Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finančněprávní aspekty autorského práva
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Cílem této diplomové práce je pohled na autorské právo skrze optiku fi nančního práva, konkrétně práva daňového. Autorské právo, jako souhrn oprávnění autora, je subjektivním právem soukromého práva. Většinou se jako první asociace s pojmem autorské právo vynoří celá řada osobnostních práv s ním souvisejících, jako například právo autora na autorství, autorskou korekturu apod. Nepřehlédnutelný význam mají ovšem i práva majetková, která se vážou k využití autorského práva k ekonomickým účelům; a právě tento moment využití je relevantní z fi nančněprávního hlediska. Jak autor, tak i ostatní osoby, jenž jsou subjekty práv s autorským právem souvisejících, případně odvození vlastníci majetkových autorských práv, mají zákonnou povinnost platit daně v souvislosti s dispozicí s autorskými právy. Hned v úvodu je důležité vymezit pojem "fi nančněprávní apekty", resp. určit, co je jeho obsahem. Jedná se o pojem široký, a proto jsem se mu snažila stanovit jasné ohraničení. Výsledkem je vlastní předmět této diplomové práce, kterým je aplikace vybraných druhů daní v oblasti autorského práva a práv s ním souvisejících. Rozboru jsem tedy podrobila daň z příjmů fyzických a právnických osob, daň darovací a dědickou a konečně daň z přidané hodnoty, to vše podle české platné právní úpravy. Problematika autorského práva a práv...
Aplikace zákona o daních z příjmů ve vztahu k příjmům subjektů u filmu a k formám financování filmu
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Toto téma práce jsem si vybrala z dvodu, že mne zaujalo možné propojení dvou zdán-livě vzájemně vzdálených obor práva - finančního a autorského. Za pojítko těchto dvou oblastí jsem zvolila přímé zdanění jak 1. vlastních příjm subjekt u filmu, tak i 2. příjm těchto subjekt získaných za účelem financování vzniku a exploatace filmu. Tyto dvě skupiny příjm se vzájemně ovlivňují, jelikož aby mohli zmíněné subjekty získat své vlastní, konečné příjmy, musí nejdříve nějakým zpsobem získat a nakládat s příjmy (financemi) potřebnými k financování vzniku a exploatace filmu. Zvýšenou pozornost jsem věnovala příjmm výše zmíněných subjekt, které jim vznikají v souvislosti s užitím autorského díla. Opomenout jsem ovšem nemohla ani zdanění příjm daných subjekt, které sice nejsou odměnou za užití autorského díla, ale i přesto jejich vznik jinak souvisí s filmem. Na začátku práce (konkrétně v její druhé kapitole) jsem si vybrala několik subjekt u filmu, kterých příjmy jsem postupně analyzovala z pohledu ZDP. Třetí kapitola má za cíl zkoumat možnou aplikaci ZDP v případě subjekt u filmu, které získávají finanční prostředky pro financování filmu. Bylo-li to vhodné, zabývala jsem se aplikací ZDP i na osoby, od kterých subjekty u filmu tyto finanční prostředky obdrží. Poslední dvě části práce se konečně zabývají krátkou...
Aplikace zákona o daních z příjmů ve vztahu k příjmům subjektů u filmu a k formám financování filmu
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Toto téma práce jsem si vybrala z dvodu, že mne zaujalo možné propojení dvou zdán-livě vzájemně vzdálených obor práva - finančního a autorského. Za pojítko těchto dvou oblastí jsem zvolila přímé zdanění jak 1. vlastních příjm subjekt u filmu, tak i 2. příjm těchto subjekt získaných za účelem financování vzniku a exploatace filmu. Tyto dvě skupiny příjm se vzájemně ovlivňují, jelikož aby mohli zmíněné subjekty získat své vlastní, konečné příjmy, musí nejdříve nějakým zpsobem získat a nakládat s příjmy (financemi) potřebnými k financování vzniku a exploatace filmu. Zvýšenou pozornost jsem věnovala příjmm výše zmíněných subjekt, které jim vznikají v souvislosti s užitím autorského díla. Opomenout jsem ovšem nemohla ani zdanění příjm daných subjekt, které sice nejsou odměnou za užití autorského díla, ale i přesto jejich vznik jinak souvisí s filmem. Na začátku práce (konkrétně v její druhé kapitole) jsem si vybrala několik subjekt u filmu, kterých příjmy jsem postupně analyzovala z pohledu ZDP. Třetí kapitola má za cíl zkoumat možnou aplikaci ZDP v případě subjekt u filmu, které získávají finanční prostředky pro financování filmu. Bylo-li to vhodné, zabývala jsem se aplikací ZDP i na osoby, od kterých subjekty u filmu tyto finanční prostředky obdrží. Poslední dvě části práce se konečně zabývají krátkou...
Finančněprávní aspekty autorského práva
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Cílem této diplomové práce je pohled na autorské právo skrze optiku fi nančního práva, konkrétně práva daňového. Autorské právo, jako souhrn oprávnění autora, je subjektivním právem soukromého práva. Většinou se jako první asociace s pojmem autorské právo vynoří celá řada osobnostních práv s ním souvisejících, jako například právo autora na autorství, autorskou korekturu apod. Nepřehlédnutelný význam mají ovšem i práva majetková, která se vážou k využití autorského práva k ekonomickým účelům; a právě tento moment využití je relevantní z fi nančněprávního hlediska. Jak autor, tak i ostatní osoby, jenž jsou subjekty práv s autorským právem souvisejících, případně odvození vlastníci majetkových autorských práv, mají zákonnou povinnost platit daně v souvislosti s dispozicí s autorskými právy. Hned v úvodu je důležité vymezit pojem "fi nančněprávní apekty", resp. určit, co je jeho obsahem. Jedná se o pojem široký, a proto jsem se mu snažila stanovit jasné ohraničení. Výsledkem je vlastní předmět této diplomové práce, kterým je aplikace vybraných druhů daní v oblasti autorského práva a práv s ním souvisejících. Rozboru jsem tedy podrobila daň z příjmů fyzických a právnických osob, daň darovací a dědickou a konečně daň z přidané hodnoty, to vše podle české platné právní úpravy. Problematika autorského práva a práv...

Viz též: podobná jména autorů
2 Valeková, Adela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.