Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Je nutný management kvality?
Vintrlík, Jan ; Teš, Vasilij (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
V této práci bych chtěl čtenáři za pomocí retrospektivní rešerše vytvořit objektivní pohled na danou problematiku managementu kvality. K tomu byla vybrána konkrétní data a témata z bibliografických záznamů a dokumentů. Jelikož management kvality je dynamickým procesem, který se zabývá širokým spektrem problémů, je díky novým technologiím a poznatkům neustále inovován. I v tento okamžik, kdy budete pročítat následující kapitoly, vznikají na světě nové okolnosti, kterým se tento obor bude muset teprve věnovat.
Aplikace TQM v hotelovém provozu
Zelená, Karolína ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá implementací Total Quality Managementu v hotelu Sovereign Praha. Za cíl si klade zjištění úrovně kvality v tomto hotelu a zavedení takových opatření, které povedou k dlouhodobé udržitelnosti kvality. Za tímto účelem je proveden komplexní interní audit, který se skládá z 25 checklistů kvality s celkově 376 hodnotícími kritérii. K hodnocení kvality je ještě využito analýzy hodnocení zákazníků na portálech Tripadvisor a Booking.com. Na základě výsledků interního auditu jsou do hotelu implementovány základní principy TQM. Teoretická část se nejprve zaměřuje na definici kvality, její znaky, faktory, aspekty a možnosti řízení a dále vysvětluje podstatu Total quality managementu, jeho základní principy a způsob, jakým je aplikován v hotelnictví. Dále je charakterizován auditovaný hotel Sovereign Praha, jeho vybavení a služby, organizační struktura a postavení na trhu.
Systém řízení nákladů na kvalitu ve vybraném podniku
TONDLOVÁ, Kateřina
Kvalita výrobků je největší konkurenční výhodou, které může podnik dosáhnout. Definice uvádí, že kvalita je stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik. V posledních letech význam kvality velice vzrostl - kvalita je rozhodujícím faktorem stabilního ekonomického růstu podniků, management kvality je nejdůležitějším ochranným faktorem před ztrátami trhů, kvalita je významným zdrojem úspor materiálů a energií, kvalita ovlivňuje makroekonomické ukazatele, kvalita je limitujícím faktorem tzv. trvale udržitelného rozvoje, kvalita a ochrana spotřebitele jsou spojité nádoby. Náklady na kvalitu jsou celkové výdaje vynaložené výrobcem, uživatelem a společností, spojené s kvalitou výrobku. Náklady spojené s kvalitou u výrobce se dělí do 4 základních skupin: náklady na prevenci, hodnocení, náklady na externí vady a interní vady.
Aplikace Modelu excelence EFQM ve vybrané organizaci
ROZSYPALOVÁ, Antonie
V diplomové práci je popsán rostoucí význam kvality a managementu kvality. Jednou z koncepcí managementu kvality je Total quality management. Evropskou metodou TQM je Model excelence EFQM. Je to nástroj pro komplexní řízení kvality. Diplomová práce popisuje aplikaci modelu v ČSÚ a porovnává výsledky, které díky jeho používání od roku 2002 organizace dosáhla.
Systém řízení kvality v podniku a jeho zdokonalení
PIVOVARSKÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá analýzou současného systému řízení kvality ve firmě Fezko a. s. Strakonice a navrhuje možnosti jeho zlepšení. Systém řízení kvality je ve firmě na vysoké úrovni. Firma je certifikována dle ISO/TS 16949. Příležitosti pro zdokonalení systému jsou zejména v oblasti řízení výroby a toku materiálu. Navrhuji využití moderních nástrojů řízení kvality a zavedení principů štíhlé výroby a metody Six Sigma ve výrobě, včetně techniky kaizen a kanban.
Moderní trendy v řízení veřejné správy
Kozlová, Martina ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Marek (oponent)
Diplomová práce analyzuje moderní trendy v řízení veřejné správy v rámci České republiky. Proměnu veřejné správy a její reformu podporuje v tomto smyslu zavádění nástrojů řízení a kvality. Tyto nástroje, nesoucí prvky podnikového řízení a některé principy soukromého tržního sektoru, si kladou za cíl zefektivnit a zkvalitnit poskytované veřejné služby a fungování veřejné správy. Můžeme se setkat se souhrnným názvem New Public Management (NPM), kterým jsou označovány nejen nástroje řízení a kvality veřejné správy, ale i také celá filozofie tohoto konceptu řízení. Konkrétně se jedná o principy procesního řízení, metodu Balanced Scorecard (BSC), benchmarking, sebehodnocení organizace podle CAF (The Common Assessment Framework), a další metody a nástroje vycházející z metodiky modelů TQM a EFQM. Na detailnější rozbor modelů řízení a kvality navazují v praktické části diplomové práce průzkumy a hodnocení využitelnosti výše uvedených modelů krajskými úřady a vybranými obecními úřady obcí III. stupně, vč. jejich přínosů a úskalí.
Zefektivnění firemních procesů metodikou Lean Six Sigma
Raška, Adam ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Lean Six Sigma je jedním z nástrojů, jež pomáhají firmám zefektivnit firemní procesy a tudíž maximalizovat zisky. Jedná se o komplexní přístup, který na základě porozumění potřeb zákazníků a validních statistických dat dokáže odhalit nedostatky defekty v podnikových procesech, a tudíž zlepšit jejich funkci. Od nadnárodních korporací, jakými je General Electric, Toyota nebo Motorola se její popularita dále šíří a láká čím dál více podniků, které chtějí navázat na úspěchy výše zmíněných. Postupně se tak dostává do hledáčku segmentu malých a středně velkých firem, ty české nevyjímaje. Zde však může narazit na určitou rezistenci, neboť na první pohled se může jevit jako příliš komplexní vyžadující transformaci celé podnikové kultury a uvolnění značných počátečních nákladů. Tato práce se snaží ukázat, že Lean Six Sigmu lze použít i k jednorázovému zlepšení firemních procesů na základě aplikace a kombinace některých důležitých nástrojů. Práce nejdříve představuje celý koncept, její původ a základní pilíře. Hlavním jejím přínosem je však právě výběr a charakteristika nejdůležitějších nástrojů a jejich následná aplikace na konkrétním příkladě. Zároveň na základě vhodné kombinace těchto nástrojů vytváří ucelený postup, který může posloužit jako metodická pomůcka a zdroj referencí pro budoucí řešitele a zájemce o tuto tématiku. V závěrečných kapitolách na základě konsolidace různých zdrojů vytváří seznam možných úskalí a problémů, na něž lze v průběhu implementace narazit a poskytuje tipy, jak těmto problémům předejít.
Management kvality (ISO 9000, TQM, EFQM)
Smolková, Anna ; Veber, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabýva systémy managementu jakosti, s důrazem na orientaci na zákazníka. Předmětem práce je vyhodnocení spokojenosti zákazníků Ľubovnianské nemocnice, n.o., zdravotnického zařízení certifikované dle ISO 9001:2001. V praktické části jsou organizaci nabídnuta různá doporučení pro odstránění nedostatků zjištěných na základě provedeného dotazníkového průzkumu. Dále je cílem práce také vypracování návrhu vhodného způsobu monitorování a měření spokojenosti zákazníků v Ľubovnianské nemocnici,n.o.
Měření výkonnosti systému managementu jakosti ve vybrané organizaci
Konopa, Josef ; Lukšů, Vladimír (vedoucí práce) ; Pasternak, Marcel (oponent)
Cílem práce je podat co nejširší přehled o způsobech a metodách posuzování výkonnosti systémů managementu jakosti. V práci je popsán a zhodnocen současný stav managementu jakosti vybrané organizace. Do zkoumání podrobené organizace jsou aplikovány vybrané ukazatele výkonnosti managementu jakosti. Na základě měření výkonnosti systémů managementu jakosti jsou odhaleny problémy v managementu jakosti vybrané organizace. Pro odstranění vybraných problémů jsou dále navržena nápravná opatření. Na základě realizace opakovaných měření je posouzena účinnost provedených nápravných opatření a zjištěna aktuální výkonnost managementu jakosti vybrané organizace.
Kvalita ve školství
Uldrychová, Hana ; Janoušková, Alena (vedoucí práce) ; Pincová, Eva (oponent)
Práce vymezuje pojetí kvality ve školství, její vývoj a hodnocení. Dává přehled, jaké modely a nástroje se dají využívat pro řízení kvality ve vzdělávací instituci - jedná se o normu ISO 9001:2000, ISO/IWA 2:2003, filosofii TQM, Model excelence EFQM a model CAF. Dále zjišťuje pomocí dotazníkového šetření, jak základní a střední školy v ČR vnímají kvalitu a zda znají nebo využívají některé přístupy pro řízení kvality.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.