Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...
Právní úprava autorského práva v ČR
Rakušanová, Sophia ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
S předměty ochrany autorského práva se denně setkáváme, v dnešní digitální době s nimi často pracujeme a používáme je k různým účelům. Nedostatek vědomostí o úpravě autorských práv však může často vést ke komplikacím, sankcím a někdy končí až u soudu. Cílem práce je popsat úpravu autorského práva v České republice. Hlavní části této práce mají za úkol popsat vývoj právní úpravy autorského práva (zejména 20. století) na českém území, včetně mezinárodních úmluv, které vnitrostátní úpravu ovlivnily a popsat současnou úpravu autorského práva. Konkrétně se věnuje dílu a autoru, autorským právům a výjimkám a omezením těchto práv, právům souvisejícím s autorskými právy a kolektivní správě práv. Při plnění obou těchto cílů vycházím z právních předpisů a odborných publikací na dané téma. Dílčím cílem této práce je poukázání na problematiku autorskoprávní regulace obsahů chráněných autorským právem sdílených na Internetu, kde vycházím z prací uznávaných profesorů, kteří se roky zaměřují na tuto problematiku. Práce se zmiňuje o licencích Creative Commons a o myšlence změnění přístupu médií k dosud silně prosazované autorskoprávní regulaci a přizpůsobení se této digitální době.
Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu
Wiesnerová, Adéla ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Pítra, Vladimír (oponent)
Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu Tématem této práce je "Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu" a toto téma je i cílem celé této diplomové práce. Tato práce se zaměřuje na srovnání dvou práv duševního vlastnictví. Pro dosažení tohoto cíle však je nezbytné vysvětlit základní terminologii. Tato práce se skládá ze tří dílčích cílů, přičemž je tato práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá obecně právem duševního vlastnictví. Tato kapitola poskytuje definice základních pojmů, které se přímo vztahují k předmětným otázkám, a díky tomu je následně možné systematicky rozdělit a specifikovat práva autorská a práva k ochranným známkám. Druhá kapitola představuje stručný přehled oblasti autorských práv a je dále rozčleněna na dalších sedm částí. Každá z nich rozebírá jednotlivé otázky, které jsou pro autorská práva charakteristická a tvoří podstatu autorských práv. Další kapitola vytvořena ve své podstatě obdobným způsobem jako kapitola předcházející. Třetí kapitola totiž popisuje záležitosti typické pro ochranné známky. Poslední kapitola představuje jádro celé práce. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na popis, jakým způsobem spolu autorskoprávní a známkoprávní ochrana souvisejí. Vztah mezi těmito dvěma ochranami se zakládá jednak na jejich souběhu a...
Aplikace zákona o daních z příjmů ve vztahu k příjmům subjektů u filmu a k formám financování filmu
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Toto téma práce jsem si vybrala z dvodu, že mne zaujalo možné propojení dvou zdán-livě vzájemně vzdálených obor práva - finančního a autorského. Za pojítko těchto dvou oblastí jsem zvolila přímé zdanění jak 1. vlastních příjm subjekt u filmu, tak i 2. příjm těchto subjekt získaných za účelem financování vzniku a exploatace filmu. Tyto dvě skupiny příjm se vzájemně ovlivňují, jelikož aby mohli zmíněné subjekty získat své vlastní, konečné příjmy, musí nejdříve nějakým zpsobem získat a nakládat s příjmy (financemi) potřebnými k financování vzniku a exploatace filmu. Zvýšenou pozornost jsem věnovala příjmm výše zmíněných subjekt, které jim vznikají v souvislosti s užitím autorského díla. Opomenout jsem ovšem nemohla ani zdanění příjm daných subjekt, které sice nejsou odměnou za užití autorského díla, ale i přesto jejich vznik jinak souvisí s filmem. Na začátku práce (konkrétně v její druhé kapitole) jsem si vybrala několik subjekt u filmu, kterých příjmy jsem postupně analyzovala z pohledu ZDP. Třetí kapitola má za cíl zkoumat možnou aplikaci ZDP v případě subjekt u filmu, které získávají finanční prostředky pro financování filmu. Bylo-li to vhodné, zabývala jsem se aplikací ZDP i na osoby, od kterých subjekty u filmu tyto finanční prostředky obdrží. Poslední dvě části práce se konečně zabývají krátkou...
Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce
Pivoda, Radomír ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Radomír Pivoda Srovnání autorskoprávní ochrany autora a výkonného umělce A comparison of copyright protection of authors and performing artists The main goal of this thesis is to compare the key aspects of the copyright protection of authors and performing artists in the Czech Republic. The basic differences are explained with respect to its historical evolution, which is put into context with the current social situation in the field of art. The paper is divided into six chapters. The first chapter gives an explanation of the basic terminology used in the area of copyright law and sets the frame for the comparison of authors and authorship and performing artists and their artistic performances. In the Czech Republic, authorship is based on the expression of a piece of art in any way perceivable by human senses. There is no registration principle in effect. This fact provides the starting point for the protection of authors' rights. Therefore it is important to precisely define what can be considered a piece of art and who can be recognised as an author or a performing artist. The second chapter deals with the legal treatment of authors according to the Czech Copyright Act and other legal regulations, including the recent case law and description of the most often infringements of the copyright...
Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu
Jurášová, Monika ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Resumé Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu Jak ochranné známky, tak autorská díla jsou nehmotné statky a předměty duševního vlastnictví. Ochranná známka je zakotvena v Zákoně č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách jako označení, které se používá k označování zboží neb služeb vytvořených jednou osobou (fyzickou nebo právnickou) a k jejich odlišování od zboží nebo služeb vytvořených osobou odlišnou tak, aby byl spotřebitel schopen rozpoznat původ zboží nebo služeb. V souladu se zákonem takové označení může tvořit jméno, slovo, logo, barva, tvar výrobku nebo jeho obal, písmeno či písmena nebo číslice nebo kombinací výše uvedeného, a musí být vyjádřeno v objektivně vnímatelné podobě. Označení musí být originální, musí mít rozlišující schopnosti a musí být ve vztahu ke zboží nebo službám, které označuje. Označení, které splňuje takové náležitosti, může být registrováno u příslušného Úřadu průmyslového vlastnictví a následně získat certifikát a známkoprávní ochranu. Autorské dílo je chráněno podle Autorského zákona č. 121/2000 Sb., jako jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, vyjádřený v objektivně vnímatelné podobě. Autor má výhradní práva ke svému dílu, jež se dělí na práva osobnostní a práva majetková. Zahrnují zejména právo na určení autorství a udělování oprávnění (licence) k užití...
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.
Ruská a česká specifika ochrany autorského práva v oblasti audiovize.
Podgornaia, Kseniia ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Levý, Jan (oponent)
Podstatná část této práce se zaměrí na aspekty ochrany audiovizuálních děl proti jejich protiprávnímu zneužití na příkladě dvou zemí, tj. Česka a Ruska. Základní úlohou je zachytit sílné a slabé stránky autorskoprávní ochrany proti porušení práv k dílům, resp. pirátství. Pro hlůbší analýzu budou detailně rozebrány ruské a české právní předpisy ve vztahu k uplatňování ochrany k dílům. Dále budou porovnány způsoby postihování trestních činností v oblasti porušování autorského práva a zváženy výsledky protipirátských aktivit příslušných organizací těchto zemí. Teoretická část bude poté aplikována na konkterní případy z soudní praxe a následně proveden konečný závěr výzkumu. Přínosnost této práce spočívá v pokusu odpovědět na důvod přítomnosti pirátství ve vybraných zemích. K tomu se váže i téma boje proti pirátství a překážky s tím spojené.
Vybrané právní otázky výtvarných děl
Hendrychová, Jitka ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými právními otázkami týkajícími se výtvarných děl v České republice. Autorka se zaměřila na výtvarná díla z občanskoprávního a autorskoprávního hlediska, přesněji řečeno na autorská práva a jejich soukromoprávní, správněprávní a trestněprávní ochranu, na otázky spojené s licencemi a licenčními smlouvami, řeší také vztah výtvarného díla a jeho hmotného nosiče, koupi a prodej výtvarného díla a další typy smluv, se kterými se autoři setkávají. Cílem této práce je zjistit, jaký je stav právních úprav a vyložit problémy, které mohou v těchto oblastech vznikat. Autorka mimo jiné využila i komparativní metodu a výzkum formou dotazníku předloženého výtvarníkům.
Autorské právo ve školách
Koberová, Michaela ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Patočka, Radim (oponent)
Diplomová práce na téma Autorské právo ve školách je přehledem využití autorského práva, zejména autorského zákona, v praxi žáků, studentů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků. Snaží se podat ucelený přehled o základních pravidlech využitelných v pedagogickém procesu v oblasti vzniku autorského díla, licencí, mimosmluvního využití děl a odpovědnosti z porušení autorského zákona. Zabývá se jak situacemi, kdy žáci, studenti, učitelé a další pedagogičtí pracovníci vystupují jako tvůrci autorského díla, tak případy, ve kterých tito lidé chtějí užívat autorská díla jiných. Součástí práce jsou komentáře z praxe i zjištění založená na anketách, diskuzích a komentářích jak žáků, tak pedagogických pracovníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.