripsi se nachází u každého trendu výpis silných a slabých stránek daného logistického řešení. Získané poznatky jsou dále použity pro navržení vlastního logistického řešení ve sdílené ekonomice. Návrh se prezentuje jako projekt Lendito, který funguje jako platforma pro sdílené věcí a služeb.
Genderové aspekty vnímání soukromí na sociální síti Instagram
Švandová, Dominika ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Kvalitativní diplomová práce se věnuje tématu online soukromí a dosavadní poznatky v této oblasti doplňuje o genderovou perspektivu. Na základě tematické analýzy rozhovorů uskutečněných s patnácti muži a patnácti ženami přináší poznatky o genderových specifikách vnímání soukromí v prostředí sociální sítě Instagram. Sociální sítě, soukromí a s nimi spojené genderové aspekty jsou nejprve popsány z teoretického hlediska. V metodologické části jsou následně představeny postupy zvolené pro uskutečnění vlastního výzkumu. Výsledky analýzy dat vzešlých z kvalitativních rozhovorů, které prezentuje analytická část, přináší porozumění tomu, jaká témata vnímají ženy a muži jako osobní a jaké strategie volí pro ochranu a regulaci svého soukromí. Dále popisují, jak muži a ženy vnímají rizika ohrožení soukromí a publikum svých instagramových profilů. Nechybí ani poznatky o tom, co jejich postoj k těmto tématům podle nich samotných ovlivňuje. Genderová specifika byla zjištěna zejména v souvislosti se sdílením fotek sebe samých a využíváním anonymity k regulaci soukromí. Muži a ženy také vyjadřovali rozdílné obavy z narušení svého soukromí, a to mimo jiné také v souvislosti s nežádoucím sledováním ze stran autorit, které problematizovaly především ženy.
Bydlení na okraji města
Sedláčková, Jana ; Malečková, Kateřina (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout bydlení, které bude splňovat požadavky moderního městského bydlení a zároveň bude čerpat výhody předměstského bydlení v okrajové městské části. Návrh vycházel z předchozí práce autorky v ateliéru architektonického navrhování, která se soustředila především na analytickou a návrhovou část, jejímž závěrem byla architektonická studie. Předmětem této bakalářské práce je vytvoření projektové dokumentace návrhu Bydlení na okraji města. Dokumentace pro vydání stavebního povolení a dokumentace pro provádění staveb byla zjednodušena pro záměry bakalářské práce. Záměrem práce je vytvoření návrhu a prokázat jeho realizovatelnost v souladu s českými zákony a normami. Návrh ukazuje možnost současného bydlení, které využívá přednosti komunitního bydlení (společné prostory jako garáž, sklep, technická místnost; nižší energetická náročnost) a zároveň vyniká v možnostech individuálního bydlení, které je typické samostatným vstupem a samostatnou zahradou nebo terasou. V návrhu se snoubí oba typy bydlení, které jsou typicky pojmenovávají stavby jako bytový dům a rodinný dům. Návrh se však těmto titulům vymyká a hledá svou definici ve slovech jako například viladům.
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.