Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektromagnetické dělo
Kovařík, Martin ; Pavlík, Michal (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací elektromagnetického děla pro testování různých projektilů o maximálním výkonu 19 J. Běžné mechanizmy pro urychlování projektilů používají stlačený vzduch nebo explozi, zde ovšem zákony termodynamiky limitují maximální teoretickou úsťovou rychlost. Elektromagnetické dělo představuje využití elektromagnetizmu pro urychlování projektilů, jež nabízí mnohem vyšší teoretické limity úsťové rychlosti. Navíc oproti klasickým urychlovacím mechanizmům lze snadno regulovat výstupní rychlost/energii projektilu a zrychlení působící na projektil v průběhu urychlování.
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.
Modifikace geometrie nosné plochy RC házedla s ohledem na letové výkony
Pejchar, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na provedení modifikace nosné plochy házecího kluzáku kategorie F3K. Je řešena geometrie křídla z aerodynamického hlediska s podporou modelářských softwarů a softwarů využívajících panelové metody. Jsou provedeny základní aerodynamické výpočty a vypočet základních letových výkonů. Práce dále zahrnuje rozvahu o výkonových možnostech posuzovaných geometrií křídel.
Možnosti minimalizace indukovaného odporu
Skarolek, Vilém ; Kouřil, Martin (oponent) ; Lajza, Ondřej (vedoucí práce)
Indukovaný odpor tvoří podstatnou část celkového odporu letounu při letu a tak jeho minimalizace je žádoucí při snaze o hospodárný provoz letecké dopravy. Bakalářská práce se zabývá možnostmi minimalizace indukovaného odporu. První čast této práce se zabývá úvodem do problému tvorby indukovaného odporu za letu. V druhé části je zpracován přehled možných způsobů minimalizace, jejich popis, konstrukční provedení včetně zhodnocení jednotlivých metod minimalizace.
Aerodynamic properties of different front wing specifications on formula race car
Šulík, Daniel ; Zemanová, Lucie (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis focuses on the aerodynamic properties of front wings on Formula 1 cars. The first chapter discusses the basic aerodynamic principles of fluids and gases. The second chapter discusses the historical evolution of front wings in Formula 1. Third chapter talks about the latest aerodynamic regulations and their benefits for the sport. In the last chapter there is a practical part with an air flow simulation on four different wings and their aerodynamic properties are compared.
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
Load State of an Aircraft with an Elastic Wing
Schoř, Pavel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Slavík, Svatomír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This thesis proposes a methodology, how to calculate the load state of an aircraft with an elastic wing by first-order panel panel method according to Katz and Plotkin, Low-Speed Aerodynamics, 2001 coupled to a struc- tural analysis method according to Píštěk et al., Pevnost a životnost letadel I, 1988 and Lebofsky,Numerically Generated Tangent Stiffness Matrices for Geometrically Non-Linear Structures, 2013. For a flow, which is similar to a potential flow, panel methods can provide an accurate information about all characteristics required for a calculation of aerodynamic load. Unlike the CFD based methods, this method can be used on an average personal computer.
Měření aerodynamických charakteristik vozidla na základě jízdních testů
Horký, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vyhodnocováním aerodynamických vlastností vozidla na základě jízdních testů, konkrétně dojezdových zkoušek a zkoušek za konstantní rychlosti.
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Čavoj, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá CFD simulacemi obtékání automobilů vystaveným bočnímu větru, kde jako automobil slouží referenční model MIRA ve třech variantách karoserie s difuzorem. Zahrnuje ladění výpočetní sítě a vybraných nastavení programu Fluent, převážně pro turbulentní model v2f. Hlavním výstupem práce jsou simulace všech variant karoserie pro několik úhlů vybočení ve stacionárním provedení a simulace vybrané varianty s vybraným úhlem v provedení nestacionárním. Všechny výsledky jsou porovnávány s měřením modelů MIRA v aerodynamickém tunelu v plném měřítku.
Vývoj vozů Formule 1
Šopík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vozů formule 1 od počátku Mistrovství světa formule 1 a popisuje prvních 20 let tohoto vývoje. Toto období je charakterizováno jako přechod předválečných vozů s motory vpředu na vozy s motory za jezdcem, které jsou charakteristické pro současnou formuli 1. Jsou zde popsány hlavní konstrukční prvky a podskupiny, které se zlepšovaly za použití nových materiálů a technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.